האם נוסייר מזראווי בדרך החוצה מבאיירן מינכן? על פי "הבילד", המגן המרוקאי של אלופת גרמניה לא הגיע היום (חמישי) לאימון הבוקר, זאת לאחר שאתמול זומן לשיחת בירור במשרדי המועדון בעקבות שיתוף פוסטים אנטי-ישראליים בחשבונותיו ברשתות החברתיות.
עדיין לא ברור מה מתכננים הבווארים לעשות בנוגע למזראווי. יש לציין ששחקנים שעשו דברים דומים הושעו (יוסוף עאטל מניס) ואפילו שוחררו מקבוצותיהם (אנואר אל-גאזי ממיינץ), אך בקבוצה של תומאס טוכל עדיין לא פרסמו הצהרה רשמית בנוגע למגן הימני.
2 צפייה בגלריה
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
שר הפנים הגרמני, יואכים הרמן, התייחס היום לפרשה: "על פי חוק, ניתן לגרש אדם מהארץ רק כאשר נעשות עבירות משמעותיות. במקרה הזה, באיירן מינכן תצטרך לטפל בעניינים בעצמה. קורא למועדון לטפל בעניין בהקדם".
בתקשורת הגרמנית טוענים כי בבאיירן מעוניינים לנקוט בהליכים נגד מזראווי, אך מהססים לעשות זאת בגלל חשיבותו המקצועית, זאת עקב היותו המגן הימני הטבעי היחיד בסגל. "באיירן מעולם לא נאלצה להתמודד עם מקרה כזה", נכתב באתר "RAN". "כל תרחיש נראה סביר, החל מקנס כבד ועד השעיה. עם זאת, לא נראה סביר שבאיירן תשחרר אותו, בגלל המחסור במגנים ימניים".
כזכור, מזראווי פרסם בימים האחרונים פוסטים רבים שתומכים בפלסטין ומתנגדים לתקיפות הישראליות ברצועת עזה. לפני מספר ימים עלה בחשבון האינסטגרם שלו סטורי עם פסוק מהקוראן שבו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם" (אותו משפט שציטט מונס דאבור כשגרם לסערה במהלך המהומות בהר הבית לפני כשנתיים וחצי).
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
מספר שעות לאחר אותו פוסט מעורר מחלוקת, פרסם השוער הישראלי וחברו לקבוצה דניאל פרץ סרטון בו אמר כי "מדובר במלחמה בטרור ולא בפוליטיקה", וכי הוא "קורא לכל האוהדים והארגונים ברחבי העולם להתאחד במלחמה נגד הרשע". מספר חברי פרלמנט גרמנים אף קראו לבאיירן לשחרר את מזראווי ולהתנער ממנו.
מזראווי ניסה להסביר את עצמו לאחר הסערה שעורר: "קודם כל, אני מאוכזב שאני צריך להסביר את עצמי ואת העמדות שלי. ישנה סיטואציה בה אלפי אנשים חפים מפשע נרצחים. העמדה שלי היא שאני אעבוד למען שלום וצדק בעולם. זה אומר שתמיד אצא נגד טרור, שנאה ואלימות, וזה משהו שתמיד אעמוד מאחוריו".
"אני לא מבין למה אני מזוהה עם קבוצות מלאות שנאה", אמר המרוקאי. "זה לא עניין של מה אני או אתה חושבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני גבה הרבה קורבנות חפים מפשע ויצא מכלל שליטה. אנחנו כולנו צריכים לצאת ולדבר נגד זה, זה פשוט לא אנושי".
פורסם לראשונה: 13:00, 19.10.23