דרמה בספרד. התביעה במדינה הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד ברצלונה בסעיפי שחיתות, מנהל לא תקין וזיוף מסמכים. כל זאת בפרשת תשלומים שהועברו לחברה בבעלותו של אנריקס נגריירה, בכיר לשעבר באיגוד השופטים בספרד.
על-פי החשדות, בין השנים 2001-2018 בארסה שילמה כ-8 מיליון אירו לסגן נשיא איגוד השופטים לשעבר חוסה נגרירה. "היא השיגה ושמרה הסכם בעל פה חסוי עם נגרייה, כך שבתפקידו כסגן נשיא ועדת הבוררות ובתמורה לכסף הוא יקבל החלטות הנוטות לטובת מועדון הכדורגל ברצלונה", נכתב באישום.
2 צפייה בגלריה
לאפורטה
לאפורטה
לאפורטה. "הסכם בעל פה"
(צילום: AP)
תחילתה של פרשה לפני כחודש, אז נחשפה ברדיו 'סר קטלוניה' חקירה של רשויות המס כנגד החברה של נגריירה – דסניל 95. התשלומים המדוברים הגיעו בשתי פעימות שונות – כ-1.4 מיליון אירו בין 2016-2018, וכ-7 מיליון אירו בין 2001-2018.
מנכ"ל הלה ליגה חוויאר טבס אמר מיד לאחר הפרסום כי הנשיא חואן לאפורטה, שרק לפני שלושה ימים התעקש כי "ברצלונה מעולם לא קנתה שופטים", יצטרך להתפטר מתפקידו אם לא יצליח להסביר את ההעברות הכספים שמופיעות בכתב האישום.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ברצלונה
אוהדי ברצלונה
בארסה הודתה שאכן העבירה את התשלומים אך רק כחלק מתשלום לשירותי הייעוץ שמציעה החברה של נגריירה
(צילום: רויטרס)
בעקבות הפרסום הוציאו קבוצות ה'לה ליגה' הודעה ובה הביעו "דאגה עמוקה" מהממצאים. בבארסה הבטיחו לחקור.
יש לציין כי כבר בתחילת החודש פרסמה הקבוצה הודעה רשמית בה הבהירה כי נגריירה מסר לקבוצה דוחות שיפוט - דבר נהוג בספרד - וכי תתבע כל גוף תקשורת שיעליל עליה "עלילה נוספת", לדבריה.