ריאל מדריד לא נראית טוב עד כה העונה, זאת עובדה. ההפסדים לקאדיס בליגה, שחטאר דונייצק בליגת האלופות ואמש (שלישי), ה-2:2 עם בורוסיה מנשנגלדבאך, הם העדות הטובה ביותר לכך. אבל יש מי שמנסה להסתכל על חצי הכוס המלאה.
"הגורל הציל את מדריד", הייתה הכותרת הראשית של ה"אס", שפירגן לכוכב התיקו, קאסמירו, שבישל לקארים בנזמה את השער המצמק בדקה ה-87 וכבש בעצמו עמוק בתוך תוספת הזמן (93) כדי לסדר לבלאנקוס נקודה.
4 צפייה בגלריה
קאסמירו
קאסמירו
קאסמירו
(צילום: רויטרס)
ב"אס" ניתחו את השערים של הקשר לאורך הקריירה שלו בריאל ונתנו לכתבה את הכותרת - "תעודת הביטוח של קאסמירו". המסקנה אליה הגיעו היא ש-19 מתוך 24 השערים שלו במדי ריאל היו קריטיים ונתנו נקודות או שינו את המומנטומים של המשחקים. כך למשל נתנו את השער שלו בעונה שעברה מול קלאב ברוז' בצ'מפיונס, שגם סידר חלוקת נקודות, והשער השלישי שכבש ב-2:3 על לבאנטה, השני ב-1:2 נגד סביליה וגם ב-0:1 מול אספניול.
יחד עם זאת היו מספיק הוגנים כדי לא לטאטא את היכולת מתחת לשטיח: "ההרגשה היא שליגת האלופות, שתמיד האירה פנים לריאל, קרובה הפעם יותר לסרט אימה. עכשיו הבלאנקוס חייבים לנצח פעמיים את אינטר כדי לצאת מהסכנה".
4 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מאוכזבים
שחקני ריאל מאוכזבים
שחקני ריאל. עדיין לא בעניינים
(צילום: AFP)
במחצית נתפס בנזמה במצלמות הטלוויזיה כשהוא אומר במנהרת השחקנים לפרלאן מנדי בצרפתית כדי שווינסיוס ג'וניור שעומד בצמוד אליהם לא יבין: "אחי, אל תמסור לו את הכדור. באימא שלי, הוא משחק נגדנו". אל תתפלאו אם בימים הקרובים זאת תהיה שיחת היום בבירה הספרדית, ושהאירוע הזה יעשה לא מעט בלגן במועדון.
"הם קיבלו שתי הזדמנויות והצליחו בשתיהן", אמר בסיום קסאמירו. "נלחמנו עד הסוף וזה סימן היכר של אלופה. אני מאמין בעבודה קשה. קארים הבקיע שער מדהים וזאת הדרך. שיחקנו טוב ועבדנו קשה. תמיד נלך עד הסוף, זה לא היה פשוט אבל כל נקודה חשובה".
השיחה בין בנזמה למנדי בהפסקה
מי שכבש את צמד השערים לזכות מנשנגלדבאך וכמעט הצליח לרשום על שמו ניצחון גדול, היה הצרפתי מרקוס תוראם: "ברור שזה מרגיש מדהים לכבוש את שני השערים הראשונים שלי בצ'מפיונס מול ריאל, אבל היה עדיף לצאת עם שלוש נקודות. אנחנו יכולים להיות מרוצים, למרות שיכולנו להוציא מהמשחק הזה הרבה יותר".
כרגע האלופה הספרדית ממוקמת אחרונה בבית 2, כשהיא עם נקודה אחת בלבד. המפגש הבא שלה ייערך ביום שלישי (22:00), מול אינטר שנפרדה מוקדם יותר הערב בתיקו מאופס מול שחטאר דונייצק.
4 צפייה בגלריה
תוארם חוגג
תוארם חוגג
תוארם חוגג
(צילום: AFP)

טענות נגד גרינפלד: "פיספס פנדל"

מי שספג ביקורת הוא השופט הישראלי אוראל גרינפלד שניהל את ההתמודדות. בתקשורת הספרדית ציינו את נגיעת היד לכאורה של מתיאס גינטר ברחבה בדקה הרביעית שלא נשרקה, ואפילו לא נבדקה ב-VAR. בנוסף, נטען כי גרינפלד מנע מריאל לצאת להתקפה מתפרצת כשהחליט לשרוק לסיום בזמן ששחקני הבלאקנוס היו ביתרון מספרי מול הגרמנים.
"בספרד זה פנדל", אמר שופט העבר איטורלדה גונסאלס ל"אס". "השופט היה חייב ללכת ל-VAR כדי לבדוק אם מגיע פנדל. זה המינימום הנדרש". באתר כתבו כי גרינפלד "פיספס פנדל וההחלטה שינתה את המשחק".
4 צפייה בגלריה
אוראל גרינפלד מצולם בזמן משחק
אוראל גרינפלד מצולם בזמן משחק
גרינפלד
(צילום: טל שחר)
על ההחלטה לסיים את המשחק למרות ההתקפה של ריאל, נכתב ב"מארקה": "שריקת הסיום עצרה את המומנטום של הבלאנקוס, ובנזמה הגיב בתנועת ביטול לעבר השופט".
פורסם לראשונה: 00:32, 28.10.20