בתום שנתיים ושמונה חודשים בתפקיד, ולאחר שורה של תוצאות לא טובות - רומא הודיעה היום (שלישי) על פיטוריו של ז'וזה מוריניו. בששת משחקיהם האחרונים בליגה האיטלקית ניצחו הג'אלורוסי פעם אחת בלבד והפסידו שלוש פעמים, זאת בנוסף להפסד והדחה ברבע גמר הגביע האיטלקי ליריבה העירונית והשנואה, לאציו.
מספר שעות לאחר ההודעה רומא כבר הצליחה למצוא מחליף והחתימה את דניאלה דה רוסי, ששימש בעבר כקפטן הקבוצה. "אני רוצה להודות על האחריות הגדולה", אמר דה רוסי, "אעשה כל מה שאני יכול ואני כבר לא יכול לחכות להתחיל לעבוד. קשה לי לתאר את הריגוש של לשבת על הספסל כמאמן רומא, כולם יודעים מה המשמעות של המועדון הזה עבורי. אין לנו זמן, חייבים להילחם ולהשיג את המטרות שלנו".
2 צפייה בגלריה
מוריניו
מוריניו
ברומא רצו לזעזע. מוריניו
(צילום: Simone Arveda/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
דה רוסי
דה רוסי
חסר ניסיון באימון. דה רוסי
(צילום: Marco BERTORELLO / AFP)
דה רוסי בן ה-40 גדל ברומא ושיחק בקבוצה הבוגרת מ-2001 ועד 2019, זכה בשני גביעים והפך לאחד השחקנים האהובים ביותר על ידי האוהדים, לפני שעבר לעונת פרישה קצרה בבוקה ג'וניורס. הוא היה אחד מעוזריו של רוברטו מאנצ'יני ביורו 2020. הניסיון שלו כמאמן ראשי מתסכם ב-17 משחקים בעונה החולפת, בהם רשם מאזן לא מחמיא על הקווים של ספאל מהליגה השנייה.
דה רוסי יעמוד כעת בפני משימה לא פשוטה. בתום 20 מחזורים בסריה A השיגה רומא 20 נקודות בלבד, והיא במקום התשיעי. במהלך שנותיו בקבוצה זכה מוריניו עם הקבוצה בתואר אחד - הקונפרנס-ליג, ב-2021/22. העונה לעומת זאת, הוא לא הצליח להוביל סגל רווי כוכבים כמו רומלו לוקאקו ופאולו דיבאלה למקומות בהם רומא רוצה להיות.
"אנחנו רוצים להודות לז'וזה על התשוקה שלו מאז שהגיע", נמסר בהודעה מטעם רומא. "תמיד נזכור אותו בצורה חיובית, אבל נראה שהקבוצה זקוקה כרגע לזעזוע באופן מיידי. אנחנו מאחלים לו ולעוזריו הצלחה בעתיד".
מוריניו ידע ימים יפים מאוד בכדורגל העולמי. ב-2003/4 הוא פרץ לתודעה כשהוביל את פורטו לזכייה סנסציונית בליגת האלופות, כאשר עונה לפני כן הוא זכה עמה בגביע אופ"א (הליגה האירופית כיום). לאחר מכן הוא אימן בצ'לסי במשך שתי קדנציות, וזכה איתה בשלוש אליפויות ופעם אחת בגביע האנגלי. הזכייה הבאה שלו בצ'מפיונס הגיעה בשנת 2009/10, עם אינטר, אותה הוביל לטרבל באותה עונה.
מאיטליה הוא עבר לריאל מדריד, איתה זכה באליפות (2011/12) ובגביע המלך (2010/11) לפני שחזר כאמור לקדנציה נוספת בצ'לסי (במהלכה זכה באליפות אחת), שהסתיימה בפיטורין לאחר פתיחה רעה לעונת 2015/16. מכאן הקריירה שלו הפכה לפחות מוצלחת, כאשר גם משתי קבוצותיו הבאות - מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם - הוא פוטר. במאי 2021 חתם ברומא, וכעת, לאחר שגם נאלץ לעזוב אותה - יחפש את התחנה העשירית בקריירה שלו.
פורסם לראשונה: 10:49, 16.01.24