משאל בקרב אוהדי הכדורגל באנגליה ובעולם היה מעלה שמתוך משולש הצמרת באנגליה, ארסנל היא זאת עם הסיכוי הקטן ביותר לזכות באליפות הפרמייר-ליג בתום העונה. הסיבה הבולטת: החיסרון שלה בחלוץ טבעי ודומיננטי אל מול מנצ'סטר סיטי וליברפול.
בסוף השבוע האחרון, במסגרת האילתורים ההתקפיים של מיקל ארטטה, היה זה קאי האברץ המושמץ (לפחות עד לאחרונה) שכבש שער דרמטי בדקה ה-86, והעלה את התותחנים לפסגת הפרמייר-ליג בזכות ניצחון ליגה שביעי ברציפות, 1:2 על ברנטפורד. על הדרך נתן הגרמני בן ה-24 תשובה מוחצת למבקרים שלו באי הבריטי.
6 צפייה בגלריה
קאי האברץ
קאי האברץ
כבר הספיקו להספיד אותו. קאי האברץ
(צילום: Reuters/Andrew Couldridge)

מסע דילוגים בין תפקידים

ואכן, האברץ נמצא בתקופה חלומית, עם ארבעה שערים ושני בישולים בארבעת המשחקים האחרונים. אבל הפעם, כאמור, לא מדובר בטיפה בים השערים שחגגו התותחנים נגד ברנלי (0:5), ניוקאסל (1:4) ושפילד יונייטד (0:6) אלא ב"שער זהב", אחרי טעות מביכה של השוער ארון רמסדייל שהעניקה שוויון לאורחת, וכל זה, כידוע, בעיצומו של אחד ממאבקי האליפות הגדולים והצמודים שידעה הפרמייר-ליג.
שער דרמטי לא פחות, אגב, כבש השחקן גם במפגש הראשון העונה נגד ברנטפורד (בחודש נובמבר), בחוץ, כשהיה חתום על 0:1 מגול שכבש בדקה ה-89. אבל אז היה מדובר בשער שני ב-13 משחקי ליגה, והוא היה רחוק מלשכנע את הפרשנים שמדובר בתפנית בעונה של שחקן ההתקפה, שארטטה החליט להפוך לקשר אמצע, לפני ששוב תפר לו לאחרונה תפקיד חדש בעמדת החלוץ המדומה.
6 צפייה בגלריה
האברץ
האברץ
מי אמר שלארסנל אין חלוץ? האברץ
(צילום: Reuters/Andrew Couldridge)
"לפעמים זה טוב, לפעמים זה רע", אמר האברץ ל"סקיי ספורטס" בשבת על הנדידה שלו בין תפקידים במערך של ארסנל. "בשני המשחקים האחרונים שיחקתי כתשע מדומה ואני חושב שזה מתאים לי. אבל אני אוהב להיות בכל חלקי המגרש. אני פשוט שמח לשחק, ואני באמת חושב שאני מסוג השחקנים שלא יכולים להיות רק בעמדה אחת. אני אוהב להיות 'תשע', וגם 'שמונה' או 'עשר'. בגרמניה בכלל שיחקתי גם כמגן שמאלי, אז הכל טוב".
הוא גדל במחלקת הנוער של באייר לברקוזן, במדיה גם רשם בגיל 17 (ו-126 ימים) את הופעת הבוגרים הראשונה שלו – שהפכה אותו לשחקן הצעיר ביותר שלובש את מדי המועדון במשחק רשמי (פלוריאן וירץ כבר קבע שיא חדש מאז). בהמשך הוא רשם שיא נוסף עם לא פחות מ-50 הופעות בונדסליגה עד גיל 18, יותר מטימו ורנר, איתו עבר בקיץ 2020 לצ'לסי תמורת 100 מיליון אירו, לאחר עונה בה רשם 18 שערים ו-9 בישולים במדי לברקוזן.
6 צפייה בגלריה
קי האברץ בהצלת רמבו אחרי טעות
קי האברץ בהצלת רמבו אחרי טעות
בספורט סטאר פרגנו: "קאי בהצלת רמבו אחרי טעות (של רמדסייל)"
6 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
חיפש וחיפש, ובסוף מצא. ארטטה
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)

