מוקדם יותר היום (שישי), סיפר מאמן באיירן מינכן, תומאס טוכל, במסיבת העיתונאים לקראת משחק הליגה מחר נגד דארמשטאט (16:30), כי מנואל נוייר צפוי לשוב לשחק לאחר 351 יום. כזכור, השוער בן ה-37 נפצע בתאונת סקי שעבר בדצמבר 2022, שהשביתה אותו לפרק זמן של כמעט שנה. כעת, הקאמבק המיוחל של הקפטן והמנהיג הבלתי מעורער של אלופת גרמניה, עומד לקרום עור וגידים.
בבאיירן דיברו לא מעט על סימונו של דניאל פרץ כיורשו של נוייר, אך הבהירו כי מדובר בתהליך שעשוי לקחת מספר שנים. היום דווח ב"בילד" על כך שייתכן שהשוער הישראלי יושאל על מנת לצבור ניסיון ודקות משחק, זאת כאשר מי שתפס את אפודת השוער הראשון בהיעדרו של נוייר, סוון אולרייך, מציג יכולת טובה ואמור להיות שוער המשנה עם חזרתו של הקפטן.
3 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
בבאיירן עסקו רבות בשאלת החזרה שלו. מנואל נוייר
(Ronny HARTMANN / AFP)
כאמור, בבאיירן עסקו רבות בחזרתו של נוייר, וכך גם בתקשורת הגרמנית. בחודשיים האחרונים עלו עוד ועוד עדכונים בנוגע למצבו, האימונים שהוא עורך ובישרו כי חזרתו מתקרבת. החשיבות של השוער היא עצומה, והיא מעבר לעניין מקצועי. אז איך הגיע נוייר למעמד כזה?

אוהדי באיירן בכלל לא רצו אותו

מנואל נוייר החל את הקריירה שלו בשאלקה, בה גדל במחלקת הנוער וערך את הופעתו הראשונה בבוגרים בשנת 2005, כשהיה בן 19. בעונת 2007/8 הופיע לראשונה בליגת האלופות, כולל הצגה בלתי נשכחת במשחק הגומלין נגד פורטו בשמינית הגמר, התמודדות שהוכרעה בדו-קרב פנדלים בו הוא הצטיין. בסיום אותה עונה - שהייתה כאמור הראשונה שלו במפעל - הוא נבחר לשוער המצטיין של העונה.
ביוני 2011 עבר נוייר לבאיירן מינכן, שהתקשתה למצוא שוער קבוע שייכנס לנעליו של אוליבר קאן, שפרש שלוש שנים קודם לכן. למרבה האירוניה, אוהדי הקבוצה אז ממש לא אהבו את הצטרפותו של השוער, שהגיע ממי שנחשבה ליריבה מרה של הבווארים, ואף חגג בהפגנתיות מולם לאחר ששאלקה השיגה ניצחון חוץ באליאנץ ארנה. עם זאת, המחאות נרגעו לאחר פגישת פשרה בין האוהדים להנהלה.
3 צפייה בגלריה
שבר שיא אחרי שיא
שבר שיא אחרי שיא
שבר שיא אחרי שיא
(צילום: Gettyimages)
מהר מאוד נכנס נוייר בצורה חלקה לעמדת השוער הראשון, וכבר בעונתו הראשונה שבר את שיא המועדון שקבע קאן, כשהצליח לשמור על רשת נקייה במשך יותר מאלף דקות רצופות בכל המסגרות. עם זאת, העונה הסתיימה בצורה לא טובה מבחינת באיירן, שראתה את בורוסיה דורטמונד זוכה באליפות - וזו הייתה העונה האחרונה שהבווארים לא זכו באליפות הבונדסליגה.
עונת 2012/13 הייתה אחת הגדולות בהיסטוריה של באיירן מינכן, שזכתה בטרבל (אליפות, גביע גרמני וליגת האלופות), ונוייר ספג במשך כל העונה 18 פעמים בלבד בליגה, ושבר שיא בונדסליגה. שתי עונות לאחר מכן, הוא השווה את השיא הזה וב-2015/16 שבר אותו שוב - כשספג 17 שערים בלבד. לאחר עונת 2016/17, הוא כבר מונה לקפטן במהלך שהיווה חותמת על כך שהוא המנהיג הבלתי מעורער של המועדון.

הקרב על אפודת השוער הראשון בנבחרת

לפני קצת יותר מארבע שנים עסקו בגרמניה אחת לכמה שבועות במאבקי האגו בין מארק-אנדרה טר שטגן לבין נוייר על אפודת השוער הראשון של הנבחרת. לא בדיוק היה מדובר במאבק, כי מעמדו של נוייר היה איתן, אך מכיוונו של טר שטגן - וגם לא מעט פרשנים בתקשורת הגרמנית - טענו כי לשוערה של ברצלונה מגיעה ההזדמנות להיות השוער הפותח של המנשאפט.
בבאיירן מינכן לא אהבו זאת ונלחמו את מלחמתו של נוייר, שמצדו שמר על איפוק וקלאסה. בדומה להיום, גם אז הוא חזר מפציעה ארוכה, בעוד טר שטגן היה בכושר נפלא. מעבר לכך, גרמניה הודחה בשלב הבתים של מונדיאל 2018 בצורה משפילה, מה שגם עורר קולות הקוראים לרענון בעמדת השוער הראשון. את הבווארים זה לא עניין, והם איימו כי אם נוייר יסופסל, הם לא ישלחו שחקנים לנבחרת.
3 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
שוער באיירן מינכן מנואל נוייר
תמיד שמר על קור רוח ומוסר עבודה גבוה. נוייר באימון באיירן
(Alexander Hassenstein/Getty Images)
נוייר כאמור, שמר על קור רוח. הוא השכיח את אותה פציעה ואת הירידה בכושרו שהגיעה בעקבותיה, והראה שהוא עדיין אותו שוער נפלא שהיה, גם כשהתקרב לגיל 35. את עונת 2019/20 סגרה באיירן עם טרבל נוסף, כשבגמר ליגת האלופות באותה עונה, בו גברו הבווארים 0:1 על פריז סן ז'רמן, הוא סיפק תצוגת שיא.

אגו

כאמור, במהלך כל אותה סאגה עם טר שטגן, נוייר דאג לשמור על איפוק מבלי לספק ציטוטים פרובוקטיביים כאלה ואחרים. לא זכורה סיטואציה בה יצא מגדרו, אך בכל זאת, בימיו הראשונים של דניאל פרץ בקבוצה, בתקשורת הגרמנית דיברו על כך שנוייר לא אוהב את העובדה שמחפשים לו יורש. בתקשורת הגרמנית ציינו כי בבאיירן ממש לא רוצים להרגיז את נוייר, הקפטן והמנהיג של הקבוצה, בדיבורים שמרמזים על כך שהקריירה שלו עומדת בפני סיום.
"אם פרץ מתכנן לרשת את נוייר, הוא חייב להתנהל באחריות וזהירות", נכתב באחד האתרים בגרמניה. "עליו לא רק להציג יכולת טובה ולהוכיח את עצמו, אלא גם להיזהר ממלחמות אגו. הוא חייב להבין את מקומו ולכבד את האגואים מסביבו. הוא צריך לעשות הכל כדי להימנע מהכרזת מלחמה בנוייר".