הסיכוי שברצלונה תסיים את העונה ללא תואר - דבר שאף פעם לא עובר בצורה חלקה במועדון - גדל אתמול (רביעי) משמעותית. אלופת ספרד, שחווה עונה קשה בליגה, הודחה אמש מגביע המלך, זאת לאחר שהפסידה ברבע הגמר 4:2 לאתלטיק בילבאו בהארכה בחוץ.
השחקן שעשה את ההבדל עבור הקבוצה הבאסקית, שחווה עונה נהדרת וניצחה בשבעה משמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, הוא איניאקי וויליאמס, שעלה מהספסל בדקה ה-59 והיה אחראי לשני השערים של בילבאו בהארכה. תחילה הוא כבש (105) ולאחר מכן בישל לאחיו הקטן ניקו (120+1).
3 צפייה בגלריה
וויליאמס
וויליאמס
מאכזבה לחגיגה. וויליאמס
(צילום: EPA/Luis Tejido)
3 צפייה בגלריה
ניקו ואיניאקי
ניקו ואיניאקי
המשפחה מעל הכל. ניקו (מימין) ואיניאקי חוגגים
(צילום: EPA/Luis Tejido)
מה שיפה הוא שרק שלשום וויליאמס (הגדול) עוד שיחק באליפות אפריקה עם גאנה, שרק אתמול הודחה סופית מהתחרות בחוף השנהב, שעות בודדות לפני המשחק של בילבאו. החלוץ בן ה-29, שחווה טורניר אישי מזעזע למדי, לא שקע באכזבה, אלא עלה באופן בהול על הטיסה חזרה לבילבאו, ואתמול כאמור סידר ניצחון יוקרתי על ברצלונה. "איניאקי הוא פנומן", העיד בסיום חברו לקבוצה הבלם דני ויביאן, "הוא אחת הנשמות של הקבוצה והוא הראה זאת שוב".
וויליאמס עצמו, שמשחק בבילבאו כל חייו, אמר בסיום: "אפילו בחלומות הכי טובים שלי לא הייתי יכול לדמיין את זה. הכל הסתדר לבסוף מושלם. אתמול לא דמיינתי שאהיה כאן אחרי המכה הקשה (עם גאנה)".
בצד המפסיד, כיסאו של צ'אבי ממשיך להתנדנד. "אני אומר את זה שוב עכשיו: אם לא נהיה ברמה תחרותית בסוף העונה, אעזוב" , הבטיח בסיום. בינתיים הוא חושב שקבוצתו תחרותית, וציין לטובה את בני הנוער ובוגרי האקדמיה שאמורים לקחת את המושכות בעתיד, כולל לאמין ימאל שפתח בהרכב וכבש שער נהדר. "כשאני אומר שאנחנו בבנייה, אני מתכוון בדיוק לזה: זו התחלה של משהו חשוב, של דור חשוב. איתי או בלעדיי, לברצלונה יש עתיד".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
יסיים את תפקידו בקרוב? צ'אבי
(צילום: REUTERS/Vincent West)
"מצד אחד אני עצוב על התוצאה, אבל מצד שני אני גאה בהופעה של השחקנים הצעירים", המשיך צ'אבי להגן על מורשתו. מלבד ימאל בן ה-16, גם אלחנדרו באלדה (20) פתח אמש אצל המפסידה, ומהספסל עלו מארק גיו (18), פאו קובארסי (17) והקטור פורט (17). הרכש הגדול ויטור רוקה (18), אגב, לא שותף.
צ'אבי גם שיבח את היריבה: "התחרינו טוב מאוד מול קבוצה נהדרת שחזקה מאוד בבית. כבר אמרתי שהגרלת רבע הגמר לא הייתה טובה. הם מאוד אינטנסיביים. אנחנו צריכים לבנות את עצמנו מחדש ולהתחרות בלה ליגה ובליגת האלופות".
הגרלת חצי הגמר תתקיים מחר (שישי) ויחד עם בילבאו ישתתפו בה ריאל סוסיאדד, מאיורקה (שהדיחה את מוליכת הליגה ג'ירונה אחרי ניצחון 2:3) והמנצחת הערב (22:00) בין אתלטיקו מדריד לסביליה.