מונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו יכלול 48 נבחרות, ולא 32 כפי שהיה מאז גביע העולם ב-1998. היום (שלישי), אישרה פיפ"א רשמית את המהפכה והודיעה על שינויים נוספים בפורמט המשחקים בעקבות הגדלת כמות המשתתפות.
הפורמט שנבחר הוא של 12 בתים של ארבע נבחרות, מהם יעלו 32 נבחרות לשלב הבא. 24 מהמקום הראשון והשני בכל בית ושמונה הנבחרות הטובות ביותר שסיימו במקום השלישי. אחר כך שלב הנוקאאוט - 32 הגדולות, ומשם שמינית גמר, רבע גמר, חצי גמר וגמר.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הנבחרת הבאה שתניף את הגביע תעבור שלב נוסף בדרך לשם. מסי וארגנטיה חוגגים
(צילום: gettyimages)
המשמעות של ההחלטה היא שהמונדיאל הבא יימשך לא פחות מ-39 ימים ויכלול לא פחות מ-104 משחקים. הטורניר ייצא לדרך ב-11 ביוני ויסתיים עם משחק הגמר שייערך בארה"ב ב-19 ביולי 2026. לשם השוואה, גביע העולם האחרון שנערך בקטאר נמשך 29 ימים וכלל 64 משחקים. משמעות נוספית היא כמובן שהנבחרות שמגיעות לגמר (או למשחק על המקום השלישי) ישחקו שמונה פעמים ולא שבע כמו בעבר.
תחילה חשבו בפיפ"א על פורמט של לא פחות מ-16 בתים של שלוש נבחרות, אך האופציה הזו ירדה מהפרק אחרי שספגה ביקורות קשות בשל חשש לחוסר ספורטיביות (מניפולציה של התוצאות), ונבחרות שיודחו אחרי שני משחקים בלבד.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
אירופה מרוויחה הכי מעט. שחקני נבחרת ישראל חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
ומה הגדלת מספר המשתתפות אומרת על סיכוייה של נבחרת ישראל לעלות לגביע העולם השני בתולדותיה? לצערנו, אירופה תשלח אליו 16 נציגות, שזה רק שלוש יותר ממה שהיה ב-2022. מי שהכי תהנה מהשינוי היא צפון אמריקה, שתשלח שש או שבע נציגות (תלוי בפלייאוף), כשבקטאר היו לה רק ארבע (החמישית לא שרדה את הפלייאוף). זה אומר שלנבחרות כמו פנמה, ג'מייקה ואל סלבדור יש סיכוי טוב להגיע לטורניר.
גם אפריקה, ששלב המוקדמות שלה עד כה היה נחשב לקשה ביותר יחד עם אירופה, זוכה להגדלה משמעותית - תשע או 10 ב-2026 לעומת 5 ב-2022. אסיה תשלח שמונה או תשע לעומת ארבע או חמש. דרום אמריקה תשלח שש או שבע (מתוך 10 בסך בכל) לעומת ארבע או חמש. אוקיאנה תשלח אחת או שתיים לעומת אפס או אחת, כך שניו זילנד כבר יכולה להוציא את השמפניות.
פורסם לראשונה: 15:54, 14.03.23