באיטליה מתקשים לעכל את ההצגה המדהימה של נאפולי אתמול (שישי) מול יובנטוס. הקבוצה הנפלאה של לוצ'יאנו ספאלטי מחצה 1:5 את הגברת הזקנה, ופתחה פער של 10 נקודות ממנה, בהצהרת כוונות חד משמעית לקראת המשך הדרך העונה בסרייה A.
"מניטה (חמישייה) באצטדיון מראדונה" הייתה הכותרת באתר football italia, כאשר מירב המחמאות והתשבוחות הופנו לכיוונו של ויקטור אוסימן. חלוץ נאפולי כבש צמד בדקות 14 ו-65 והוסיף בישול לחוויצ'ה קווארצחליה. הניגרי עומד בראש טבלת מלך השערים של הסרייה A לאחר שכבש 12 פעמים העונה ב-14 משחקים, זאת לאחר שבכל העונה שעברה כבש 14 שערים ב-27 משחקים.
3 צפייה בגלריה
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן
שחקן נאפולי ויקטור אוסימן
בנאפולי מתמוגגים. ויקטור אוסימן
(רויטרס)
"הוא חלוץ מדהים", אמר מאמן הפרטנופיי לוצ'יאנו ספאלטי בסיום על אוסימן. "אני המום מכמות הפוטנציאל שהוא עוד לא הראה, ואני מתרגש לראות מה הוא עוד יעשה בעתיד. יש לו את המהירות, הכישורים, הפיזיות והאומץ להתמודד ברמות הגבוהות. הוא חטף מכות בפנים בגלל שהוא הולך חזק על כל כדור. ועדיין, יש לו עוד המון מקום לשיפור".
המאמן נשאל האם ההצגה של שחקניו מהווה מסר לשאר הקבוצות: "המסר הוא לעצמנו. כל היריבות של יובנטוס התקשו מאוד מולה. זו קבוצה ענקית, שהשיגה תוצאות נהדרות בתקופה האחרונה והגיעה למשחק מהמקום השני עקב כך".
3 צפייה בגלריה
שער הגאזטו דלו ספורט, 14.1.2023
שער הגאזטו דלו ספורט, 14.1.2023
שער הגאזטו דלו ספורט לאחר הניצחון הגדול של נאפולי על יובנטוס
ספאלטי גם שיתף בנוגע לדברים שנאמרו בחדר ההלבשה: "לפני שריקת הפתיחה אמרתי לשחקנים שאני לא רוצה שנסיים את המשחק עם תחושות חרטה, ושאסור לנו להיות הססניים. עשינו את זה - שיחקנו פתוח, תקפנו וחיפשנו לשלוט במשחק".

יובנטוס מלקקת את הפצעים

מנגד, ביובנטוס נראו בעיקר פנים נפולות לאחר התבוסה הקשה אמש באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה. הביאנקונרי לא ספגו חמישייה בסרייה A מאז 1993, כאשר הפעם האחרונה שספגו 5:1 מנאפולי הייתה בסופרקופה ב-1990.
3 צפייה בגלריה
מאמן יובנטוס מקסימיליאנו אלגרי
מאמן יובנטוס מקסימיליאנו אלגרי
לא מרים ידיים לקראת המשך העונה. מקסימיליאנו אלגרי
(Getty Images)
"מגיעות כל הברכות לנאפולי", אמר מאמן יובה מקסימיליאנו אלגרי בסיום. "לא היו לנו מספיק אנרגיות, נתקענו מאחורה ב-20 הדקות הראשונות, וספגנו את השער ברגע שיצאנו קדימה. היו לנו הזדמנויות משלנו, אבל לא ניצלנו אותם ובצד השני כמעט כל בעיטה של נאפולי הלכה למסגרת וכמעט נכנסה".
אלגרי המשיך: "הגיע לנו לרדת מובסים, כי עלינו ללא אנרגיות. השערים שספגנו היו קלים מידי, והיה אפשר לראות אותם מגיעים בקלות. ניסינו לשנות את הדברים לקראת המחצית, אך הניצחון הגיע לנאפולי". על השפעות התבוסה לקראת המשך העונה: "יש עוד דרך ארוכה והמון נקודות שעוד אפשר לאסוף. אנחנו נעבוד קשה ונצפה לעתיד".