הכדורגל הספרדי סוער אחרי עוד תקרית גזענית קשה, הפעם בליגה השלישית, במשחק בין ראיו מיאדחונדה לססטאו. שוערה הסנגלי של ראיו, שייח סאר, ספג כרטיס אדום לאחר שתקף אוהד ססטאו שקרא לעברו קריאות גזעניות. שחקני קבוצתו החליטו בתגובה לעזוב את כר הדשא והמשחק הופסק בדקה ה-87 במצב של 1:2 לססטאו ולא חודש.
הכל החל לאחר הגול השני של ססטאו, כשאוהדיה שישבו מאחורי השער של סאר החלו להשמיע עלבונות גזעניים. השוער החליט לעשות מעשה וקפץ ליציע של הקבוצה המקומית, תפס את הצעיף של אחד האוהדים וספג, כאמור, את האדום.
1 צפייה בגלריה
שוער ראיו תוקף את האוהד
שוער ראיו תוקף את האוהד
שוער ראיו תוקף את האוהד
(צילום מסך)
חורחה קאסאדו, קפטן ראיו, פרסם הודעה חריפה ברשתות החברתיות מטעם הקבוצה: "מה שקרה היום באצטדיון לאס לאנאס הוא ממש בושה. חלק מהקהל השמיע עלבונות גזעניים לחברנו לקבוצה שייח סאר רק בגלל צבע עורו. בנוסף, ההתאחדות הספרדית גורמת לנו להפסד טכני. אני מתבייש. זה נראה לא ייאמן כשהשנה היא 2024. די עם הגזענות".
סגן נשיא ראיו, אינאקי אצ'ה, הוסיף: "לא היה לחץ של אף אחד שנחזור לכר הדשא ונסיים את המשחק. זו הייתה ההחלטה שלנו, שהשופט קיבל".
ראיו מגנה את ההתנהגות של אוהדי ססטאו
הפוסט הכואב של ויניסיוס
שני מקרי גזענות נוספים התרחשו במהלך ה-0:1 של סביליה על חטאפה בליגה הבכירה. לטענת סביליה, המגן מרקוס אקוניה והמאמן קיקה סאנצ'ס פלורס ספגו עלבונות שגרמו לשופט המשחק להפסיק את ההתמודדות במחצית השנייה למספר דקות. "מדובר בהתעללות גזענית ושנאת זרים", צוייץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של סביליה. סאנצ'ס פלורס הוסיף: "קראו לי צועני, אבל אני גאה ברקע שלי. זה היה פשוט מתועב".
ויניסיוס ג'וניור, כוכבה של ריאל מדריד שהעלה בשנה האחרונה שוב את הצורך למגר את הגזענות מהמגרשים, צייץ אף הוא: "בסוף השבוע הזה לא שיחקתי, אבל היו לנו שלושה מקרים נתעבים של גזענות. אני גאה באקוניה, סאנצ'ס פלורס וסאר, שהגבורה שלהם תיתן השראה לאחרים. יש לחשוף את הגזענים והמשחקים לא יכולים להמשיך איתם ביציע. ננצח רק כשהגזענים יעזבו את האצטדיונים ישר לכלא, שם מקומם".
בשבוע שעבר, במסיבת העיתונאים של נבחרת ברזיל שהוקדשה בין היתר לקריאות הגזעניות שהוא חווה במגרשי הלה הליגה, שלא מעט מהן מגיעות מכיוון אוהדי ולנסיה ואתלטיקו מדריד, פרץ ויניסיוס בבכי.
"לשחק כדורגל זה דבר מאוד חשוב, אבל המאבק בגזענות חשוב יותר", אמר בפתח דבריו כשהוא לא מצליח לשלוט בדמעות, "קשה מאוד לשמור על ריכוז במהלך משחקים כשאתה שומע קריאות כאלו. אני מצפה לשוויון בעתיד הקרוב, כדי שכל השחקנים (השחורים) יוכלו לשחק באופן שווה ולחיות חיים נורמליים".