זו הייתה השנה של הקשרים, ובאופ"א אישרו זאת הערב (חמישי) כשהכריזו על שלישיית הפיינליסטים לקראת בחירת שחקן השנה באירופה. אל כוכב נבחרת בלגיה ומנצ'סטר סיטי קווין דה בריינה הצטרפו גם שני שחקני צ'לסי, הצרפתי אנגולו קאנטה וז'ורז'יניו האיטלקי.
דה בריינה היה הגורם העיקרי לכך שהסיטיזנס היו בלתי ניתנים לעצירה בפרמייר-ליג ושוב סיים עונה יוצאת דופן עם 17 בישולים בכל המסגרות. סיטי שלו אפילו הגיעה כל הדרך אל גמר ליגת האלופות, אך נכנעה שם לבלוז. ומה ביורו? הבלגים נראו טוב מאוד בשלב הבתים וגם הצליחו להדיח את אלופת אירופה הקודמת, פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו, אך נכנעו לאיטליה החזקה ברבע הגמר, שגם הניפה את הגביע בסופו של דבר.
1 צפייה בגלריה
ג'ורג'יניו, קאנטה ודה בריינה
ג'ורג'יניו, קאנטה ודה בריינה
מי יזכה? ז'ורז'יניו, קאנטה ודה בריינה
(צילום: מתוך האתר הרשמי של אופ"א)
קאנטה היה כרגיל קאנטה. הוא היה בכל מקום על הדשא, הפך לאחד הגורמים המרכזיים לריצה המדהימה של צ'לסי בצ'מפיונס, שהסתיימה כאמור עם הגביע, והכל בצניעות האופיינית והחיוך הכובש.
האחרון, ויש שיגידו הפייבוריט הברור לזכייה הוא ז'ורז'יניו - שמעבר לשיתוף הפעולה שלו עם קאנטה בצ'לסי, היכולת שלו לנהל את המשחק של האזורי מאחור נתנה לאיטלקים את מה שהם היו צריכים כדי לסיים את היורו הנפלא כאלופים.
יש שיגידו שגם לרוברט לבנדובסקי, שניפץ שיא אגדי בבונדסליגה וסיים עוד עונה כאלוף גרמניה עם באיירן מינכן, הגיע להיות בין הפיינליסטים - אך הכישלון של פולין ביורו, מקום אחרון בבית שלה, הוביל לכך שהוא נותר בחוץ.