לאחר שאנגליה הביסה 0:3 את ישראל הערב (רביעי) בחצי הגמר הראשון, ושמה סוף למסע הנהדר של החבורה של גיא לוזון באליפות אירופה עד גיל 21, נבחרת ספרד הבטיחה גם היא את מקומה בגמר לאחר 1:5 גדול על אוקראינה. לה-רוחיטה אומנם נקלעה לפיגור מוקדם, אך הפכה עוד במחצית הראשונה, ותקווה להניף ביום שבת (19:00) את הגביע בפעם השישית בתולדותיה, ובכך להפוך לשיאנית הזכיות הבלעדית של הטורניר.
כוכב הנבחרת האוקראינית, מיכאילו מודריק מצ'לסי, בישל בדקה ה-13 לארטם בונדארנקו שער יתרון מפתיע, אך הספרדים לא נבהלו והשוו תוך ארבע דקות מרגליו של הקפטן וכוכב הנבחרת אבל רואיז. בדקה ה-24 השלימו השחקנים של סנטי דניה את המהפך כאשר אויהאן סאנסט מאתלטיק בילבאו כבש את השני.
1 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת הצעירה של ספרד חוגגים
שחקני הנבחרת הצעירה של ספרד חוגגים
אנגליה מחכה בגמר. שחקני הנבחרת הצעירה של ספרד חוגגים
(AP Photo/Andreea Alexandru)
אוקראינה, שנחשבה יחד עם ישראל להפתעת הטורניר, ניסתה ללחוץ בפתיחת המחצית השנייה על מנת להשיג את שער השוויון, אך ספרד היא זו שהשיגה את השער השלישי בדקה ה-55 מרגליו של קשר ריאל מדריד אנטוניו בלאנקו. מכאן האוקראינים כבר התפרקו, ובדקה ה-68 ראו את איימאר אורוז כובש את הרביעי. עשר דקות לאחר מכן הוסיף סרחיו גומס את החמישי של הספרדים.

לה-רוחיטה מחפשת זכייה שישית

ארבע שנים עברו מאז שספרד הצעירה זכתה בפעם האחרונה בטורניר, בו היא זכתה חמש פעמים בעבר, כמו איטליה. אחת מחמש ההנפות הקודמות של לה-רוחיטה הייתה באליפות אירופה שנערכה בישראל ב-2013, לאחר ניצחון 2:4 על איטליה בגמר שנערך באצטדיון טדי.
למרבה ההפתעה, הכוכבים הגדולים של החבורה של סנטי דניה לא מגיעים מברצלונה וריאל מדריד, אלא דווקא מקבוצות שמשחקות מחוץ לליגה הספרדית. מלך שערי הנבחרת הספרדית הוא אבל רויז - שנמצא במקום הראשון בטבלת המבקיעים בטורניר עם שלושה - המשחק בבראגה הפורטוגלית. שחקנים מרכזיים נוספים הם סרחיו גומס ממנצ'סטר סיטי, ואלכס באנה מוויאריאל.