אתמול (שבת) נרשם פרק נוסף במאבק המשולש בצמרת הפרמייר-ליג, כאשר מנצ'סטר סיטי (מקום שלישי 70 נקודות) טיילה עם 2:4 נגד קריסטל פאלאס (אחרי פיגור זמני שגרם לפפ גווארדיולה קצת להזיע); וארסנל שבלי הרבה התנגדות הביסה 0:3 את ברייטון וחזרה זמנית לראש הטבלה (71 נקודות). הלחץ עבר לליברפול (מקום שני, 70 נקודות) שתתארח היום (ראשון, 17:30) אצל הנמסיס מנצ'סטר יונייטד, שמצידה תעשה הכל כדי לקלקל את האליפות לשחקנים של יורגן קלופ.
סיטי ופאלאס נפרדו ב-2:2 בסיבוב הראשון, אבל הפעם לטרבליסטית היה את קווין דה בריינה, שהעניק לה רביעייה שנייה תוך שלושה ימים עם צמד (13, 70) ובישול לארלינג הולאנד (66), ששבר בצורת של חודש. שער נוסף לתכולים כבש ריקו לואיס (42).
4 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם קווין דה בריינה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם קווין דה בריינה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים נגד פאלאס עם קווין דה בריינה
(AP Photo/Frank Augstein)
אצל ארסנל שרשמה אמש את הניצחון ה-21 העונה כבשו בוקאיו סאקה (33, פנדל) עם שער 14 בליגה, וקאי האברץ שממשיך בכושר המצוין שלו עם שער ליגה תשיעי ל-2023/24. בדקה ה-86 הוסיף הגרמני בישול ללאונרדו טרוסארד, שקבע את תוצאת המשחק.
המנג'ר מיקל ארטטה אמר בסיום המשחק לקראת שבעת המשחקים שעוד נותרו לתותחנים עד מחזור הנעילה: "אנחנו הרבה יותר בוגרים במשחק שלנו, עברנו העונה הרבה רגעים מאתגרים יחד, אנחנו ממשיכים כל הזמן לבנות את הכימיה שלנו, הסגל בריא ואנחנו במומנטום אדיר. אני? האנרגיה שלי טובה, כולם חשים את ההתלהבות, אני פשוט נהנה. עכשיו נותר לראות כמה רחוק נגיע יחד".
4 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל מסמנים עוד 'וי' נגד השחפים
(צילום: AP Photo/Dave Shopland)
אצל התכולים מירב תשומת הלב הופנתה לכוכב המשחק, דה בריינה. "הוא אחד השחקנים הטובים שלנו לאורך כל השנים האחרונות", פירגן פפ לכוכב הבלגי שלו, שנעדר ברוב שלה העונה ובכל זאת רשם ב-16 הופעות בכל המפעלים העונה 4 שערים ו-14 בישולים. "מה שהוא עושה פה זה לא ייאמן. היינו בלעדיו במשך חמישה חודשים ועכשיו אנחנו חייבים אותו עד סוף העונה. אני לא יודע מה הוא אוהב יותר לעשות, להבקיע או לבשל אבל הוא כל כך נדיב בפרגון לחברים, שהוא חייב להמשיך עם זה".
כאמור, הניצחונות של התותחנים והסיטיזנס מעבירים את הלחץ לליברפול, שתעלה הערב על הדשא הכי עוין מבחינתה באולד טראפורד, פחות מחודש אחרי שהודחה שם ברבע הגמר, בסיום דרמטי וצורב במיוחד (4:3 לאחר 120 דקות). "אם המירוץ צמוד, אז זה המקום הכי טוב שאתה יכול להיות בו", אמר המנג'ר הגרמני על המאבק המשולש הסוער. "אנחנו בתוך המירוץ הזה - וזה מגניב. מה שנשאר לנו זה להילחם. עכשיו ברור שהמשחק הבא הוא תמיד גם המשחק הכי גדול והכי חשוב".
"שמעתי שאמרו שלנו יש את לוח המשחקים הקל ביותר", המשיך המנג'ר הגרמני. "הסתכלתי עליו ולא ברור לי איך מישהו יכול לומר דבר כזה. אולי אני סתם שלילי אבל זה לוח קשה עם יריבות חזקות. אבל אנחנו מוכנים ואנחנו רוצים להמשיך להיות במאבק הזה".
4 צפייה בגלריה
שחקן ליברפול וירג'יל ואן דייק חוגג עם אלכסיס מאק אליסטר
שחקן ליברפול וירג'יל ואן דייק חוגג עם אלכסיס מאק אליסטר
מוליכים ותלויים לגמרי בעצמם. שחקני ליברפול
(Carl Recine/Reuters)
4 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
"רוצים להמשיך להיות במאבק הזה". קלופ
(Paul ELLIS / AFP)
שחקן העבר ופרשן הכדורגל של BBC, אלן שירר, משוכנע שלוח המשחקים הקל ביותר שנותר הוא של סיטי, וגם בלעדיו הוא נותן לה את הסיכוי הגדול ביותר לסיים את המירוץ עם התואר: "למרות שליברפול עכשיו מוליכה את הטבלה בעקבות משחק העונה בין סיטי לארסנל, אני לא משנה את דעתי מתחילת העונה - עדיין לא ראיתי משהו דרסטי שיגרום לי לפקפק בתחושה הזאת". מייקה ריצ'ארדס מסכים עם חלוץ העבר של ניוקאסל: "זה יהיה ארוך, צמוד-צמוד, אבל בסוף זה יהיה בידיים של פפ והשחקנים שלו".
גארי ליניקר, שיושב לצדם בתוכנית "כל השאר זה כדורגל", מאמין שהתואר יילך לידיים ליברפול: "בתחילת הדרך הימרתי על ארסנל, ואני הולך להישאר איתם ברמת ההימור, אבל יש לי הרגשה קלה ששלושתינו טועים, והאליפות תלך לקבוצה של יורגן קלופ - אבל נראה".

מה נותר לשלוש המוליכות?

ארסנל (מקום ראשון, 71 נקודות) אסטון וילה (בית, 14.4) וולבס (חוץ, 20.4) צ'לסי (בית, 23.4) טוטנהאם (חוץ, 28.4) בורנמות' (בית, 4.5) מנצ'סטר יונייטד (חוץ, 11.5) אברטון (חוץ, 19.5)
ליברפול (מקום שני, 70 נקודות - משחק חסר) מנצ'סטר יונייטד (חוץ, 7.4) קריסטל פאלאס (בית, 14.4) פולהאם (חוץ, 21.4) אברטון (חוץ, 24.4) ווסטהאם (חוץ, 27.4) טוטנהאם (בית, 5.5) אסטון וילה (חוץ, 11.5) וולבס (בית, 19.5)
מנצ'סטר סיטי (מקום שלישי, 70 נקודות) לוטון (בית, 13.4) טוטנהאם (טרם נקבע תאריך) ברייטון (חוץ, 25.4) נוטינגהאם פורסט (חוץ, 28.4) וולבס (בית, 4.5) פולהאם (חוץ, 11.5) ווסטהאם (בית, 19.5)