ברצלונה ניצחה אמש (ראשון) 0:2 את קאדיס והגדילה את הפער מריאל מדריד השנייה לשמונה נקודות. נראה שבארסה דוהרת לאליפות ואין מי שיעצור אותה, והיא עושה זאת בזכות הגנת הברזל שלה שעומדת לשבור שיא היסטורי.
אחרי 22 מחזורים, ברצלונה ספגה רק שבעה שערים, אף קבוצה בליגה הספרדית לא הגיעה לנתון הזה בשלב הזה של העונה. השוער מארק-אנדרה טר שטגן שמר על רשת נקייה בפעם ה-17 העונה. ברצלונה רודפת אחרי השיא של דפורטיבו לה קורוניה שספגה רק 18 שערים בעונת 1993/94 ואתלטיקו מדריד שהשוותה את השיא ב-2015/2016.
3 צפייה בגלריה
מארק אנדרה טר שטגן
מארק אנדרה טר שטגן
בדרך לשיא. שחקני ברצלונה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מארק אנדרה טר שטגן
מארק אנדרה טר שטגן
טר שטגן. שמר על שער נקי
(צילום: EPA)
המאמן צ'אבי נשאל על הנתון והצטנע: "היום היה לנו מזל שלא ספגנו, לקאדיס הגיע לכבוש שער אבל טר שטגן היה נפלא ועצר שניים-שלושה שערים בטוחים. אנחנו בעמדה מצוינת לזכות באליפות, אבל עוד לא זכינו בכלום. יש עוד עבודה לעשות".
"הורדנו קצב במחצית השנייה, אבל זה נורמלי כי יש לנו הרבה משחקים העונה ויש עייפות בסגל", המשיך צ'אבי, "שמרנו על רשת נקייה וזה משמח, אני גם שמח מהדינמיקה שנוצרה בקבוצה שלנו".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(צילום: גטי אימג'ס)

המטרה הבאה: מנצ'סטר יונייטד

צ'אבי דיבר על סרג'י רוברטו, שפתח בהרכב וגם כבש אמש: "הוא תמיד מגיע למשחקים ועושה את המיטב שלו, גם אם זה בעמדות שונות. מבקרים אותו בתקשורת, אבל זאת הביקורת הכי לא הוגנת שראיתי במהלך הקריירה שלי. הוא תמיד מופיע למשחקים ותמיד משחק טוב, אף פעם לא מתלונן. הוא שחקן מצוין, אני מאמין בו בצורה עיוורת. ברור שאני רוצה שהוא יישאר ויאריך חוזה בברצלונה, הוא חיוני לסגל ותורם לאווירה הקבוצתית".
פראן טורס, שלא מרבה לפתוח בהרכב העונה, זכה בתואר איש המשחק אחרי שסיים עם בישול: "אני מרגיש גאה בכך שהקהל בקאמפ נואו הריע לי", אמר, "לא שיחקתי הרבה לאחרונה, אבל כשאני משחק אני מנסה 'להקשות' על צ'אבי". צ'אבי החמיא לקשר שלו: "זה אחד המשחקים הכי טובים שלו בברצלונה, אני שמח מאוד בשבילו כי הוא נותן את הכל. הוא עוזר בהגנה, אנשים מסתכלים רק על המספרים שלו אבל הוא תורם בהרבה דברים אחרים. הגישה שלו מדהימה".
כעת ברצלונה תתחיל להתכונן לגומלין בשלב 32 האחרונות מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, לאחר שהקבוצות סיימו ב-2:2 בקאמפ נואו ביום חמישי האחרון. פדרי הפצוע לא ישחק, וברצלונה תחסר גם את גאבי שמורחק בגלל צהובים. החדשות הטובות הן שסרחיו בוסקטס כשיר. "לא נתתי לו לשחק מול קאדיס כי אני שומר אותו למנצ'סטר", חשף צ'אבי, "אנחנו מתחילים להתכונן למנצ'סטר וניאלץ להסתדר ללא פדרי. פרנקי דה יונג ורוברט לבנדובסקי שיחקו הרבה לאחרונה ואני מקווה שהם יהיו מספיק כשירים ליונייטד".