התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
לאחר הניצחון הנפלא על גאורגיה ברבע גמר יורו עד 21, לנבחרת הצעירה של ישראל יש שלושה ימים כדי להירגע לפני שתעלה לדשא בחצי הגמר (רביעי, 19:00). מחר תדע החבורה של גיא לוזון את זהות יריבתה, כמו גם האם היא כבר הבטיחה מקום באולימפיאדה, כאשר נבחרות אנגליה ופורטוגל ייפגשו ב-19:00 לקרב על הכרטיס לחצי הגמר נגד הכחולים-לבנים.
כמובן שבשלב זה אין יריבות חלשות, וכל אחת מבין השתיים שתתמודד נגד ישראל תהיה משוכה גבוהה מאוד - אך בקרב הזה בין אנגליה לפורטוגל בהחלט יש פייבוריטית ברורה. מדובר בנבחרת אנגליה, שניצחה בכל משחקיה עד כה באליפות 0:2 - מול צ'כיה, ישראל וגרמניה - במהלכם היא הראתה דומיננטיות מוחלטת.
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה נברחת פורטוגל
נבחרת אנגליה נברחת פורטוגל
מי תפגוש את ישראל?
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI, EPA/YURI KOCHETKOV)
4 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21
ישראל אנגליה עד 21
פייבוריטים. שחקני נבחרת אנגליה הצעירה חוגגים נגד ישראל
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
15 מ-23 השחקנים בסגל האנגלי שיחקו בעונה החולפת בפרמייר-ליג, וחלקם גם הרשימו במהלכה יותר ממנור סולומון, שכידוע הוא הכוכב הגדול ביותר של ישראל הבוגרת. ספקית השחקנים המרכזית של הנבחרת של לי קארסלי היא הטרבליסטית הטרייה מנצ'סטר סיטי, עם ארבעה נציגים, ושווי הסגל שלה לפי האתר "טרנספרמרקט" הוא 419 מיליון אירו (השני הכי גבוה בטורניר אחרי צרפת), בעוד של הנבחרת של לוזון הוא סכום זהה, מינוס ה-400 מיליון.
אמיל סמית'-רואו, שעלה רק מהספסל במשחק הפתיחה מול צ'כיה, הוא מלך שעריה של אנגליה בטורניר עם שני כיבושים. העונה האחרונה הייתה מתסכלת עבור הפליימייקר המוכשר של ארסנל, שבעיקר ישב על הספסל - ולכן הטורניר הזה חשוב עבורו במיוחד. בין השמות הבולטים האחרים נמצאים ליוואי קולוויל (צ'לסי, הושאל בעונה האחרונה לברייטון), הארווי אליוט (ליברפול), קרטיס ג'ונס (ליברפול), ג'ייקוב ראמזי (אסטון וילה), מורגן גיבס-וייט (נוטינגהאם פורסט), נוני מדואקה (צ'לסי) ואנתוני גורדון (ניוקאסל).
4 צפייה בגלריה
סמית'-רואו
סמית'-רואו
הטורניר הזה חשוב עבורו במיוחד. סמית'-רואו
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
שתי הזכיות היחידות של אנגליה בטורניר היו רצופות ב-1982 ו-1984 תחת המאמן דייב סקסטון, ובטורניר הקודם ב-2021 היא הודחה בבושת פנים אחרי שסיימה במקום האחרון בבית שלה. אך הנבחרת הנוכחית עתירת ניסיון וכישרון, בעלת מעט מאוד נקודות תורפה, והיא בהחלט יכולה לסיים את הבצורת.
פורטוגל - שמעולם לא זכתה במפעל - יכולה למצוא מקור לאופטימיות בעובדה שהיא ניצחה בכל שלושת המפגשים האחרונים בין הנבחרות, כולל בשלב הבתים ביורו הצעירות הקודם, שהסתיים עבורה עם מדליית הכסף אחרי הפסד לגרמניה בגמר. הפעם היא עלתה לשלב הבא רק בזכות שער בפנדל בדקה ה-89 של טיאגו דנטאש שהעניק לה 1:2 על בלגיה במחזור הסיום, אליו הגיעה אחרי שהתאוששה מהפסד מפתיע לגאורגיה 2:0 במשחק הפתיחה עם 1:1 מול הולנד.
4 צפייה בגלריה
פדרו נטו
פדרו נטו
היוצר המרכזי. נטו
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
ללא מספר שחקני מפתח, כולל מלך השערים של הטורניר הקודם גונסאלו ראמוש ושחקן הטורניר הקודם פאביו ויירה, לפורטוגל לקח זמן להתחבר באליפות הנוכחית, אבל נראה שהיא מגיעה לשיאה בדיוק בזמן הנכון. שווי הסגל שלה לפי האתר "טרנספרמרקט" הוא 162 מיליון אירו, כשהשם הבולט ביותר הוא פדרו נטו, שחקן ההתקפה של וולבס, שהוא היוצר המרכזי וגם תרם בישול במהלך הטורניר. שחקנים מעניינים נוספים הם אנדרה אלמיידה, קשרה של ולנסיה, ונונו טאברס, המגן השמאלי שמושאל למארסיי מארסנל.
פורסם לראשונה: 22:03, 01.07.23