עם כל הכבוד לשער המרהיב של אדינסון קבאני או למעידה הנוספת של מנצ'סטר יונייטד, האירוע שעורר את מרבית התגובות ב-1:1 של השדים האדומים אתמול (שלישי) מול פולהאם היה הנפת דגל פלסטין על-ידי פול פוגבה ואמאד דיאלו בסיום המשחק.
השניים החזיקו את הדגל מול יציעי אולד טראפורד ונופפו אותו לעבר האוהדים, שחזרו אחרי תקופה ארוכה למגרשים. זאת כמובן במקביל למבצע "שומר החומות" והלחימה בין ישראל לחמאס, שמסתבר לא נעלמת מעיניהם של כוכבי כדורגל ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
פול פוגבה ואמאד דיאלו
פול פוגבה ואמאד דיאלו
פוגבה ודיאלו עם דגל פלסטין
(צילום: EPA)
הפוסט שהעלה פוגבה באינסטגרם
הגולשים הפרו-פלסטינים בעד המעשה
האירוע עורר תגובות רבות ברשתות החברתיות, כשהתמיכה הגיעה, כצפוי, מאוהדים פרו-פלסטינים. פוגבה עצמו העלה פוסט לחשבון האינסטגרם לאחר המשחק ובו כתב: "בואו נשאיר את העולם בטוח וללא אלימות. מתפלל עבור פלסטין".
מאמן מנצ'סטר יונייטד, אולה גונאר סולשיאר, התייחס בסיום להנפת הדגל: "יש לנו שחקנים מרקע שונה, תרבויות שונות, מדינות שונות. אני חושב שאנחנו צריכים לכבד את דעותיהם גם אם הן שונות מדעות של אחרים. אם השחקנים שלי חושבים על דברים שאינם רק כדורגל, זה דבר חיובי".
3 צפייה בגלריה
התגובה של ערן זהבי בסטורי
התגובה של ערן זהבי בסטורי
התגובה של ערן זהבי באינסטגרם
(צילום: הסטורי של זהבי)
גם מרקוס רשפורד, שידוע בתור פעיל חברתי וזכה לשבחים על כך בעת משבר הקורונה באנגליה, הגיב לעניין: "ראינו את זה עם כמה שחקנים בעבר, שאכפת להם. אנחנו מכבדים את זכותם להשקפה אחרת".
פוגבה ודיאלו אינם הראשונים שעושים זאת בכדורגל האנגלי. כבר בשבת האחרונה ווסלי פופאנה וחמזה צ'ודורי, שחקניה המוסלמים של לסטר, הניפו את דגל פלסטין על כר הדשא בוומבלי בתום הזכייה ההיסטורית של קבוצתם בגביע האנגלי והניצחון 0:1 על צ'לסי בגמר. גם אז גולשים רבים ברחבי הרשת הביעו את תמיכתם באקט של שחקני לסטר ושלחו לעברם ברכות: "כל הכבוד, למען שחרור פלסטין". שחקן העבר פרדי קאנוטה, הידוע כפרו-פלסטיני, החמיא לשניים: "פופאנה וצ'ודורי הפכו את הגמר למדהים יותר ממה שהיה".
3 צפייה בגלריה
ווסלי פופאנה (מימין) וחמזה צ'ודורי חוגגים עם דגל פלסטין
ווסלי פופאנה (מימין) וחמזה צ'ודורי חוגגים עם דגל פלסטין
רק בשבת היה מקרה דומה. פופאנה וצ'ודורי מלסטר עם דגל פלסטין
(צילום מסך)
לפני פחות משבוע גם שחקן ארסנל, הקשר המצרי מוחמד אלנני, הביע תמיכה פומבית בתושבי רצועת עזה. בציוץ שגם כן עורר גלים, כתב: "הלב, הנשמה וכל התמיכה שלי בשבילך, פלסטין". טל עופר, חבר הוועד לשליחי הקהילות שמייצג את יהדות בריטניה, פנה לספונסרים השונים של הקבוצה, אך הפוסט של אלנני לא נמחק מחשבון הטוויטר של השחקן.
חברת "לבאצה", שמשמשת כאחת הספונסריות של התותחנים, פנתה, על פי מספר דיווחים, למועדון וגינתה את ההתבטאות של השחקן: "תוכן הדברים מנוגד לערכינו. 'לבאצה' מחויבת למאבק נגד הגזענות והאנטישמיות".
הציוץ של אלנני שעורר סערה

האם אפשר להעניש את פוגבה?

לכל אלה שמקווים כי פוגבה ודיאלו ייענשו, זה לא יקרה. רק אתמול דווח כי ההתאחדות האנגלית לא תעמיד לדין את פופאנה וצ'ודורי. הסיבה: דגל פלסטין, בדומה לדגל ישראל, נחשב ל"דגל לאומי". באנגליה מאפשרים לקבוצות, שחקנים וכמובן אוהדים להניף אותם או להציג אותם לפני ואחרי משחקים.
ב"אתלטיק" פורסם כי כעת עם חזרת הקהל למגרשים באנגליה, לא תיאסר הכנסה של אמצעים המביעים הזדהות פוליטית עם כל אחד מן הצדדים, ישראל או פלסטין.
אופ"א, לעומת זאת, מחמירה עם נושא וקונסת קבוצות או שחקנים. ב-2016, כזכור, נקנסה סלטיק ב-8,616 ליש"ט על כך שאוהדיה הניפו דגלי פלסטין במהלך משחק במוקדמות הצ'מפיונס מול הפועל באר שבע.