דרמה גדולה בנבחרת אוסטריה: המאמן רלף רנגניק החליט להשאיר שלושה שחקנים מחוץ לסגל - לקראת משחקי הידידות מול סלובקיה וטורקיה בסוף החודש. הסיבה: השלושה - מרקו גרול, ניקלאס הדל וגידו בורגשטאלר - השמיעו הערות הומופוביות אחרי הדרבי של וינה לפני כשבועיים וחצי ב-0:3 של ראפיד על אוסטריה.
הכל החל ב-25 בפברואר. ראפיד הביסה את אוסטריה וינה - הניצחון הראשון שלה בדרבי אחרי ארבע שנים וחצי. לאחר המשחק השחקנים חגגו במשך דקות ארוכות עם האוהדים המשולהבים - והצטרפו גם לשירים וקריאות עם גוון הומופובי כלפי היריבה הגדולה ושחקניה - אירוע שתועד במצלמות הטלוויזיה וכמובן עורר סערה גדולה במדינה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת אוסטריה
נבחרת אוסטריה
סערה גדולה בנבחרת אוסטריה
(צילום: Christian Hofer/Getty Images)
"הם פעלו בניגוד מוחלט לכל מה שאנחנו מאמינים בו בנבחרת", אמר רנגניק בראיון לתקשורת האוסטרית. "חייבים לקחת את זה במלוא רצינות ואני מצפה מהם להתמודד ולהבין שהפעולות שלהם גורמות לעלבון ואפלייה".
יש לציין כי למחרת התקרית, פרסמה ראפיד הודעת התנצלות: "ראינו ושמענו אמירות לא הולמות ומעליבות מצד השחקנים שלא היו אמורות להיאמר. אנחנו יכולים רק לבקש סליחה".
2 צפייה בגלריה
ראגניק
ראגניק
החלטה נחרצת. רנגניק
(צילום: Christian Hofer/Getty Images)
בכל מקרה, רנגניק הבהיר שהוא לא סוגר את הדלת בפני השלושה. "הם צריכים להבין שיש דברים חשובים יותר מניצחון", הסביר. אוסטריה תשחק ביורו הקיץ הקרוב. היא שובצה לבית 4, הכולל גם את צרפת, הולנד ועולה אחת מהפלייאוף.