עם אחד הגולים המוזרים שיובקעו ככל הנראה בטורניר, הצליחה זמביה של אברהם גרנט לסחוט 1:1 מפתיע נגד קונגו. זאת במסגרת המחזור הראשון של בית ו' באליפות אפריקה. במשחק המקביל הביסה מרוקו (שפייבוריטית לסיים בראשות הבית) 0:3 את טנזניה, היריבה הבאה של החבורה של המאמן הישראלי במסגרת המחזור השני (ראשון, 19:00).
זמביה עלתה ליתרון בדקה ה-23 משער של קינגס קאנגווה. שחקן הכוכב האדום בלגרד, ניצל טעות מביכה של שוער קונגו ליונל אמפסי, ושלח קשת ארוכה אל בין קורות שער היריבה שנותר ריק. אבל היתרון הזה החזיק מעמד ארבע דקות בלבד. חלוץ ברנטפורד, יואן וויסה, גלגל מקרוב כדור לרשת זמביה, שיכולה לשמוח על התיקו, נוכח הפערים בין הנבחרות.
3 צפייה בגלריה
קינגס קאנגווה חוגג את היתרון הזמני של זמביה
קינגס קאנגווה חוגג את היתרון הזמני של זמביה
קינגס קאנגווה (במרכז) חוגג את היתרון הזמני של זמביה
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
3 צפייה בגלריה
יכול להיות מרוצה. אברהם גרנט נגד קונגו
יכול להיות מרוצה. אברהם גרנט נגד קונגו
יכול להיות מרוצה. גרנט
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
עד כמה הייתה קונגו מסוכנת יותר מהקבוצה של המאמן הישראלי? נבחרת הנמרים איימה 25 פעם על שער זמביה שהסתפקה בשלושה איומים בלבד. גם בקרנות קונגו סחטה שבעה לעומת היריבה שכלל לא הגיע אל דגל הקרן לאורך כל דקות ההתמודדות.
"כל משחק שונה מרעהו והמשחק הבא יהיה ככל הנראה שונה מזה שנגמר", אמר גרנט בסיום. "אנחנו בטוח נשנה משהו, טקטית, כדי להביא ניצחון נגד טנזניה. זה היה משחק קשה עבור שתי הקבוצות אבל קונגו הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו. הנענו את הכדור אבל שחקני ההתקפה שלנו התקשו מאוד נגד שחקני ההגנה הגדולים והפיזיים של היריבה".
3 צפייה בגלריה
האוהדים הצבעונים של קונגו חוגגים ביציעים
האוהדים הצבעונים של קונגו חוגגים ביציעים
יכולים להרגיש מאוכזבים. האוהדים הצבעונים של קונגו חוגגים ביציעים
(צילום: SIA KAMBOU / AFP)
סבסטיאן דסברה, היה משוכנע שהחבורה שלו הייתה אמורה לנצח את המשחק: "ידענו על המהירות של שחקני ההתקפה של זמביה, והצלחנו למנוע את הנעת הכדור שלהם. אני מרוצה מהאופן בו שיחקה הקבוצה שלי אבל לא מהתוצאה".