הריאיון שהעניק בשבוע שעבר דלה עלי לכדורגלן העבר גארי נוויל, במהלכו שיתף בתלאות שעבר כילד, כולל כמה סיפורים מסמרי שיער - בין היתר שהוא הוטרד מינית בגיל 6, החל לעשן בגיל 7, מכר סמים כשהיה בן 8 ושאימו הייתה אלכוהוליסטית - גרמו לזעזוע בעולם הכדורגל. אתמול (שבת), הגיעה תגובת האם, דניס, שטענה כי "הוא עבר שטיפת מוח".
"הוא מעולם לא אומץ על ידי אף אחד", סיפרה דניס עלי בריאיון לכלי תקשורת צרפתי על טענה של בנה שבגיל 12 אימצה אותו משפחה אחרת. "בגיל 7 הוא הועבר לאחד מבתי הספר הכי טובים בלאגוס (בירת ניגריה). אף פעם לא נשלח לאפריקה כעונש חינוכי בגלל בעיית משמעת. זה שקר גס. היה לו נהג שאסף אותו בכל יום מבית הספר. יש לנו את כל המסמכים והתמונות של דלה עם אביו מאז שנולד. הוא עבר שטיפת מוח".
1 צפייה בגלריה
התרסקות מהירה. עלי
התרסקות מהירה. עלי
התרסקות מהירה. עלי
(צילום: Jan Kruger/Getty Images)
אמו של השחקן המשיכה: "כשהוא היה בערך בן 13, הוא התחיל להתאמן ב-MK דונס חמישה ימים בשבוע, אז מטעמי נוחות הוא היה נשאר אצל חבר שלו במהלך השבוע וחוזר הביתה בסופי שבוע. היה קשה לתת לו לחיות רחוק מהבית, אבל לא היה לנו רכב והתקשיתי להסיע אותו לאימונים".
"רציתי לתת לו את ההזדמנות להגשים את החלום שלו, אבל המשכתי להיות שם בכל פעם שהוא הזדקק לי", אמרה דניס, שגם הכחישה גם את בעיות ההתמכרות לאלכוהול.
הקריירה של עלי בן ה-27 הגיעה לשיא ב-2018, אז היה שחקן מפתח של טוטנהאם ושל נבחרת אנגליה, ואף היה גורם מרכזי בהצלחה של שלושת האריות במונדיאל באותה שנה שהסתיים בחצי הגמר - ההופעה הטובה ביותר שלהם בטורניר מאז 1966. בעונה לאחר מכן, כשהוא בן 23 בלבד, הוא סייע לטוטנהאם להעפיל לגמר ליגת האלופות.
אבל אז הגיעה עונת הוקרונה, ואיתה הנפילה. הוא התדרדר יחד עם פציעות ובעיות התנהגות מחוץ למגרש שגרמו לתרנגולים למכור אותו לאברטון לפני שנתיים. גם שם הוא נכשל ובקיץ האחרון הושאל לבשיקטאש הטורקית, שם השלים בעונה שעברה 13 משחקים בלבד.