פריז סן ז'רמן שמרה אתמול (שבת) עם מאזן מושלם בליגה הצרפתית, לאחר 1:2 דרמטי על ליון. ועדיין, הדבר הכמעט יחידי שהתקשורת הצרפתית עסקה בו בסיום היה החילוף של לאו מסי בדקה ה-75.
הכוכב הארגנטינאי עדיין מחפש שער בכורה במדים הכחולים-אדומים ואתמול, בהופעת הבכורה הביתית, הוא שוב היה פושר. רבע שעה לסיום החליט מאוריסיו פוצ'טינו להוריד אותו לספסל ולעלות במקומו את אשרף חכימי. הארגנטינאי לא התלהב מזה ונראה מופתע במיוחד. יש שיגידו אפילו עצבני, לאחר שסירב ללחוץ את ידו של המאמן.
4 צפייה בגלריה
הפנים אומרות הכל. מסי לאחר שהוחלף
הפנים אומרות הכל. מסי לאחר שהוחלף
מסי ההמום מנסה לקבל הסברים מפוצ'טינו
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
הפנים אומרות הכל. מסי לאחר שהוחלף
הפנים אומרות הכל. מסי לאחר שהוחלף
הפנים אומרות הכל. מסי לאחר החילוף בדקה ה-75
(צילום: AP)
הפריזאים, שפיגור 1:0, הצליחו להשוות מפנדל די מפוקפק של ניימאר ולהכריע את המשחק משער של מאורו איקרדי, שלוש דקות בתוך תוספת הזמן. בסיום, כאמור, נשאל פוצ'טינו בעיקר שאלה אחת: מדוע הוציא את מסי?
"כולם יודעים שיש לנו הרבה שחקנים נהדרים, עם סגל של 35 איש עלינו לעשות בחירות. לקראת יום המשחק ולאחר מכן במהלך ההתמודדות. כל זאת תוך התחשבות במה שהכי טוב לקבוצה ולכל שחקן. לפעמים ההחלטות האלה נכונות ולפעמים הן לא, אבל בגלל זה אני המאמן - בשביל לעשות את הבחירות. אנשים יכולים לא לאהוב את זה. מסי? רציתי למנוע ממנו פציעה, בטח כשיש משחקים חשובים לפנינו. שאלתי אותו בסיום מה שלומו והוא אמר שהכל בסדר".
4 צפייה בגלריה
מסי וניימאר
מסי וניימאר
ניימאר מנסה להרגיע את מסי
(צילום: AP)
על הניצחון הדרמטי, אמר פוצ'טינו: "אחרי המשחק הקשה בברוז', היה חשוב לנו לשמור על מאזן מושלם בליגה. ליון היא קבוצה נהדרת שמשחקת טוב מאוד. אחרי שספגנו, השחקנים היו צריך להראות קצת אופי. בכל מקרה, אנחנו בתקופה בה אנו מנסים הרבה דברים. עלינו לעבוד על זה באימונים, אבל זה קשה כי יש לנו משחק כל שלושה ימים, והעדיפות היא שהשחקנים יתאוששו. זה לא תירוץ, אבל ידוע לנו שאנחנו צריכים עוד להשתפר".
בתקשורת הצרפתית, כאמור, ניתחו את האירוע. "נראה שמסי מתוסכל מההתחלה שלו עם המדים החדשים של פריז סן ז'רמן", נכתב ב"ל'אקיפ". גם ברדיו מונטה קרלו המשיכו באותו הקו: "הארגנטינאי ירד לספסל עם הראש למטה ועבר על פני מאמנו מבלי ללחוץ לו את היד. נראה שמסי פשוט לא הבין את ההחלטה של פוצ'טינו".
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
היה או לא היה פנדל? ניימאר
(צילום: AP)
כוכב העבר הצרפתי, תיירי הנרי, שמשמש כיום, בין השאר, כפרשן, ניתח בסיום: "לוקח זמן להסתגל, גם לשחקן הגדול ביותר בעולם. לא מופתע מהפרצופים שלו, הוא בטוח רצה להישאר על המגרש ולהבקיע, אבל זה עוד יגיע".
מהעבר השני, בליון לא אהבו בלשון המעטה את הפנדל שהוענק לפ.ס.ז'. פטר בוס, מאמן הקבוצה המפסידה, טען שניימאר היה זה שביצע עבירה על מאלו גוסטו ולא להיפך. "ניימאר החזיק אותו ביד, זו לא הייתה אשמתו של מאלו. אני לא מבין איך לא ראו את זה ב-VAR? כנראה שמי שיושבים שם לא היו מעולם שחקני כדורגל".