אחרי שמנע מנבחרת הנוער של ישראל זכייה באליפות אירופה ואחרי שמשך עניין מלא מעט קבוצות גדולות ביבשת, הקשר האנגלי הצעיר קרני צ'וקוואמקה (18) סיכם על מעברו לצ'לסי.
צ'וקוואמקה, שכבש את השער השני בגמר מול ישראל בסלובקיה (1:3 לאנגליה), היה בשנה האחרונה לחוזה שלו באסטון וילה. מה שסייע לצ'לסי לרכוש אותו במחיר נמוך יחסית של 20 מיליון ליש"ט, הוא צפוי לחתום על חוזה לשש שנים אחרי שיעבור בדיקות רפואיות. גם ברצלונה הייתה מעוניינת בכישרון הצעיר, אבל הפסידה לצ'לסי במרוץ אחריו.
1 צפייה בגלריה
קרני צ'וקוואמקה
קרני צ'וקוואמקה
קרני צ'וקוואמקה מול אל-ים קנצפולסקי
(צילום: רויטרס)
אסטון וילה רצתה מאוד להשאיר אצלה את צ'וקוואמקה, אבל לא נתנה לו מספיק הזדמנויות העונה ובאנגליה מדווחים שעקב מיעוט הדקות שקיבל הוא העדיף לעזוב ולא להאריך את החוזה. הוא פתח העונה בשני משחקים בפרמייר-ליג ועלה כמחליף בעשרה נוספים.
בנבחרת הנוער של אנגליה הסיפור היה שונה לגמרי. באליפות אירופה שנערכה בסלובקיה הוא כיכב ורשם שלושה שערים ושני בישולים שזיכו אותו בבחירה לנבחרת הטורניר. קרני צ'וקוואמקה נולד באוסטריה להורים מניגריה, ולאחר מכן הם היגרו לאנגליה. בגיל 13 הצטרף לאקדמיה של אסטון וילה ומיד הפך לכוכב בגילאים הצעירים ובין היתר הושווה לפול פוגבה. בשנה שעברה ליברפול ומנצ'סטר יונייטד הוזכרו כמועמדות לצרפו, אבל אסטון וילה דרשה עליו מחיר גבוה מדי. כעת, אחרי שברצלונה, ארסנל, מילאן ומועדונים נוספים התעניינו בו בעקבות יכולתו הגבוהה באליפות אירופה - הוא מגיע לצ'לסי.