אריק קאנטונה מחריף את הקו האנטי ישראלי, בכל הנוגע למלחמה בעזה. בפוסט שהעלה היום (חמישי) לחשבון האינסטגרם שלו, תהה כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת צרפת, כיצד אמורה לנהוג המדינה בצרפתים, בעלי אזרחות כפולה, שעזבו לישראל להתגייס לצה"ל או להתנדב למערך המילואים במלחמת "חרבות ברזל".
"אותם 4,000 חיילים עם אזרחות ישראלית-צרפתית", כתב קאנטונה, "שעזבו את המדינה כדי להצטרף לצבא הישראלי על מנת להשמיד פלסטינים, תחת הנימוק של 'ניהול מלחמה נגד חמאס', האם הם מתישהו יוכלו לשוב לצרפת כאילו כלום לא קרה? האם הם מתישהו יעמדו לדין על המעשים שלהם?".
2 צפייה בגלריה
אריק קאנטונה
אריק קאנטונה
מתקפה חריפה. קאנטונה
(צילום: Ian Walton/Getty Images)
הפוסט המדובר, כאמור, הוא המשך ישיר לקו שנוקט כוכב העבר נגד ישראל מאז שפרצה מלחמת "חרבות ברזל" בעקבות הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה. "להגן על זכויות אדם של פלסטינים, זה לא אומר שאתה בעד החמאס", הוא כתב בפוסט אחר. "לומר 'שחררו את פלסטין', זה לא אומר שאתה אנטישמי או רוצה לחסל את כל היהודים.
"לשחרר את פלסטין זה אומר לשחרר את פלסטין מהכיבוש הישראלי, שמונע זכויות אדם בסיסיות במשך 75 שנה. לשחרר את פלסטין זה אומר להפסיק לכלוא 2.3 פלסטינים בכלא הפתוח הגדול בעולם".
בנוסף, השתתף קאנטונה בשיווק חולצת כדורגל, כחלק מקמפיין גיוס המונים עבור קבוצת כדורגל ממחנה הפליטים עאידה, הסמוך לבית לחם.