שחקני מנצ'סטר סיטי חגגו אמש (רביעי) ארוכות על כר הדשא עם אוהדיהם שעשו את כל הדרך ללונדון בעקבות ניצחון החוץ הגדול שהשיגו במשחק העונה. האלופה ניצחה 1:3 את ארסנל בחוץ ועלתה על חשבונה לפסגה לראשונה מאז חודש נובמבר. קווין דה בריינה כבש ראשון לסיטיזנס (24), בוקאיו סאקה השווה מהנקודה הלבנה (42), אך ג'ק גריליש (72) וארלינג הולאנד (82) דאגו לשלוש נקודות קריטיות, שייתכן ושינו את המומנטום של העונה כולה.
הניצחון במשחק העונה הגיע בתקופה קשה מבחינת הקבוצה של פפ גווארדיולה, שמתמודדת עם האשמות קשות מאוד מצד הנהלת הפרמייר-ליג. למרות חוסר הוודאות סביב החקירה המתנהלת סביב המועדון, השחקנים הצליחו לשים את כל זה בצד וניצחו פעמיים 1:3 (פעם אחת את אסטון וילה, ובפעם השנייה את התותחנים) בדרך למחיקת כל הפער של ארסנל בפסגה (לסיטי יש משחק עודף על פני הקבוצה של ארטטה).
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
מכונה. ארלינג הולאנד
(צילום: רויטרס)
מעבר לעלייה לראש הטבלה, הסיטיזנס השלימו ניצחון ליגה מספר 11 ברציפות על ארסנל, ומה שהיה נראה כמו העונה של הלונדונים, מסתמן כמשבר עמו הקבוצה של מיקל ארטטה לא התמודדה עד כה. לפני כשלושה שבועות נפגשו השתיים במסגרת הסיבוב הרביעי בגביע האנגלי, וגם אז ידה של האלופה הייתה על העליונה עם ניצחון 0:1 ששלח את המוליכה דאז הביתה. והנה - שוב גווארדיולה עושה זאת לבן ארצו ארטטה - והפעם מדיח אותו מפסגת הפרמייר-ליג.
מי שממשיך לקבוע שיאים חדשים הוא ארלינג הולאנד. החלוץ הנורבגי כבש אתמול את שערו ה-26 העונה בליגה ב-22 הופעות בלבד. בכך הוא השווה את שיאו של סרחיו אגוארו מעונת 2014/15, אך הארגנטינאי כבש אז את כמות השערים הזו במשך עונה שלמה, ואילו העונה של הולאנד וחבריו נמצאת רק בחודש פברואר!
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
(Getty Images)
"שיחקנו מדהים", אמר הולאנד בסיום. "אני חושב שבהחלט אפשר להגיד שנתנו הופעה של אלופים. היינו צריכים לעשות מספר התאמות במחצית עם פפ, ובסופו של דבר היו לנו שחקנים איכותייים. קיבלנו תוצרת מכל שחקן היום". הנורבגי נשאל על המשך הדרך: "אנחנו צריכים להמשיך לשחק ככה. אני גאה בכל אחד מהשחקנים".
גווארדיולה החמיא להולאנד: "הוא עזר לנו המון עם המאבקים על כל כדור ועם הקשיחות שלו. לשחק על כדורים ארוכים מול שחקנים כמו סאליבה וגבריאל זה לא קל, אבל הוא עשה את זה וזו הסיבה העיקרית לניצחון". הספרדי המשיך: "היינו רכים במחצית הראשונה, אולי תוכנית המשחק שלנו לא הייתה טובה. במחצית השנייה עשינו כמה צעדים קדימה והרמנו את רמת האגרסיביות שלנו".

אכזבה בארסנל

בצד השני, שחקני ארסנל ירדו עם פנים נפולות לחדר ההלבשה לאחר ההפסד הביתי המתסכל ואיבוד המקום הראשון לאחר שלושה חודשים בפסגת הפרמייר-ליג. התותחנים סופרים נקודה בודדת מתוך 9 בשלושת המחזורים האחרונים, כאשר בסיום החודש הקודם כאמור גם איבדו את הגביע מול אותה מנצ'סטר סיטי, ונראה כי המחסום המנטלי עליו צריכה להתגבר ארסנל כרגע הוא עצום.
3 צפייה בגלריה
קווין דה ברוינה שחקן מנצ'סטר סיטי דוחף את מיקל ארטטה מאמן ארסנל
קווין דה ברוינה שחקן מנצ'סטר סיטי דוחף את מיקל ארטטה מאמן ארסנל
"צריך פשוט להמשיך הלאה". ארטטה
(צילום: רויטרס)
מאמן התותחנים מיקל ארטטה אמר בסיום: "זה קשה מאוד לשחק ברמה כזו, אבל היה לנו סיכוי לצאת עם ניצחון. למשך הרבה רגעים במשחק היינו יותר טובים. עם זאת, אם אתה נותן במתנה שלושה שערים, אז זה פשוט לתת להם את המשחק. בטח כשלא ניצלנו את המצבים הטובים אליהם הגענו".
על המשך העונה אמר המאמן: "צריך פשוט להמשיך הלאה. צריך להפנים את ההפסד, לתקן מה שצריך ולהמשיך הלאה. אני חושב שהשחקנים שיחקו טוב מאוד, האווירה הייתה נהדרת - פשוט לא הצלחנו להשיג את הנקודות".