אחד מהאסונות הזכורים של שנת 2020 התרחש ב-25 בנובמבר, כשדייגו מראדונה הלך לעולמו והשאיר עולם שלם כואב. למרות שאגדת הכדורגל מארגנטינה לא התהדר בשנותיו האחרונות בתיק רפואי נקי, נסיבות מותו נותרו שנויות במחלוקת ועל כן הרשויות בארצו פתחו בחקירה.
האיש שהיה על הכוונת של החוקרים הוא רופאו האישי של מראדונה, ליופילדו לוקה, שהקלטות מזעזעות שלו נחשפו ביממה האחרונה. בשיחה עם הפסיכאטרית אוגוסטינה קוסאצ’וב נשמע כשאמר: "אל תדאגי, אני כרגע בנסיעה, נראה שהוא מת, תפרסמו שהוא מת בסן אנדרס בטיגרה. זה כבר בכל איטליה, תכף אמסור לך את הכתובת המדויקת".
2 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
זה יכל להיגמר אחרת? דייגו מראדונה
(צילום: רויטרס)
לוקה לא החסיר בתיאורים, ובהמשך השיחה המשיך לדבר בצורה מזלזלת על מראדונה: "הוא קיבל דום לב והשמן יחרבן על עצמו למוות. אין לי מושג מה הוא עשה, אני נוסע לשם". עוד באותו הערב, "קלארין", העיתון הגדול בארגנטינה, דיווח תחילה שכוכב העבר הובהל במצב קשה לבית החולים בעקבות אירוע לבבי, אך דקות לאחר מכן כבר נודע שהוא הלך לעולמו.
ההקלטה האחרונה של דייגו עצמו נחשפה גם היא חמישה ימים אחרי מותו. ההודעה נשלחה למריו באדורי, בן זוגה של האקסית שלו, ורוניקה אוג'דה: "שלום מריו, זה דייגו. תטפל בילד שלי (למראדונה ואוחדה ילד משותף), המלאך שלי, שאין אף אחד כמוהו. יש לי הרבה ילדים, אבל הוא מלאך, תשמור לי עליו".
מספר שבועות לפני מותו דייגו נאלץ לעבור ניתוח חירום להוצאת קריש דם מראשו, אך רופאו שביצע את ההליך הגדיר את הניתוח מוצלח ולאחר מספר ימים של אישפוז, מראדונה אף שוחרר לביתו. כזכור, ארגנטינה הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות האירוע הטרגי.