עוד יום, עוד שער לארלינג האלנד. החלוץ הנורבגי כבש אתמול (ראשון) עם פנדל בדקה השלישית את השער הראשון של מנצ'סטר סיטי בניצחון 1:2 על פולהאם, שהחזיר אותה לפסגת הפרמייר-ליג וקירב אותה צעד נוסף בדרך לאליפות חמישית בשש עונות, כאשר במאזנה נקודה אחת יותר ומשחק פחות מהיריבה במרוץ ארסנל.
זה לא היה סתם שער, אלא ה-50 העונה בכל המסגרות של השחקן בן ה-22, שנקנה בקיץ מדורטמונד עבור 60 מיליון אירו. בכך הוא הפך לשחקן הראשון מאז 1931 (!) שכובש עבור קבוצה אנגלית בליגה הראשונה לפחות 50 שערים בעונה אחת בכל המסגרות, אז היה זה טום "פונגו" וורינג שעשה זאת במדי אסטון וילה. הולאנד גם השתווה לאלן שירר ולאנדי קול כשיאן השערים בעונה אחת בליגה האנגלית הבכירה, עם 34.
2 צפייה בגלריה
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
(צילום: ADRIAN DENNIS / AFP)
"לפני שוינסטון צ'רצ'יל היה ראש ממשלה? וואו, נשמע מזמן", התפעל המאמן פפ גווארדיולה מהנתון החדש של החלוץ שלו. "כל הכבוד לארלינג. אלה שערים שיעזרו לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים. התרשמתי מאוד שהוא לקח את הפנדל בקור רוח".

"פנומנלי לצפייה"

פפ כמובן לא היחיד שהתלהב לאחר המשחק. "אני אומר את זה בצורה מנומסת, ארלינג האלנד הוא פריק", אמר מלך שערי הפרמייר-ליג אלן שירר. "אם הייתי בונה חלוץ מאפס, הוא היה כמעט זהה להולאנד. הוא טוב מאוד באוויר, מהיר, בעל נגיעה פנטסטית, הוא יכול לצרף אנשים למשחק והכי חשוב הוא כובש המון שערים. הכל אצלו איכותי. זו הסיבה שמנצ'סטר סיטי נלחמה כל כך קשה כדי להשיג אותו. הוא פנומנלי לצפייה".
2 צפייה בגלריה
שירר מול אדאמס
שירר מול אדאמס
השיא שלו הולך להישבר. שירר (מימין)
(צילום: gettyimages)
כאמור, השער הבא של הולאנד בפרמייר-ליג ישבור שיא שהוא חולק כרגע עם שירר ואנדרו קול. גם קול (שעשה זאת עבור ניוקאסל בעונת 1993/94) וגם שירר (בלקבורן, 1994/95) כבשו 34 שערי פרמייר-ליג בעונה של 42 משחקים, והולאנד עתיד לשבור את השיא שלהם למרות שהעונה כיום היא בת 38 משחקים.
להולאנד נותרו עוד 10 משחקים פוטנציאליים העונה - שישה בפרמייר-ליג, גמר הגביע האנגלי ומקסימום שלושה בליגת האלופות אם סיטי תגיע לגמר.