מחזור הסיום של שלב הבתים באליפות אפריקה ממשיך הערב (שלישי), ומי שכבש את השער הראשון בקרב הישיר על פסגת בית 3 הוא הוא לא אחר מאשר עבדולאי סק, ב-0:2 של סנגל על גינאה. במשחק המקביל, קמרון ניצחה את גמבה 2:3 סופר דרמטי ועלתה לשמינית הגמר מהמקום השני. בבית 4, אלג'יריה הודחה כבר בשלב הבתים אחרי הפסד מביך למאוריטניה שעשתה היסטוריה, ואנגולה של שואו ומליסון סיימה במקום הראשון בזכות 0:2 על בורקינה פאסו.

בית 3

גינאה -סנגל 2:0 | אלופת אפריקה היא הנבחרת היחידה שתסיים את שלב הבתים עם מאזן מושלם. בדקה ה-61 היה זה בלם מכבי חיפה סק שעלה גבוה לכדור חופשי ונגח מקרוב בעוצמה לרשת, ובדקה ה-92 המחליף אילימן אנדיאיי סגר את העניין.
בגלל השער המאוחר, ירדה גינאה למקום השלישי בבית (עם ארבע נקודות), אבל היא עדיין תשחק בשמינית הגמר, שם תפגוש את גינאה המשוונית שסיימה ראשונה בבית 1. סק פתח הערב לראשונה בהרכב של סנגל באליפות, לצד קאלידו קוליבאלי, וזה השער השני שלו בהופעתו העשירית במדים הלאומיים. הוא גם נבחר לאיש המשחק.
5 צפייה בגלריה
סק
סק
שער בקרב על ראשות הבית. סק בפעולה
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת סנגל חוגגים
שחקני נבחרת סנגל חוגגים
סנגל סיימה מושלמת. סק והחברים חוגגים
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
גמביה - קמרון 3:2 | אחת מאריות היבשת, שזכתה בטורניר חמש פעמים, כבר הייתה בדרך החוצה, אבל בזכות מהפך גדול ודרמטי היא טיפסה למקום השני (עם ארבע נקודות ומאזן שערים זהה לזה של גינאה, אבל היא כבשה יותר) ותפגוש בשלב הבא את ניגריה, שסיימה שנייה בבית 1.
אחרי מחצית ראשונה מאופסת, קארל טוקו אקמבי העלה את "האריות הבלתי ניתנים להכרעה" ליתרון (56), אבל אבלי ג'אלו (73) ואיבאימה קולי (85) סידרו מהפך עבור גמביה. קמרון השוותה כעבור שתי דקות משער עצמי של ג'יימס גומז, ובדקה ה-91 היא השלימה מהפך גדול משער של כריסטופר וואה. וזה לא הסוף: בדקה ה-94 מוחמד סאנה כבר חגג את ה-3:3, אבל השופט ניגש למסך ה-VAR וראה שהוא נגע בידו בדרך לרשת. גמביה סיימה את דרכה באליפות עם אפס נקודות.
5 צפייה בגלריה
שחקני קמרון חוגגים
שחקני קמרון חוגגים
הכי דרמטי שיש. שחקני נבחרת קמרון חוגגים
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)

בית 4

אלג'יריה - מאוריטיניה 1:0 | בדיוק כמו גאנה, גם האלופה מ-2019 מודחת כבר בשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות, הפעם עם שתי נקודות בלבד ואחרי הפסד לנבחרת מהמקום ה-105 בדירוג פיפ"א. מחוחמד דלאיי הכריע בדקה ה-37, ומאוריטניה, שהשיגה ניצחון ראשון אי פעם במסגרת האליפות, סיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות ומאזן שערים 1- ועלתה לשמינית הגמר, שם תפגוש את קייפ ורדה שסיימה ראשונה בבית 2.
5 צפייה בגלריה
שחקני מאוריטניה חוגגים
שחקני מאוריטניה חוגגים
היסטוריה. שחקני נבחרת מאוריטניה חוגגים
(צילום: REUTERS/Luc Gnago)
אנגולה - בורקינה פאסו 0:2 | עוד הפתעת ענק באליפות. שתי הנבחרות הגיעו לקרב הישיר על המקום הראשון עם ארבע נקודות, ומי שיצאה עם ידה על העליונה היא זו מהמקום ה-117 בדירוג פיפ"א, הודות לשערים של מבולולו (36) וזיני המחליף (90+2). שואו ממכבי חיפה ומילסון ממכבי ת"א התחילו את המשחק על הספסל של המנצחת, ועלו ממנו בדקות ה-64 וה-77 בהתאמה.
5 צפייה בגלריה
שחקני אנגולה חוגגים
שחקני אנגולה חוגגים
עוד הפתעה גדולה. שחקני נבחרת אנגולה
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)
פורסם לראשונה: 21:08, 23.01.24