ואנחנו ממשיכים לספור. יובנטוס הבטיחה הערב (ראשון) את הזכייה באליפות איטליה בפעם התשיעית ברציפות וה-36 בתולדותיה. זאת לאחר ניצחון ביתי על סמפדוריה, כשנותרו שני מחזורים לסיום, יובה מוליכה על אינטר בשבע נקודות. הביאנקונרי ממשיכים לתחזק את השיא של מספר האליפויות הגבוה ביותר באיטליה, ואת שיא האליפויות הרצופות באירופה, כשהם מחזיקים בתואר כבר מ-2011.
החבורה של מאורציו סארי כבשה עד כה 74 שערים וניצחה נכון לשלב זה 26 פעמים בליגה. הקרב על הצמרת היה צמוד בשבועות האחרונים, כשאינטר ואטאלנטה נצמדו שוב ושוב לאלופה - שמצידה הפסידה פעמיים, וסיימה בשתי תוצאות תיקו בחמשת המשחקים שקדמו להערב. את השער הראשון כבש כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-45+7, אחרי שקיבל כדור נהדר ממיראלם פיאניץ'. פדריקו ברנרדסקי הכפיל (67).
8 צפייה בגלריה
רונאלדו וברנרדסקי חוגגים
רונאלדו וברנרדסקי חוגגים
רונאלדו וברנרדסקי חוגגים
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
שער האליפות. ברנרדסקי חוגג
שער האליפות. ברנרדסקי חוגג
שער האליפות. ברנרדסקי חוגג
(צילום: AP)
ב-7 באוגוסט, חמישה ימים אחרי שיפתחו את השמפניות, תארח האלופה האיטלקית את ליון במסגרת גומלין שמינית הגמר של ליגת האלופות.

מהלך המשחק

דקה 10': חטיפת כדור של אדריאן ראביו פתחה התקפה מתפרצת. ראביו בחר למסור לכריסטיאנו רונאלדו שהיה בפוזיציה פחות טובה, ולא הצליח לבעוט לשער.
20': זה כמעט היה הראשון. בלז מטווידי הגביה כדור לראש של רונאלדו, שנגח את הכדור לשער אבל ביצע עבירה על שחקן סמפדוריה וזכה לשריקה מהשופט.
26': התנגשות ברחבה של יובנטוס בין דנילו לגסטון רמירז גרמה לפגיעת ראש של השניים. דנילו קיבל טיפול במשך מספר דקות, אבל לאחר שהרגיש מסוחרר הוחלט להחליפו בדקה ה-29.
8 צפייה בגלריה
דנילו וטונלי
דנילו וטונלי
לא יכל להמשיך. דנילו עם טונלי
(צילום: רויטרס)
38': מה קרה להגנת יובה? פריצה של יאקוב יאנקטו משמאל הגיעה לפאביו קווליארלה, שבעט חזק אבל כיוון לידיים של שצ'סני.
40': עוד מכה ליובנטוס. פאולו דיבאלה נפצע ולא יכל להמשיך לשחק, אלה כבר שני חילופים מאולצים לסארי עוד לפני סיומה של המחצית הראשונה.
8 צפייה בגלריה
דיבאלה וצ'אבוט
דיבאלה וצ'אבוט
צ'אבוט הוחלף בדקה 22, דיבאלה ב-40
(צילום: APF)
45+7': שער! 0:1 יובנטוס! איזה מהלך. מיראלם פיאניץ' עמד לבעוט את החופשית, ואז ביצע הטעייה ומסר שמאלה היישר לרונאלדו שהפעם לא היסס וירה טיל לשער!
8 צפייה בגלריה
סוף סוף זה ברשת. רונאלדו חוגג
סוף סוף זה ברשת. רונאלדו חוגג
סוף סוף זה ברשת. רונאלדו חוגג
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
(צילום: AFP)
54': קרן מסוכנת של סמפדוריה הגיעה לפאביו קווליארלה, שנגח לשער של שצ'סני ופספס רק במעט את ההזדמנות להשוות.
67': שער! 0:2 יובה! חטיפת כדור של מטווידי במרכז המגרש פתחה את ההתקפה. רונאלדו קיבל את הכדור וניסה לבעוט בעצמו, אמיל אודרו הדף - ופדריקו ברנרדסקי לקח את הריבאונד וכבש שער ראשון בליגה.
8 צפייה בגלריה
איזו חגיגה. ברנרדסקי
איזו חגיגה. ברנרדסקי
איזו חגיגה. ברנרדסקי
(צילום: AFP)
76': סמפדוריה נשארה בעשרה שחקנים, אחרי שמורטן תורסבי ביצע גלישה מסוכנת וספג צהוב שני.
89': יובה קיבלה במתנה פנדל, כריסטיאנו רונאלדו בעט גבוה מדי ופגע במשקוף.

