המונדיאל רק נגמר, אך הפרמייר-ליג לא משאירה לאוהדים יותר מדי זמן להתגעגע וחוזרת כבר ביום שני אחרי קצת יותר מחודש בלעדיה.
רגע לפני שהיא חוזרת ובגדול, עם שלושה מחזורי קריסמס חגיגיים בטווח של שבוע, זה זמן מצוין להיזכר באיזה מצב נמצאות שש הקבוצות הגדולת, ולהתסכל קדימה על מה עשוי לקרות אצל כל אחת מהן בחצי העונה הקרובה - עם דגש על מי הפסידה ומי הרוויחה מהמונידאל בקטאר.
7 צפייה בגלריה
פיל פודן אלרינג הולנאד סון יונג-מין בוקאיו סאקה
פיל פודן אלרינג הולנאד סון יונג-מין בוקאיו סאקה
הפרמייר-ליג חוזרת
(צילום: גטי אימג'ס)

מחפשת את האחד

ארסנל (מקום ראשון - 14 משחקים, 37 נקודות)
פגרת המונדיאל ממש לא באה בטוב לארסנל, שנעצרה בשיא המומנטום כשהיא במקום הראשון עם פער של חמש נקודות על האלופה מנצ'סטר סיטי. גרוע מכך, גבריאל ז'סוס נפצע במדי ברזיל והיא תאלץ להסתדר ללא אחד משחקניה החשובים, אם לא החשוב ביותר, בשלושת החודשים הקרובים. החלוץ הבכיר בסגל כבש רק חמישה שערים העונה, אך הוסיף גם חמישה בישולים, ואת תרומתו האדירה לשטף המשחק של התותחנים לא ניתן לכמת בסטטיסטיקה. המחליף הוא אדי אנקטייה, שאמנם לובש את החולצה מספר 14 שהייתה שייכת לתיירי הנרי, אך טרם הראה שהוא שייך לרמות הגבוהות, ולבדו הוא בטוח לא מספיק בשביל לזכות באליפות. סביר מאוד שארסנל תצרף חלוץ בכיר בינואר.
7 צפייה בגלריה
ז'סוס
ז'סוס
ארסנל תסתדר בלעדיו? ז'סוס
(צילום: AFP)

אלוף העולם

מנצ'סטר סיטי (מקום שני - 14 משחקים, 32 נקודות)
ארלינג הולאנד ונורבגיה כלל לא השתתפו במונדיאל וקווין דה בריינה ובלגיה הודחו כבר בשלב הבתים, כך ששני הכוכבים הגדולים זכו למנוחה שעשויה להטיב איתם. אך יש גם את הצד השני של המטבע: הקשר הג'ינג'י היה השחקן המאכזב ביותר בקטאר ויצטרך לשים את העובדה הזו מאחוריו, ופפ גווארדיולה טען שהטורניר דווקא פגע במלך השערים של הליגה (13), שאיבד מהחדות שלו בזמן שרוב השחקנים שמרו עליה בקטאר. מלבדם, גם ז'אאו קאנסלו רשם טורניר רע וקיבל פירורי דקות בלבד.
על דבר חיובי אחד עבור סיטי אין עוררין, וזה המונדיאל של חוליאן אלברס, שהיה משחקניה המובילים של ארגנטינה בדרך לזכייה, סיים עם ארבעה שערים וסחט מחמאות גם מגווארדיולה: "הוא שיחק הרבה והתרומה שלו הייתה מדהימה, יש לנו אלוף עולם!". אלברס חולק את העמדה עם הולאנד כך שהוא זכה למעט מאוד דקות בחלק הראשון של העונה, אך היכולת הנפלאה שהציג בקטאר צפויה לשנות את המצב.
7 צפייה בגלריה
חוליאן אלברס
חוליאן אלברס
ישחק לצד הולאנד? אלברס
(צילום: גטי אימג'ס)

להרים את הרף

טוטנהאם – (מקום רביעי - 15 משחקים, 29 נקודות)
בניגוד לצד האדום של לנודון, הפגרה הגיעה בדיוק בזמן עבור טוטנהאם. היא הפסידה שלושה מחמשת משחקיה האחרונים בליגה (למנצ'סטר יונייטד, ניוקאסל וליברפול), וגם הניצחונות הגיעו בזכות מהפכים מטורפים, 3:4 על לידס אחרי שפיגרה 3:1 ו-2:3 על בורנות' לאחר שפיגרה 2:0. טוטנהאם צריכה לחזור אחרת אם היא רוצה לסיים בין ארבע הראשונות, ולשם כך היא חייבת את סון יונג-מין במיטבו. מלך שערי הליגה אשתקד לא הגיע לחלק הראשון של העונה, וכבש רק במשחק אחד. אמנם זה היה שלושער ב-13 דקות מול לסטר, אך זה ממש לא מספיק.
סון לא היה ממצטייני המונדיאל, אך הוא כן הוביל את דרום קוריאה להישג נאה בדמות עלייה לשמינית הגמר, בזכות בישול נפלא שלו לוואנג הי-צ'אן שכבש את שער הניצחון מול פורטוגל. יכול להיות שזאת מנת הביטחון לה היה זקוק סון על מנת להשתחרר במדי הקבוצה. מנגד, חברו הארי קיין יצטרך לשים מאחוריו את החמצת הפנדל ברבע הגמר מול צרפת שהובילה להדחתה של אנגליה ברבע הגמר.
7 צפייה בגלריה
סון יונג-מין חוגג
סון יונג-מין חוגג
חייב לחזור לעצמו. סון חוגג מול לסטר
(צילום: רויטרס)

