הארי קיין הוא "מכונה" והוא יכול להיות "השחקן מספר אחת בעולם", סיפר חברו לקבוצה של החלוץ, הקשר אמיל פייר-הוייברג, שכבש את שער השוויון ב-2:2 שטוטנהאם חילצה אמש (שני) מול ברנטפורד.
טוטנהאם כבר הייתה בפיגור כפול, אך הארי קיין לא הראה שום סימני הנגאובר מהמונדיאל והחזיר אותה למשחק עם שער בנגיחה בדקה ה-65. זה היה המשחק הראשון של קיין מאז החמצת הפנדל ברבע גמר גביע העולם מול צרפת, שיכול היה לכפות הארכה. "לא להעריך נכון את הכוח שלו זו טעות גדולה, אמר הוייברג. "הטעות הכי גדולה שאתה יכול לעשות בכדורגל זה לזלזל בהארי קיין".
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
"לא להעריך נכון את הכוח שלו זו טעות גדולה". קיין
(צילום: גטי אימג'ס)
קיין הוא הכובש הגדול בתולדות נבחרת אנגליה עם 53 שערים ב-80 הופעות, אך בטוטנהאם היה חשש לגבי איך המחצת הפנדל הקריטי תשפיע עליו. לאחר ההחמצה, קיין בן ה-29 כתב ברשתות החברתיות: "בסוף המשחק הוכרע על ידי פרט קטן שאני לוקח עליו אחריות. אי אפשר להתחבא מזה, זה כואב וזה ייקח זמן להתאושש מזה, אבל זה חלק מהספורט. כעת צריך להתשמש בניסיון על מנת להיות חזק יותר פיזית ומנטלית לקראת האתגר הבא".
במהלך המשחק כמה מאוהדי ברנטפורד צעקו לקיין: "אכזבת את המדינה שלך". אנטוניו קונטה, מאמנה של טוטנהאם, הגיב לכך בסיום המשחק: "אין לי שום ספק בנוגע לחוזק המנטלי של קיין. הוא עומד בפני סיטואציה מוזרה. היה לו טורניר ממש טוב וגם הנבחרת הגיעה לרבע הגמר, ואז הוא החמיץ את הפנדל. אם אתה חזק מנטלית אתה תמשיך קדימה וזה מה שעשה הארי. אני חושב שהאוהדים היו מפוחדים כי הוא משחק בטוטנהאם, ושלקריאות נגדו אין באמת קשר למה שקרה לו בנבחרת".
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
"זה כואב". קיין אחרי החמצת הפנדל מול צרפת
(צילום: AP)
קיין כבש העונה 13 שערים בפרמייר-ליג (שני רק לארלינג הולאנד שכבש 18) ובסך הכל יש לו 196 שערי ליגה, כשרק אלן שירר (260) ו-ווין רוני (208) עברו את ה-200. השער מול ברנטפורד קבע שקיין כבש מול כל אחת מ-32 הקבוצות מולן שיחק בליגה הבכירה.

טוני המיוחד

איבן טוני, חלוצה בן ה-26 של ברנטפורד, הופיע למשחקו הראשון מאז ההתאחדות האנגלית הודיעה כי הוא מואשם בלא פחות מ-232 הפרות של החוקים האוסרים על הימורים בהתאחדות האנגלית. טוני רשאי להגיש תגובה בנושא עד הרביעי בינואר.
לפחות בינתיים, ממש לא נראה שהאשמות מפריעות לו. הוא כבש כבש את השער השני של ברנטפורד, שהיה ה-11 שלו העונה בליגה, כשמעליו בטבלת מלך השערים נמצאים רק קיין והולאנד.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין איבן טוני
הארי קיין איבן טוני
ההאשמות לא מפריעות לו. טוני עם קיין
(צילום: גטי אימג'ס)
"הלוואי והייתי יודע איך הוא עושה את זה, כי הייתי שם את זה בבקבוק ומוכר עבור המון כסף", הילל את טוני מאמנה של ברנטפורד תומאס פרנק. "הוא מאוד מיוחד. יש לו אופי בלתי יאומן ואת היכולת להתרכז בכאן ועכשיו. ההופעה שלו היום - וואו. הטבע שלו הוא תמיד לדחוף קדימה את אלה שמסביבו. הוא תמיד איום, הוא מיוחד".