ג'וש קבאלו, קשר אדלייד יונייטד מהליגה האוסטרלית, עשה אתמול (שלישי) צעד חסר תקדים כשיצא מהארון כהומוסקסואל בעודו שחקן פעיל בליגה הראשונה. הקשר בן ה-21 התוודה על נטייתו המינית בסרטון אמוציונלי שפרסמה הקבוצה. מבין השחקנים הפעילים בליגות הבכירות, קבאלו הוא הכדורגלן היחיד בעולם שהוא הומו מוצהר.
"קוראים לו ג'וש קבאלו. אני בן 21, ואני הומו", אמר הקשר הצעיר והמוכשר בסרטון. "כשגדלתי הרגשתי כל הזמן שאני צריך להתחבא. התביישתי. חששתי שלא אוכל לעשות את מה שאני אוהב וגם להיות הומו. אני רוצה רק לשחק כדורגל ולקבל יחס זהה לשאר השחקנים. נמאס לי לנסות לשחק משחק, נמאס לי לחיות חיים כפולים. זה מתיש. זה משהו שאני לא רוצה שאף אחד יצטרך לחוות".
2 צפייה בגלריה
ג'וש קבאלו בסרטון המרגש
ג'וש קבאלו בסרטון המרגש
"גאה להיות הומו". ג'וש קבאלו בסרטון
(צילום מסך)
"חשבתי שאנשים יתייחסו אליי באופן שונה, שיתחילו להגיד עליי דברים רעים או לצחוק עליי. זה לא המצב", הדגיש קבאלו, "קיבלתי רק כבוד מאנשים סביבי. היה מדהים לצאת מול האוהבים שלי, החברים שלי והחברים לקבוצה. התגובה שקיבלתי מאנשים גרמה לי לחשוב למה הסתתרתי במשך זמן רב כל כך".
"אני רוצה לעורר השראה ולהראות שזה בסדר להיות הומו ולשחק כדורגל. אני רוצה לפנות לכל האנשים שנאבקים או פוחדים: תהיו עצמכם. אל תהיו מישהו אחר", הוא הוסיף, "אני ג'וש קבאלו, ואני גאה להיות הומו".
הצעד של קבאלו זכה לתגובות חיוביות רבות באוסטרליה, כולל מצד בעלי תפקידים בקבוצתו שהביעו את תמיכתם. "ג'וש הוא איש צעיר עצום והפגין אומץ מדהים כשהפך לאחד מהספורטאים המקצוענים היחידים שהיו אמיצים כל כך", אמר מאמן אדלייד, קארל ורט. "אין לי אלא הערכה ותמיכה כלפיו, כמו כל השחקנים והצוות המקצועי. אני רוצה שכל השחקנים שלי ירגישו בנוח ויהיו שמחים להיות האדם שהם, באצטדיון ומחוצה לו".
2 צפייה בגלריה
ג'וש קבאלו במדי אדלייד יונייטד
ג'וש קבאלו במדי אדלייד יונייטד
קבאלו במדי אדלייד יונייטד. קיבל תגובות חיוביות רבות
(צילום: AP)
"כדי שג'וש יהיה השחקן הטוב ביותר שהוא יכול להיות ויפיק את המרב מהקריירה שלו, הוא צריך את החופש להיות הוא עצמו, ואני תומך בו באופן מלא", ציין המאמן.
חברו של קבאלו לאדלייד יונייטד, שחקן הכנף בן האלורן, אמר שהקבוצה גאה בו: "צריך אומץ רב כדי לעשות את הצעד הזה, כי למרבה הצער נדיר מאוד בעולם הספורט שגברים יוצאים מהארון. אני שמח בשביל ג'וש שהוא מרגיש בנוח להיפתח בזמן שהוא חלק מאדלייד יונייטד. הלוואי שההחלטה של ג'וש לחלוק את הצד הזה בזהות שלו תוכל לתת השראה לאחרים לפעול באופן דומה בעתיד".
יציאה מהארון של גברים בעולם הכדורגל היא עדיין תופעה נדירה ביותר. תומאס היצלספרגר הגרמני הוא הכדורגלן המוכר ביותר עד היום שיצא מהארון, אבל הוא עשה זאת לאחר פרישתו.