משחקי רבע גמר ליגת האלופות מספקים לנו רגעים גדולים. ערב ענק שכזה היה אתמול (שלישי) בזיגנאל אידונה פארק, שם בורוסיה דורטמונד מחקה פיגור 2:1 מהמשחק הראשון מול אתלטיקו מדריד עם 2:4 אדיר ו-4:5 בסיכום.
הגרמנים הוליכו 0:2, ראו את הקולצ'ונרוס משווים ל-2:2, אבל שערים של ניקלאס פולקרוג (71) ומרסל זאביצר (74) עשו את העבודה ושלחו את השוורצגלבן לחצי הגמר, שם יפגשו את פ.ס.ז'.
4 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד בטירוף
שחקני דורטמונד בטירוף
שחקני דורטמונד בטירוף
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
4 צפייה בגלריה
לוח התוצאות והתוצאה שכל דורטמונד חיכתה לה
לוח התוצאות והתוצאה שכל דורטמונד חיכתה לה
לוח התוצאות והתוצאה שכל דורטמונד חיכתה לה
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)

דורטמונד עלתה לחצי הגמר לראשונה מאז 2013, ובמועדון היו באקסטזה. "זה היה המשחק הכי משוגע, מטורף, פסיכי, מפחיד, מהנה - אי פעם, בהיסטוריה", נכתב בחשבון הרשמי של הקבוצה.
"זו הייתה רכבת הרים, ערב משוגע באמת", אמר מנכ"ל דורטמונד, האנס-יואכים ואצקה. "לא תמיד זה ככה עבור בורוסיה דורטמונד". איאן מאטסן, שכבש מול אתלטיקו, הוסיף: "חלמתי על רגעים כאלה כילד. זו הרגשה כל-כך מדהימה".
החשבון הרשמי של דורטמונד באקסטזה
מאמן הקבוצה, אדין טרזיץ', ינסה להוליך את דורטמונד לזכייה שניה בליגת האלופות אחרי זו הבלתי נשכחת ב-1997. רק לפני כן ממתינה פ.ס.ז', אותה כבר פגשה בורוסיה בשלב הבתים (2:0 בצרפת ו-1:1 בגרמניה). "המשחק הראשון שלנו מולם לא היה טוב. בזה השני הסתגלנו והיינו קרובים יותר לניצחון. אני חושב שאנחנו קבוצה טובה יותר היום ממה שהיינו מולם בשלב הבתים", הסביר טרזיץ'.
"זה היה משחק מטורף עבור האוהדים שלנו ובעצם עבור כל חובבי הכדורגל ברחבי העולם", הודה יוליאן ברנדט שנבחר לאיש המשחק. "זה הולך להיות מאוד קשה עכשיו מול פריז. שיחקנו טוב מולם בבית בשלב הבתים, אבל לא ממש בחוץ. אנחנו רוצים להשתפר וכמובן להגיע לגמר".
4 צפייה בגלריה
טרזיץ'. יכול להיות מרוצה
טרזיץ'. יכול להיות מרוצה
טרזיץ'. יכול להיות מרוצה
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
עבור פולקרוג הופעה בחצי גמר ליגת האלופות תהיה חוויה חדשה: "מעולם לא שיחקתי ברמה כזו בעבר ואני מאוד גאה להיות בשלב כזה עם הקבוצה שלי".

"הלך הפוך ממה שתכננו"

מנגד, אתלטיקו סגרה שנה שביעית ברציפות ללא הגעה לחצי גמר הצ'מפיונס. היא גם ספגה ארבעה שערים במשחק בודד בשלב הנוקאאוט לראשונה מאז ה-4:1 מריאל מדריד בגמר 2014.
4 צפייה בגלריה
גריזמן
גריזמן
פעם אחרת. גריזמן
(צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)
"הקבוצה עשתה את המיטב עד השנייה האחרונה במשחק שהלך הפוך ממה שתכננו", הסביר המאמן המפסיד, דייגו סימאונה. "וזה בלי להזכיר שבבית היו לנו הזדמנויות להגדיל את הפער מהם. הגבנו טוב כשהשווינו ל-2:2, אבל הם ניצלו הזדמנויות וניצחו".