הגרלת ליגת האומות תתקיים הערב (חמישי, 19:00) בפריז, כשלראשונה תשחק ישראל בליגה הבכירה של המפעל, יחד עם הנבחרות החזקות ביותר באירופה.
אופ"א מדרגת נבחרות רק על סמך הביצועים שלהן במהדורה הקודמת של ליגת האומות, ולכן ישראל, שסיימה במקום הראשון של בית 2 בליגה 2, יודעת שהיא לא תשחק מול סקוטלנד, סרביה ובוסניה הרצבובינה - שמרכיבות ביחד איתה את הדרג הרביעי והאחרון בהגרלה של ליגה 1.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו ואמבאפה
רונאלדו ואמבאפה
ישחקו מול הנבחרת? רונאלדו ואמבאפה
(צילום: Getty Images)
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
רוצים להפתיע. שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו במהדורה הקודמת של ליגת האומות
(צילום: עוז מועלם)
אז את מי כן אנחנו יכולים לפגוש? דרג 1 מורכב מהזוכה האחרונה ספרד, סגניתה קרואטיה, אלופת אירופה איטליה והולנד. דרג 2 כולל את פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו, בלגיה, דנמרק והונגריה, בעוד דרג 3 מורכב מסגנית אלופת העולם צרפת, גרמניה, שווייץ ופולין. הבית האטרקטיבי ביותר יזמן לישראל מפגשים עם ספרד, פורטוגל וצרפת. בכל מקרה, הכחולים-לבנים ישחקו פעמיים מול כל נבחרת במסגרת שלב הבתים - בבית ובחוץ.

המשחקים ייערכו בשלושה חלונות, שני מחזורים בכל חלון:

מחזור 1: 5-7 בספטמבר. מחזור 2: 8-10 בספטמבר. מחזור 3: 10-12 באוקטובר. מחזור 4: 13-15 באוקטובר. מחזור 5: 14-16 בנובמבר. מחזור 6: 17-19 בנובמבר.
בניגוד לשלוש המהדורות הראשונות של ליגת האומות, בהן זכו פורטוגל, צרפת וספרד, הפעם שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר, שייערך בשיטת שני משחקים במרץ 2025. בנוסף, הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בכל בית לא יישארו אוטומטית בליגה 1 אלא ישתתפו בפלייאוף עלייה/ירידה נגד הנבחרות שיסיימו במקום השני בליגה 2. טורניר הגמר בהשתתפות ארבע הנבחרות המובילות יישאר במתכונתו הנוכחית, כאשר אחת מהארבע תארח את האירוע ביוני 2025.
ומה לגבי המונדיאל? כידוע, גביע העולם ב-2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו יכלול לראשונה 48 נבחרות, כשכמות הנציגות מאירופה גדלה מ-13 ל-16. מליגת האומות יהיה אפשר להגיע לפלייאוף העלייה למונדיאל, אבל לישראל אין יותר מדי מה לבנות על כך. מי שיקבלו את הכרטיסים לשם הן ארבע מנצחות הבתים הכי טובות שלא עלו למונדיאל או לפלייאוף. אם למשל כל ארבע מנצחות הבתים של ליגה 1 עלו, עוברים לארבע מנצחות הבתים של ליגה 2.
פורסם לראשונה: 20:32, 07.02.24