למרות ההפסד בגמר המונדיאל - דידייה דשאן ימשיך כמאמן נבחרת צרפת. היום (שבת) הודיעה ההתאחדות הצרפתית כי חוזהו של המאמן בן ה-54 הוארך עד שנת 2026.
דשאן, שנמצא בתפקיד מאז 2012, הודיע כבר אחרי ההפסד בחודש שעבר לארגנטינה בדו-קרב פנדלים בגמר הגביע העולמי, כי הוא רוצה להוביל את הנבחרת במונדיאל נוסף. בתחילה דווח כי ההתאחדות הצרפתית מעוניינת כי החוזה יהיה עד ליורו 2024 בלבד, אבל היום התברר כי דשאן יקבל את מבוקשו.
2 צפייה בגלריה
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
נשאר בתפקיד. דשאן
(צילום: AFP)
לדשאן יש רזומה יוצא דופן כמאמן הנבחרת: 89 ניצחונות, 28 תוצאות תיקו ו-22 הפסדים ב-139 משחקים. יחס השערים של הטריקולור תחת הדרכתו: 119:279.
בהדרכתו זכתה נבחרת צרפת בגביע העולם 2018, בליגת האומות 2021, הגיעה לגמר יורו 2016 ולגמר המונדיאל האחרון. היא הייתה באופן קבוע באחד מארבעת המקומות הראשונים בדירוג פיפ"א בחמש השנים האחרונות (כעת מקום שלישי).
2 צפייה בגלריה
דשאן
דשאן
מאז 2012 מאמן הנבחרת. דשאן
(צילום: AP)
כבר בסיום המונדיאל הודה דשאן כי המטרה שלו להציב נבחרת חזקה לגביע העולמי בעוד ארבע שנים בארה"ב, קנדה ומקסיקו: "אנחנו רוצים להודות לכל האוהדים והאוהדות שתמכו בנו, זה נתן לנו המון כוח במהלך הטורניר. הרגשנו שאנחנו חזקים ומאוחדים. למרות שהסיום היה אכזרי וכואב, אסור לנו לשכוח את מה שעשינו במונדיאל ולפניו. זה לא קל לשחקנים להפסיד ככה, לעבור חודש של רכבת הרים של רגשות. אנחנו רוצים להודות לכל הקהל הנהדר - נגיע חזקים יותר לטורנירים הבאים".