פתיחת העונה המופלאה של טוטנהאם בפרמייר-ליג נמשכה אתמול (שישי) עם ניצחון רביעי ברציפות - 1:2 בחוץ על קריסטל פאלאס, שהעניק לה, לפחות זמנית, פער של 5 נקודות בפסגת הטבלה על-פני מנצ'סטר סיטי וארסנל.
שער עצמי של ג'ואל וורד (53) ועוד ביצוע נהדר של סון יונג-מין (66) סידרו לספרס 26 נקודות מ-30 אפשריות, וכן - פעם ראשונה שבממלכה - מזכירים את העובדה שטוטנהאם היא מועמדת רצינית לתואר.
4 צפייה בגלריה
סון
סון
שחקני טוטנהאם באקסטזה. אף אחד לא רוצה להעיר אותם מהחלום
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
סון
סון
סון ומדיסון חוגגים. "נהנים בכל משחק"
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
"תנו לאוהדים לחלום", אמר המנג'ר אנג' פוסטקוגלו בסיום כשנשאל אם טוטנהאם יכולה באמת לאיים על אליפות הפרמייר-ליג. "זה הרי הכיף בלהיות אוהד כדורגל. הם סבלו לא מעט, אני בהחלט לא מתכוון לבלום את זה". ואכן, טוטנהאם זכתה רק פעמיים באליפות אנגליה, האחרונה אי שם בעונת 1960/61.
"החלומות יימשכו כל עוד אפשר, עד שמישהו יעיר אותך", הוסיף האוסטרלי. "אני לא מרגיש שאף אחד מהשחקנים 'מרחף' באוויר זה לא יקרה, אם נישאר בפסגה או לא. אני נהנה מכל משחק. אני רוצה שהשחקנים יהנו גם כן. לא בגלל שאנחנו בראש הטבלה, אלא בגלל שאנחנו חיים את החלום - משחקים במועדון כדורגל ענק".
4 צפייה בגלריה
אנג' פוסטקוגלו
אנג' פוסטקוגלו
עולה על כל הציפיות. פוסטקוגלו
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
זה היה קיץ מוזר עבור אוהדי טוטנהאם, שאשתקד סיימה רק במקום השמיני בפרמייר-ליג. הארי קיין עזב לבאיירן מינכן ופוסטקוגלו עורר הרבה תהיות כשמונה לתפקיד המנג'ר, למרות שנתיים מוצלחות בסלטיק. כעת הוא עם האחוזים הכי טובים שהיו למנג'ר במועדון, בטח בעשרת המחזורים הראשונים של העונה. האמת, בעיקר הודות לסון, שעשה הסבה מקיצוני לחלוץ מרכזי ופשוט מככב על המגרש. "אני לא רוצה לעשות השוואה דומה, אבל אם צריך אז הוא מזכיר את מה שקרה עם כריסטיאנו רונאלדו במנצ'סטר יונייטד", הפתיע פוסטקוגלו.
הפרשנים, כצפוי, לא ממש מאמינים בסיכוי של טוטנהאם לזכות בתואר בלתי נתפס. "אני בכנות לא חושב שהם יכולים ללכת עד הסוף", אמר פרשן "סקי ספורטס" ושחקן העבר של נבחרת אנגליה גארי נוויל. "זו הייתה התחלה פנטסטית שאף אחד מאיתנו לא ציפה לה. כשהארי קיין עזב, זה נראה נורא, וכעת האוהדים צריכים ליהנות מזה, כי יש לקבוצה עוד דרך ארוכה לעבור".
"אליפות? לא נראה לי", המשיך נוויל. "אני לא חושב שיש להם סגל מספיק טוב כדי לזכות בפרמייר-ליג, אבל מה שהם עושים בנקודת הזמן הזו עולה על כל הציפיות".
יש לציין כי במהלך המשחק בסלהרס פארק תועד דגל ישראל ביציעים, ושני דגלים לפחות של פלסטין. בתקשורת האנגלית המשיכו לציין שזה קורה למרות איסור הפרמייר-ליג על הכנסת דגלי ישראל ופלסטין לאצטדיונים. "הקבוצות עוד עשויות להיענש על זה", נכתב ב"דיילי מייל".
4 צפייה בגלריה
דגלי פלסטין ביציעי סלהרס פארק, אתמול
דגלי פלסטין ביציעי סלהרס פארק, אתמול
דגלי פלסטין ביציעי סלהרס פארק, אתמול
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
5 נקודות למחשבה
1) טוטנהאם היא הקבוצה ה-13 בתולדות הפרמייר-ליג שמשיגה 26 נקודות מ-30 אפשריות בתחילת העונה. מתוך 12 הקבוצות הקודמות, 11 סיימו בשלישייה המובילה ו-6 זכו בתואר. 2) הקבוצה היחידה מהרשימה הזו שלא התברגה בטופ-3 בסיום אותה עונה הייתה ניוקאסל ב-1994/95, שסיימה שישית. 3) יש לציין כי זו הייתה עונה של 42 משחקים. במתכונת הנוכחית של 38 משחקים בעונה, כל קבוצה שפתחה כך את הליגה סיימה בשלישייה המובילה. 4) פער חמש הנקודות בפסגה הוא הגבוה ביותר שטוטנהאם השיגה אי פעם מאז המחזור האחרון בעונת האליפות של 1960/61. 5) ונתון שאוהדי טוטנהאם יאהבו לשמוע: אפילו קבוצת 'הבלתי מנוצחים' של ארסנל ב-2003/4 פתחה את העונה "רק" עם 24 נקודות מ-30 אפשריות.