למרות העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בבית 8, האווירה בברצלונה אינה טובה ולחוצה מאוד. הקטלאנים ספגו אמש (רביעי) את הפסדים השני ברציפות בכל המסגרות, 3:2 לנועלת הבית אנטוורפן, זאת לאחר שחטפו רביעייה (4:2) ביתי מג'ירונה בליגה הספרדית והמשיכו בחוסר היציבות שמאפיין אותם בחודשיים האחרונים.
בתקשורת המקומית העבירו ביקורת רבה על הקבוצה וגם על מאמנה, צ'אבי. ב'מונדו דפורטיבו' הקטלאני כינו את ברצלונה בלעג "מוליכה מגוחכת" וכתבו: "ברצלונה האיומה הפסידה פעם נוספת, הפעם לאנטוורפן בבלגיה, אבל בכל זאת הצליחה לעלות לשמינית הגמר מהמקום הראשון מהבית שלה". בנוגע למאמן תהו "האם יש למישהו אמון ביכולת שלו להצעיד את הקבוצה קדימה?".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
ספג ביקורות. צ'אבי
(JOHN THYS / AFP)
לא סתם הועלתה השאלה בנוגע ליכולתו של צ'אבי. המאמן מחזיק באחוז ההפסדים הגבוה ביותר מכל מאמני ברצלונה לדורותיה בליגת האלופות, עם 42 (6 הפסדים ב-14 משחקים). עם זאת, השחקנים מביעים אמון במאמנם. סרג'י רוברטו אמר: "אנחנו סומכים עליו בצורה מוחלטת. הקבוצה מאוחדת, אנחנו משפחה. אלו זמנים קשים אבל עברנו תקופות גרועות יותר, ואני בטוח שנצא גם מזה".
לא רק צ'אבי סיים את שלב הבתים עם שיא שלילי. רוברט לבנדובסקי, אחד מכוכבי הקבוצה, רשם שפל של שער בודד ב-376 דקות - המאזן הכי גרוע בקריירה שלו.
לאחר המשחק אמר צ'אבי: "אנחנו חייבים להיות ביקורתיים כלפי עצמנו ולנסות להשתפר. אנחנו לא טובים כרגע, אבל שום דבר עדיין לא נגמר. זה עניין של ביטחון עצמי. יש לחץ גדול מאוד בברצלונה, החולצה הזו כבדה. הכל ישתנה אם ננצח בשבת את ולנסיה בליגה. כלפי חוץ אולי זה נראה רע, אבל בתוך הקבוצה יש אווירה טובה. אני מאמין ביכולת שלי. יש לנו ארבעה תארים שאנחנו יכולים לזכות בהם ואני אופטימי".
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
סיים את שלב הבתים עם המאזן הגרוע בקריירה. רוברט לבנדובסקי
(JOHN THYS / AFP)
עוד אמר המאמן: "בסופו של דבר צריך לזכור שהשגנו את המטרה ועלינו לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית. אנחנו צריכים לזכור מאיפה אנחנו מגיעים ולהיות מרוצים מכך, גם אם היה לנו משחק לא טוב".
אם יש משהו שמלמד על כך שברצלונה איבדה את יכולת ההרתעה שלה, זה הציטוט של מאמן לאציו, מאוריציו סארי, שאמר שהוא ישמח לקבל את האלופה הספרדית בשמינית הגמר: "הייתי רוצה שנוגרל מולם, אם הייתי יכול לבחור - אז זו הבחירה שלי. מעולם לא התמודדתי מולם ואני חושב שזו תהיה חוויה נהדרת".