שקט תעשייתי

מנצ'סטר יונייטד (מקום חמישי – 14 משחקים, 26 נקודות)
כריסטיאנו רונאלדו עזב במהלך הפגרה, וכמעט כל שחקני הקבוצה שנסעו לקטאר - למעשה כולם מלבד כריסטיאן אריקסן - רשמו טורניר מצוין. אפילו הארי מגווייר. עם אריק טן האח שכבר התאקלם על הקווים וללא הכוכב הפורטוגלי בן ה-37 שיעשה פרצופים משום שהוא יושב בספסל, השחקנים הבכירים חוזרים לשקט תעשייתי - עד כמה שיכול להיות שקט במועדון כמו יונייטד - ואולי אפילו ברונו פרננדש יחזור להציג את היכולת הנפלאה שאפיינה את ביצועיו לפני הגעת רונאלדו בקיץ 2021. תשע נקודות בשלושת המשחקים הקרובים (נוטינגהאם פורסט בבית, וולבס בחוץ ובורנמות' בבית) הן בהחלט יעד ריאלי וחיוני, ולאחר מכן מגיעים המפגשים הקריטים מול מנצ'סטר סיטי וארסנל. לראשונה מזה זמן רב, לאוהדי יונייטד יש סיבה טובה להיות אופטימיים.
7 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
העזיבה שלו עשויה לעשות ליונייטד טוב. רונאלדו מתוסכל
(צילום: רויטרס)

היורשים?

ליברפול (מקום שישי - 14 משחקים, 22 נקודות)
החלק הראשון של העונה של ליברפול היה מזעזע והתאפיין בחוסר יציבות משווע, הן של ההגנה והן של ההתקפה. אך הבעיה נמצאת בעיקר בקישור, ומסתמן שבקבוצה מבינים את זה ועובדים קשה מאוד על מנת לשנות את המצב ולהחתים שחקנים חדשים. על פי הדיווחים, ליברפול מובילה את המרוץ אחרי ג'וד בלינגהאם בן ה-19 מבורוסיה דורטמונד ואנסו פרננדס בן ה-21 מבנפיקה ליסבון – שני קשרים שבקטאר נתנו את החותמת הכמעט סופית לכך שהם זה הדבר הגדול הבא של הכדורגל העולמי. כמעט ואין סיכוי שזה יקרה, אך אם שניהם יגיעו כבר בחלון ההעברות של ינואר, העונה של ליברפול עשויה לקבל תפנית חיובית מאוד וזאת למרות שהיא רחוקה כבר 15 נקודות מהפסגה. לשם כך היא תצטרך גם יותר ממוחמד סאלח (שישה שערים ושלושה בישולים בלבד בעונה בליגה), שיקווה להפיק את המיטב מהמנוחה הארוכה שקיבל.
7 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה עם ג'ורדן הנדרסון
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה עם ג'ורדן הנדרסון
בדרך לליברפול? בלינגהאם והנדרסון חוגגים יחדו שער של אנגליה
(צילום: AFP)

חוד עם חור

צ'לסי (מקום שמיני - 14 משחקים, 21 נקודות)
צ'לסי נמצאת במצב הרע ביותר מבין שש הגדולות, ובפער, ולא רק בגלל המיקום בטבלה. היא יצאה לפגרה עם חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות, ניצחון הליגה האחרון שלה היה ב-16 באוקטובר (0:2 על אסטון וילה), ושחקניה ההתקפה היחידים שלה שהרשימו בקטאר - חכים זייש במרוקו וכריסטיאן פוליסיק בארה"ב - כלל לא נלקחים בחשבון. מלבד צ'לסי לכל אחת מ-15 הקבוצות הראשונות בפרמייר-ליג יש לפחות שחקן אחד שכבש יותר משלושה שערים, כשמלכי השערים של הקבוצה הם קאי האברץ ורחים סטרלינג שכבשו שלושה כל אחד. אם גרהאם פוטר רוצה להתחיל לממש את הציפיות שאיתן הוא הגיע, אולי כדי לו להתחיל להשתמש קצת יותר בזייש ופוליסיק, שעשויים להפוך את מי שישחק כחלוץ לקטלני יותר.
7 צפייה בגלריה
חכים זייש שחקן נבחרת מרוקו
חכים זייש שחקן נבחרת מרוקו
הפתרון לבעיה ההתקפית? זייש במדי מרוקו
(צילום: AFP)