הפרמייר-ליג הודיעה היום (חמישי) כי קבוצות הליגה לא יוכלו לפרסם חברות הימורים על החלק הקדמי של החולצות. ההנחייה תיכנס לתוקף החל מעונת 2026/27 כדי לא לחבל בהסכמים קיימים. "הקבוצות החליטו בעצמן, בצעד של רצון טוב, לצמצם את פרסום חברות ההימורים בפרמייר-ליג. "אנחנו רוצים לבחון כיצד אפשר לפרסם הימורים באופן אחראי", נכתב בהודעה.
לא פחות משמונה קבוצות בפרמייר-ליג מפרסמות כרגע חברות הימורים בחלק הקדמי של חולצות השחקנים, שמשלמות על כך סכום עתק שמוערך ב-60 מיליון ליש"ט לשנה. יש לציין כי הקבוצות עדיין יוכלו לפרסם חברות הימורים, אבל לא כספונסר ראשי על החולצה. גם באצטדיונים עדיין יהיה מותר לפרסם חברות הימורים.
1 צפייה בגלריה
ניוקאסל מנצ'סטר יונייטד
ניוקאסל מנצ'סטר יונייטד
שחקני ניוקאסל. הקבוצה תמצא ספונסר אחר
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
בכך הפרמייר-ליג מצטרפת לליגה האיטלקית, שהוציאה הוראה דומה ב-2019 והליגה הספרדית, שהוציאה את ההוראה הזאת ב-2021/22. הקבוצות שכרגע מפרסמות חברות הימורים בחלק הקדמי של החולצה הן בורנמות', ברנטפורד, אברטון, פולהאם, לידס יונייטד, ניוקאסל ווסטהאם וסאות'המפטון.
"נעבוד גם עם ענפי ספורט אחרים כדי לעבוד איתם על פורמט שיאפשר פרסום הימורים בצורה אחראית. הליגה תעזור לקבוצות למצוא ספונסרים חדשים", נמסר מהליגה האנגלית. על פי דיווחים באנגליה, 18 מתוך 20 קבוצות הצביעו בעד התקנה החדשה.