תמונת העולות לשלב הבתים של ליגת האלופות הושלמה הערב, ומחר (חמישי, 19:00) תיערך ההגרלה שתקבע את הרכב הבתים השונים. זהות הקבוצות בשני הדרגים הראשונים כבר הייתה ידועה, והיום התבהרה במלואה תמונת הקבוצות שיוגרלו מהדרג השלישי והדרג הרביעי לאחר ששריף טירספול, זלצבורג ושחטאר דונייצק עם מנור סולומון הבטיחו את מקומן במפעל.
הדרג הראשון יכלול את אלופת אירופה צ'לסי, מחזיקת הליגה האירופית ויאריאל ואלופות שש הליגות בעלות הדירוג הגבוה ביותר באופ"א: אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה, צרפת ופורטוגל.
6 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי בפריז. הדרג השני הפעם חזק במיוחד
(צילום: AP)
הקבוצות יחולקו לשמונה בתים, כאשר לפי כללי ההגרלה המסורתיים קבוצה לא יכולה לפגוש קבוצה מהדרג שלה, ושתי קבוצות מאותה מדינה לא ישובצו באותו בית. שלב הבתים יחל את הדרך הארוכה עד לגמר שיתקיים בסיום העונה בסנט פטרסבורג.
הדרג השני כולל קבוצות חזקות שלא היו רגילות להיות בו בשנים האחרונות, כמו פריז סן ז'רמן ויובנטוס, לצד ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד וליברפול. אף אחת לא תרצה לקבל את מילאן מהדרג הרביעי. הקבוצה האיטלקית בעלת ההיסטוריה המפוארת תחזור לליגת האלופות לראשונה מאז 2013/14.
6 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי מניפים את הגביע
שחקני צ'לסי מניפים את הגביע
שחקני צ'לסי מניפים את הגביע בעונה שעברה
(צילום: רויטרס)
בית מוות אפשרי יכול לכלול את מנצ'סטר סיטי, פריז סן ז'רמן, איאקס ומילאן. בית אפשרי אחר יכול להיות מורכב מבאיירן מינכן, ליברפול, פורטו ומילאן. אפשר לדמיין גם בית חזק שיכלול את צ'לסי, ריאל מדריד או ברצלונה, אטאלנטה וגם וולפסבורג.
בית חזק פחות, בלשון המעטה, יכול לכלול את ספורטינג ליסבון, סביליה, זלצבורג ושריף טירספול; או למשל את ליל, דורטמונד, בנפיקה ליסבון ומאלמו.
אם תהיתם, לאו מסי לא יוכל לפגוש את ברצלונה בשלב הבתים, מאחר שפ.ס.ז' באותו דרג איתה, וגם לא יוכל לפגוש את יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו בינתיים. צ'לסי, סיטי ובאיירן נמצאות בין היריבות האפשריות לסגל הנוצץ של פריז.
6 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
רוברט לבנדובסקי. מי תוגרל מול באיירן?
(צילום: AFP)

הדרגים המלאים

דרג ראשון: צ'לסי, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, אתלטיקו מדריד, ויאריאל, אינטר, ספורטינג ליסבון, ליל.
דרג שני: ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס, מנצ'סטר יונייטד, פריז סן ז'רמן, ליברפול, סביליה, בורוסיה דורטמונד.
דרג שלישי: פורטו, איאקס, לייפציג, אטאלנטה, זניט סנט פטרסבורג, זלצבורג, בנפיקה ליסבון, שחטאר דונייצק.
דרג רביעי: מילאן, ברוז', וולפסבורג, בשיקטש, דינמו קייב, יאנג בויז, מאלמו, שריף טירספול.
6 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון. הנציג הישראלי בליגת האלופות
(צילום: gettyimages)

שריף עשתה היסטוריה, שחטאר וסולומון בבתים

בערב האחרון של פלייאוף המוקדמות, שריף טירספול השלימה הישג היסטורי והפכה לקבוצה הראשונה ממולדובה שעולה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הניצחון הביתי 0:3 במשחק הקודם הספיק לשריף כדי לחגוג, אחרי שמשחק הגומלין בקרואטיה הערב הסתיים ב-0:0.
זלצבורג השלימה ניצחון כפול על ברונדבי (1:2 ביתי במשחק הראשון), עם 1:2 בדנמרק. הסלובני הצעיר בנג'מין ששקו (4) וברנדן ארונסון (10) הבקיעו לזכות אלופת אוסטריה, אנדראס מאקסו רק צימק בדקה ה-62.
6 צפייה בגלריה
בנג'מין ששקו כובש
בנג'מין ששקו כובש
בנג'מין ששקו כובש. זלצבורג עלתה
(צילום: getty images)
מונאקו כבר חשבה שהשכיחה את ההפסד 1:0 בבית במשחק הראשון מול שחטאר דונייצק, אבל סיימה לבסוף ב-2:2 בתום הארכה בגומלין באוקראינה ותיאלץ להסתפק בליגה האירופית. מנור סולומון, שפתח בהרכב של שחטאר והוחלף בדקה ה-82, יטעם שוב מליגת האלופות.
ויסאם בן ידר הבקיע צמד במחצית הראשונה (18, 39) לזכות מונאקו. השחקנים של ניקו קובאץ' פתחו היטב ונראו מחוברים, אולי בפעם הראשונה העונה, אבל ספגו ונגררו להארכה מאחר שחוק שערי החוץ בוטל: מרלוס, שנכנס כמחליף בדקה ה-66, הבקיע לזכות שחטאר בדקה ה-74. שער עצמי חסר מזל של רובן אגילאר בדקה ה-114 נתן לשחטאר את הכרטיס לבתים. ג'יבריל סידיבה ממונאקו נפצע והוחלף במהלך ההארכה.