מרסלו ביילסה לא סתם מכונה "המושגע", ובקרוב הוא צפוי לעשות משהו שיוכיח זאת פעם נוספת. לפי הדיווח ב-"TNT ארגנטינה", ביילסה בן ה-68, שבשנה האחרונה עומד על הקווים של נבחרת אורוגוואי, יזמן לסגל שחקן חובבני לקראת משחק הידידות ב-1 ביוני נגד קוסטה ריקה בחוץ.
מדובר בוולטר דומינגס, חלוץ בן 24 שמשחק בקבוצה החצי מקצוענית חובנטוד סוריאניו, וכבש 57 שערים ב-39 משחקים. הוא אישר את הדיווח בריאיון עם עיתונאי מקומי: "התקשרו אליי ואני מאוד שמח. לא ציפיתי לזה וזו הייתה הפתעה".
1 צפייה בגלריה
ביילסה
ביילסה
"המושגע" עושה זאת שוב. ביילסה
(צילום: GILLENEA / AFP)
דומינגס עשוי להופיע במדי נבחרתו, שנמצאת במקום ה-16 בדירוג פיפ"א, לצד הכוכבים שלה, חלוץ ליברפול דרווין נונייס וקשר ריאל מדריד פדריקו ואלוורדה. שאר הסגל אמור להיות מורכב משחקנים מהליגות המקומיות בלבד, אבל ביילסה לא יזמן שחקנים מהקבוצות המובילות באורוגוואי - נסיונל, פניארול, ליברפול מונטבידאו, ראסינג מונטבידאו ודאנוביו - בגלל שהם ישחקו בליברטדורס ובקופה סודאמריקנה.
זו לא הפעם הראשונה שביילסה עושה משהו מוזר. הוא נהג לשבת על צידנית במהלך משחקים, ובעבר היה במוקד של שערוריית "ריגול". הוא שלח מרגל לצפות בסתר באימונים של יריבתו, וכשנתפס, ערך מצגת ארוכה במסיבת עיתונאים וחשף את ההכנות המדהימות שלו לפני כל משחק.
הארגנטינאי החזיר את לידס לפרמייר-ליג ב-2020 והיה אחד המאמנים הפופולריים ביותר בתולדות המועדון, אבל הוא עזב בפברואר 2023 לאחר רצף של ארבע הפסדי ליגה רצופים. קריירת האימון הארוכה שלו גם כללה גם תקופות באתלטיק בילבאו, מארסיי וליל.
תחת הדרכתו של ביילסה השיגה אורוגוואי 13 נקודות בשישה משחקים במוקדמות מונדיאל 2026 והיא במקום השני בבית הדרום אמריקאי. היא תקיים גם משחק ידידות ב-6 ביוני נגד מקסיקו, וב-24 ביוני היא תחלה את דרכה בקופה אמריקה, שיירך בארה"ב, עם משחק מול פנמה.