המחזור הראשון בשלב הבתים של אליפות אפריקה לאומות נמשך הערב (ראשון) עם דרמה גדולה במשחק של מצרים נגד מוזמביק, שהסתיים ב-2:2 בזכות שער שוויון של מוחמד סלאח בדקה ה-97. ניגריה איכזבה וסיימה רק ב-1:1 עם גינאה המשוונית. הפתעה גדולה נרשמה כשכף ורדה ניצחה את גאנה.
מצרים - מוזמביק 2:2 | המצרים, שיאני הזכיות באליפות (7), הגיעו כפייבוריטיים ואף עלו ליתרון כבר בדקה ה-2 משער של מוסטפה מוחמד - שהוריד את נבחרתו להפסקת המחצית עם 0:1. עם זאת, מוזמביק הצליחה להפוך תוך שלוש דקות משערים של וויטי (55) וסלסיו באקה (58). המוזמביקים לא היו רחוקים מניצחון מפתיע, אך שבע דקות בתוך תוספת הזמן מצרים קיבלה פנדל, אותו שלח מוחמד סלאח פנימה והציל לנבחרתו נקודה.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת מצרים מוחמד סלאח
שחקן נבחרת מצרים מוחמד סלאח
הציל למצרים נקודה. מוחמד סלאח
(REUTERS/Luc Gnago)
ניגריה - גינאה המשוונית 1:1 | עוד נבחרת שהגיעה לאליפות הזו עם שאיפות גדולות היא ניגריה, אך גם היא יצאה רק עם נקודה במחזור הפתיחה. איבן סלבדור העניק יתרון מפתיע לגינאה המשוונית בדקה ה-36, אך ויקטור אוסימן - אחד החלוצים הטובים בעולם ומהשמות הגדולים באליפות - השווה תוך שתי דקות. עם זאת, יותר מזה הניגרים לא הצליחו לעשות.
גאנה - כף ורדה 2:1 | בתום דרמה גדולה כף ורדה יצאה עם ניצחון מפתיע. הנבחרת מקבוצת האיים עלתה ליתרון משער של ז'מירו מונטיירו בדקה ה-17 וירדה למחצית ביתרון. לאחר ששער שלהם נפסל בדקה ה-36, הגנאים הצליחו להשוות משער של אלכסנדר דז'יקו בדקה ה-56, וקיוו להשיג את המהפך, אך הוורדאים היו טובים יותר (חמש בעיטות למסגרת לעומת אחת בלבד של גאנה) ושתי דקות בתוך תוספת הזמן גארי מנדס רודריגס כבש עבורם את שער הניצחון המוצדק.
אליפות אסיה: נבחרת יפן פתחה ברגל ימין את משחקיה באליפות עם 2:4 קליל על וייטנאם. טאקומי מינאמינו כבש ראשון ליפנים, אך הווייטנאמים הפכו ועלו ל-1:2. חלוץ מונאקו, ששיחק בעבר בליברפול, השווה עם השני שלו במשחק בדקה ה-45, וקייטו נקאמורה מריימס הוריד את יפן להפסקה עם 2:3 עם שער ארבע דקות בתוך תוספת הזמן. איאסה אואדה, שחקנה של פיינורד חתם את תוצאת המשחק עם שער בדקה ה-85.
במשחקים נוספים: איראן הביסה 1:4 את נבחרת פלסטין, איחוד האמירויות ניצחה 1:3 את הונג קונג.