הקרב המרתק אתמול (ראשון) בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול במסגרת רבע גמר הגביע האנגלי השאיר לא מעט לסתות שמוטות באנגליה. מהפכים, שערים, דרמה גדולה, הארכה ובסיומה - השדים האדומים עלו לחצי הגמר לאחר 3:4 מדהים, משער של אמאד דיאלו בדקה ה-121, וגרמו ליריבה השנואה להיפרד מתואר ראשון העונה.
"באולד טראפורד בקושי העזו לקוות", כתבו ב'דיילי מייל'. "מאז שאלכס פרגוסון עזב הם התרגלו לגלולה המרה. לתבוסות מרות ליריבות גדולות כמו ליברפול ומנצ'סטר סיטי. השער של דיאלו היה הרגע לו הם חיכו הרבה זמן. תסכול של שנים התפוצץ. זה היה קרב מהאגדות".
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
"חיכו לרגע הזה הרבה זמן". שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
(REUTERS/Molly Darlington)
"השער האחרון היה פשוט מושלם", אמר כוכב ארסנל לשעבר ופרשן 'סקיי' איאן רייט. פרשן נוסף ושחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, רוי קין, הוסיף: "זה היה משחק משוגע. אנחנו יכולים לדבר עליו כל הלילה. אולד טראפורד היה בעננים. הרבה מאוד שחקנים בקבוצה הזאת מעולם לא ראו את האוהדים באולד טראפורד חוגגים ככה, וזה יכול להיות משמעותי מבחינתם להמשך העונה".
דיאלו, כובש שער הניצחון הדרמטי של יונייטד, היה נרגש בסיום, למרות שהורחק בצהוב שני מיד אחרי כיבוש השער: "הכי חשוב זה הניצחון. זה חלום שהתגשם. השער הזה ייתן לי הרבה ביטחון ואני רוצה להמשיך ככה. אני מאושר. רציתי להחזיר מסירה לגרנאצ'ו אבל ראיתי את המגן והחלטתי שאני צריך ללכת על זה בעצמי".
מרקוס רשפורד, שכבש גם הוא לשדים האדומים במהלך ההארכה, היה נרגש גם הוא: "תקשיבו לאוהדים. מהרעש שהם עושים אפשר להבין איזה משחק גדול זה היה. העונה לא התפתחה כמו שקיוויתי אבל הערב הזה באולד טראפורד שווה הכל. זה משחק ענק שייכנס להיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד. זה ניצחון ששם אותנו בחצי גמר הגביע. אנחנו רוצים לנצח כל משחק נגד ליברפול".

העצבים של קלופ

בצד השני, האכזבה והתסכול בליברפול היו עצומים. המייטי רדס הצליחו לחזור מפיגור בשלהי המחצית הראשונה ולבצע מהפך, ולמרות שספגו בדקה ה-87 וסיימו את 90 הדקות ב-2:2, הצליחו לעלות ליתרון גם בהארכה - אך בסוף ירדו מנוצחים בצורה הכי אכזרית שאפשר.
2 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
התקשה לשמור על עצביו בסיום. יורגן קלופ
(EPA/ASH ALLEN)
קלופ נוטש את הריאיון באמצע
אולי זו הסיבה שמאמן ליברפול, יורגן קלופ, התקשה לשלוט בעצביו בריאיון לטלוויזיה הדנית. הכתב שאל את הגרמני על חוסר האנרגיות של שחקניו בהארכה. לכך קלופ השיב: "זו שאלה טיפשית. אם אתה רואה אותנו משחקים לעתים קרובות ויצא לך לראות אותנו במשחקים אחרים, אז השאלה הייתה אמורה להיות באותם מקרים זה 'איך יש לנו כל כך הרבה אנרגיה'".
קלופ המשיך: "אני לא יודע כמה משחקים היו לנו לאחרונה וכמה היו למנצ'סטר יונייטד. זה ספורט. אני מאוד מאוכזב מהשאלה הזו, אבל אתה בטח חשבת שהיא הייתה טובה". הכתב שאל בתגובה: "אז היו לכם יותר מדי משחקים", וקלופ השיב: "אני מבין שאתה לא חושב כך, זה נראה ברור שאתה לא בכושר טוב, אין לי עצבים בשבילך" - ונטש את עמדת הריאיונות.
לאחר שנרגע מעט, התייחס לקלופ למשחק במסיבת העיתונאים: "היה משחק מאוד אינטנסיבי. היינו יוצאים מן הכלל, אבל היינו צריכים לסיים את המשחק ולא עשינו זאת. אם אתה מוביל רק בשער אחד ברור שהיריב שלך במשחק. בסוף הפסדנו. השחקנים נתנו כל מה שיש להם, אבל קבלת ההחלטות שלנו לא הייתה בשיאה. אי אפשר להשוות את העונה שלנו לזו של יונייטד מבחינת כמות המשחקים. זה בסדר, אנחנו מתמודדים עם זה. אני עדיין גאה במה שראיתי היום".