"צ'לסי הרסה אותו"

אחרי שלוש עונות בינוניות בכחול, במהלכן כבש 32 שערים ובישל 15 ב-139 הופעות בכל המסגרות, חצה האברץ את הכביש לארסנל תמורת 75 מיליון אירו, עם נטל הוכחה לא קטן על הכתפיים, ובעיקר על הרגליים. "מדובר בתג מחיר מוגזם", אמר ב'פודקסט טוקספורט' הפרשן ואוהד צ'לסי, רורי ג'נינגס. "אני לא יכול להבין למה ארסנל חושבת שהוא התשובה מבחינתה. הוא לא יביא לה כלום. כשאני בוחן את הביצועים שלו בצ'לסי בשנתיים וחצי האחרונות, אני פשוט לא מבין את זה".
"האברץ נראה אדם שבור, שחקן עם אפס ביטחון", המשיך לעקוץ שחקן העבר כריס סאטון לאחר שהגרמני השלים את המעבר לאמירויות. "הייתי שם בעצמי, זה לא מקום נחמד להיות בו. המאמץ והרצון קיימים אבל הוא נראה מבולבל. קבלת החלטות שלו לא טובה. הוא מנסה אבל אם מסתכלים על שפת הגוף שלו...הוא צריך הפסקה או רגע גדול שיוציאו אותו מזה".
6 צפייה בגלריה
קאי האברץ שחקן צ'לסי מול לויד קלי שחקן בורנמות'
קאי האברץ שחקן צ'לסי מול לויד קלי שחקן בורנמות'
שלוש עונות בינוניות בצ'לסי. האברץ
(צילום: רויטרס)
אחרי כמה רגעים גדולים במהלך השבועות האחרונים, כאמור, אפשר להניח שהוא יצא מזה. "הוא הופך לשחקן משפיע יותר ויותר, והאמון שארסנל נתנה בו הפך למוצדק", אומר העיתונאי ואוהד ארסנל פירס מורגן, שהיה בין המבקרים הגדולים של החתמתו. הוא חשב שארסנל הייתה צריכה להשקיע את עשרות המיליונים שהשקיעה בקשר הגרמני על חלוץ. "התצוגות האחרונות שלי גורמות לי לאכול את הכובע. זה שחקן שהגיע מלברקוזן וצ'לסי הרסה אותו. עכשיו הוא נראה כמו משהו יוצא דופן, כמו שחקן שאנחנו אוהבים לראות".

המטרה: שחזור היסטורי באמירויות

להאברץ יש פינה חמה בלב לאצטדיון הביתי של פורטו, הדרגאו, שם רשם מדי צ'לסי את הרגע המשמעותי ביותר בקריירה שלו עד כה – שער ניצחון (0:1) בגמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי, לפני שלוש שנים. אבל הביקור שלו במקום לפני שלושה שבועות, במסגרת המשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות נגד פורטו, היה פחות מוצלח, קבוצתית ואישית.
6 צפייה בגלריה
גאלנו חוגג שער ניצחון לפורטו על ארסנל בתוספת הזמן
גאלנו חוגג שער ניצחון לפורטו על ארסנל בתוספת הזמן
גאלנו חוגג שער ניצחון לפורטו במשחק הראשון, בתוספת הזמן
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
ארסנל הפסידה 1:0. אבל אי אפשר להפיל זאת רק על האברץ, שכן התותחנים נעלו נעלו את הערב ללא אף בעיטה למסגרת למרות שהחזיקו בכדור ב-65 אחוז מהזמן. מחר (שלישי, 22:00) תארח ארסנל את פורטו למשחק הגומלין, באמירויות, בתקווה שמשהו מהמומנטום בליגה ישבור את הבצורת גם בליגת האלופות, במסגרתה לא העפילה לרבע הגמר מאז 2010. אז, אגב, היריבה בשמינית הגמר הייתה גם כן פורטו, ואחרי הפסד 2:1 בפורטוגל, ניצחה ארסנל 0:5 בגומלין גם בזכות שלושער של אחד בשם ניקלאס בנדטנר. האם ההיסטוריה תחזור?