הרכבים

יובנטוס: ווויצ'ק שצ'סני; דנילו (פדריקו ברנרדסקי, 29), אלכס סנדרו, לאונרדו בונוצ'י, מתיאס דה ליכט (דניאלה לגאני, 78); אדריאן ראביו, מיראלם פיאניץ' (רודריגו בנטקור, 78), בלז מטווידי; חואן קוודראדו, פאולו דיבאלה (גונסאלו היגוואין, 40), כריסטאינו רונאלדו.
סמפדוריה: אמיל אודרו; ג'וליאן צ'אבוט (מהדי לריס, 22), מאיה יושידה, לורנצו טונלי; פאביו דאפולי, קרול לינטי, יאקוב יאנקטו (מנולו גביאדיני, 73), מורטן תורסבי, טומאסו אוגלו; גסטון רמירז, פאביו קוואליארלה.

אימובילה חגג עם שלושער, לצ'ה ממשיכה להסתבך

לאציו שכבר הבטיחה את המקום בליגת האלופות, הגיעה למשחק החוץ מול ורונה במטרה ליהנות - וכך היה. זה אמנם נפתח בפנדל לורונה שכבש סופיאן אמרבאט (39), אבל זה שם זה נגמר עבור המארחת. צ'ירו אימובילה השווה בפנדל משלו (45+6), סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' הכפיל (56), חואקין קוראה שילש (62), צ'ירו אימובילה כבש את הרביעי (83) והשלים שלושער בפנדל ממש לפני השריקה (90+4), מה שסגר את המשחק בתוצאה 1:5 ללאציו. השלשה של אימובילה מעלה את מאזן השערים שלו ל-33 (13 פנדלים) ומשאירה את הקרב על נעל הזהב פתוח, כשרוברט לבנדובסקי סיים את העונה בגרמניה עם 34 כיבושים. השיא בליגה האיטלקית שייך עדיין לגונסאלו היגוואין, עם 36 שערים במדי נאפולי.
8 צפייה בגלריה
חוגג את השלושער. אימובילה
חוגג את השלושער. אימובילה
חוגג את השלושער. אימובילה
(צילום: gettyimages)
מוקדם יותר הערב, התארחה לצ'ה אצל בולוניה עם מטרה אחת - לקחת שלוש נקודות ולהתפלל שזה יספיק. הקבוצה שנמצאת במקום ה-18 וככל הנראה תרד ליגה, נמצאת מתחת לקו האדום במרחק ארבע נקודות מגנואה. המשחק התחיל עם שני שערים של בולוניה שנכבשו ממש בדקות הפתיחה, על ידי רודריגו פאלסיו (2) ורוברטו סוריאנו (5). לצ'ה נלחמה והשוותה עם מרקו מנקוסו (45+2) ופיליפו פלקו (66). זה כמעט נגמר בחלוקת נקודות, אבל מוסה בארו כבש את השלישי של בולוניה (90+3) והסיכוי היחיד של לצ'ה להינצל, הוא אם תנצח בצמד המחזורים שנותרו ובתנאי שגנואה תפסיד בשניהם.
רומא סיימה בניצחון 1:2 על פיורנטינה מצמד פנדלים של ג'ורדן ורטוט (45, 87) והתרחקה 4 נקודות ממילאן. שמירה על הסטטוס הנוכחי תעניק לה את הכרטיס לשלב הבתים בליגה האירופית. אודינזה המשיכה ממונטום חיובי, ואחרי הניצחון ההירואי בדקות הסיום על יובה, הערב היא נפרדה מקליארי בתוצאה 0:1, סטפנו אוקקה כבש את השער המהיר (2).
פורסם לראשונה: 22:33, 26.07.20