להרנן פלר, שדר הכדורגל היהודי-ארגנטינאי, יש קשר ישיר למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. דודתו, אופליה רויטמן, נחטפה לעזה מקיבוץ בארי, בו גרה, באותה שבת שחורה. מאז, בכל פתיחת משחק בו הוא משדר, הוא נושא מונולוג בו הוא דורש את שחרור החטופים, ביניהם דודתו האהובה.
הלילה (בין חמישי לשישי), במשחק בו אירחה נבחרת ארגנטינה נגד אורוגוואי במוקדמות המונדיאל (0:2 לאורחת) קרא פלר פעם נוספת להחזרת החטופים לביתם ושחרורם משבי החמאס.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ארגנטינה תמונה קבוצתית
נבחרת ארגנטינה תמונה קבוצתית
פלר קרא להחזיר את החטופים לפני המשחק שלהם מול אורוגוואי. שחקני נבחרת ארגנטינה
(JUAN MABROMATA / AFP)
"אתה, שהרגו את משפחתך, שנשמתך שבורה כמו שלי - אתה לא לבד", אמר פלר הנרגש לפני שריקת הפתיחה. "אנחנו ביחד, ולא נשתוק. נמשיך לגנות בכל הכוח את ארגון הטרור חמאס. אנחנו דורשים את השחרור המיידי של החטופים. לכל אחד מהם יש שם ומשפחה, חלומות ועולם שלם שמחכה שיחזרו הביתה. ואתה, ששומר על שקט ומסיט את מבטך לצד השני, אני אומר לך - לא ייתכן שאתה ישן בשקט. החזירו את אופליה, החזירו את כל החטופים, אנחנו מחכים לכם".
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שפלר משתמש בבמה שיש לו על מנת לעורר מודעות לחטופים המוחזקים בעזה, ולדודתו בפרט. לפני משחק הליגה הארגנטינאית בין בוקה ג'וניורס לניואלס אולד בויז הוא אמר: "עברו כבר 36 ימים מאז הטבח ב-7 באוקטובר. אנחנו ממשיכים לגנות בתוקף את ארגון הטרור חמאס".
פלר הדגיש באותו מונולוג כי גם ארגנטינאים מוחזקים בעזה: "יש 239 בני אדם חטופים, מהם 22 בעלי אזרחות ארגנטינאית. אנחנו דורשים שהם יחזרו הביתה, שיחזרו למשפחות שלהם. אל תהיו בשקט, הרימו את הקול. אתם לא מרגישים אשמים מכך שאתם שותקים? אתם לא מרגישים בושה? לשתוק שווה ערך ללשתף פעולה. החזירו את אופליה, החזירו את כל החטופים".