לפני כשנה, ניקולה פפה נרכש על ידי ארסנל בסכום של 72 מיליון פאונד. זה הרכש הגדול שנעשה אי פעם בתולדות הקבוצה, וכעת, יש מי שיגיד שקצת באיחור - בקבוצה חוקרים מה עומד מאחורי ההחלטה המקצועית להביא את החלוץ.
פפה, שלפני הגעתו לארסנל שיחק בליל והציג עונה מרשימה בה כבש 22 שערים ובישל 11, לא סיפק תפוקה דומה באנגליה. למעשה, הוא חילק את זמנו בין ההרכב לספסל. המספרים שלו בארסנל אמנם לא גרועים - הוא כבש שמונה שערים ובישל עשרה בכל המסגרות, אבל בליגה לא כיכב.
2 צפייה בגלריה
ניקולה פפה
ניקולה פפה
72 מיליון פאונד. ניקולה פפה
(צילום: gettyimages)
כנראה שהמגפה הכלכלית גרמה לאנשי ארסנל לפקפק בהתנהלות המועדון, ולפי דיווח ב-ESPN ההנהלה החליטה לפתוח בחקירה פנימית על מנת לברר איך הוצא סכום שכזה על השחקן. ארסנל אגב, העבירה לליל רק 20 מיליון פאונד מהסכום הכולל של הרכישה, כש-52 מיליון עוד צריכים לעבור לידי הצרפתים בהמשך. בקבוצה אומרים שאין חרטה על נוכחתו של פפה, ואין בחקירה רמיזה לכך - אלא רק רוצים לייעל את ההתנהלות.
אונאי אמרי, מנג'ר התותחנים, סיפר כי רצה בזמנו את ווילפרד זאהה מקריסטל פאלאס, אך זו דרשה סכום גדול. "אמרתי להנהלה: 'זה השחקן (זאהה) שאני רוצה. נפגשתי איתו והוא רצה להגיע", נזכר אמרי. "המועדון החליט ללכת על פפה, כשחקן לעתיד. אמרתי: 'כן, אבל אנחנו צריכים ניצחונות כעת'. זאהה ניצח אותנו לבד".
2 צפייה בגלריה
ווילפריד זאהה
ווילפריד זאהה
איתו זה היה נראה אחרת? ווילפריד זאהה
(צילום: AP)
באותו עניין, ארסנל הודיעה על סיום דרכו של המנהל המקצועי ראול סאנייהי, שהגיע למועדון ב-2017 מברצלונה. בקבוצה מסבירים שזה צעד נוסף בחשיבה על צמצום ההוצאות הכלכליות, וחלק מההשלכות של הנגיף, בעקבותיו יעזבו סך הכל את הקבוצה 55 עובדים. "ראול תרם תרומה גדולה במהלך זמנו איתנו ותמיד יהיה חלק ממשפחת ארסנל", נפרדו במועדון. "אנו מודים לו על כל העבודה הקשה והמומחיות שלו ומאחלים לו כל הצלחה עתידית". מי שימלא את תפקידו של סאנייהי, הוא המנכ"ל וינאי ונקטשאם.