פתיחה נהדרת לאברם גרנט ונבחרת זמביה במוקדמות מונדיאל 2026: "קליעי הנחושת" (הכינוי של הנבחרת) ניצחו 2:4 את קונגו, אחרי שכבר פיגרו 2:1 במחצית הראשונה.
פאטסון דאקה, חלוצה של לסטר, העלה את גרנט ונבחרתו ליתרון 0:1 כבר בדקה החמישית עם נגיחה מדויקת, אבל הקונגולזים הגיבו בשני שערים תוך שתי דקות (13 ו-15) של סילברה גאנוואלה מיאנג בויז ומונס בסואמינה. אקס מכבי פתח תקווה ונתניה, לאמק בנדה, הצליח להשוות ל-2:2 עוד לפני הירידה להפסקה (43) במבצע אישי נהדר, כשהוא עובר שחקן הגנה באגף ימין וכובש בקלילות מול השוער.
1 צפייה בגלריה
אברהם גרנט
אברהם גרנט
אברם גרנט
(צילום: EPA)
במחצית השנייה זה כבר היה מופע של נבחרת אחת בלבד. פשן סקאלה, שעלה כמחליף בדקה ה-65, הבקיע בדחיקה עם הברך, ארבע דקות לאחר מכן, מבישול של בנדה. בתוספת הזמן פאטסון דאקה השלים צמד בדרך ל-2:4.
המשחק הבא של זמביה במסגרת בית 5 במוקדמות ייערך ביום שלישי, בחוץ מול ניז'ר. בחלון המשחקים השני, שיתקיים בינואר 2024, גרנט ושחקניו יתמודדו מול קונגו בחוץ, טנזניה בבית ומרוקו בבית.
בסיומו של שלב המוקדמות, הראשונה בכל בית תעפיל למונדיאל וארבע הסגניות עם המאזן הטוב בתשעת הבתים יעלו לפלייאוף (חצי גמר וגמר). המנצחת תהיה הנציגה האפריקאית בפלייאוף העלייה הבין-יבשתי.