הפתעת העונה בפרמייר-ליג, אסטון וילה, מעוניינת להחתים את אוסקר גלוך כבר בחלון ההעברות בינואר - כך דווח הערב (שני) בתקשורת הבריטית.
על פי בלוג ההעברות "פוטבול אינסיידר", הקבוצה של אונאי אמרי, שמדורגת במקום השלישי באנגליה, סימנה את "הכישרון הסנסציוני של רד בול זלצבורג לקראת חלון ההעברות הקרוב", כמצוין בכתבה.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
בדרך למעבר ענק? גלוך
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
עוד נכתב כי "גלוך בן ה-19 מסומן כאחד הכישרונות הגדולים באירופה, ובעל ניסיון בליגת האלופות. הוא מבוקש בקבוצות גדולות נוספות שעוקבות אחריו. גורם המקורב לאסטון וילה טוען כי במועדון רואים בגלוך שחקן בעל פוטנציאל להגיע לרמות הגבוהות. הם מרגישים שהוא יתאים לפרויקט של אמרי".
אגב, רק אתמול התייחס המנהל המקצועי של זלצבורג, ברנרד זאונבוכנר, להתעניינות של קבוצות בגלוך. "אוסקר נמצא איתנו קרוב לשנה, אבל הוא הגיע באמת בחצי השנה האחרונה. היכולת שלו טובה יותר והוא גם מעורב יותר ביצירת שערים. מאוד נוח לו בזלצבורג, הוא מרגיש את את האמון בו כחלק מהתהליך ויש לו חוזה לטווח ארוך, כך שזה טבעי שהוא יסיים את העונה אצלנו. הרבה קבוצות מעוניינות בו, אבל אין פניות בעניינו והוא כולו מפוקס בזלצבורג", אמר.

בחזרה לאייטיז

אסטון וילה היא ללא ספק הלהיט הגדול של הפרמייר-ליג בתקופה האחרונה. בשבועיים האחרונים היא ניצחה את מנצ'סטר סיטי וארסנל ומדורגת, כאמור, שלישית, מרחק שתי נקודות מהמוליכה ליברפול.
3 צפייה בגלריה
ביילי חוגג את שער הניצחון
ביילי חוגג את שער הניצחון
הפתעת העונה בפרמייר-ליג. שחקני אסטון וילה בפוזה מוכרת העונה
(צילום: Reuters/Andrew Boyers)
ה-0:1 בשבת מול ארסנל היה הניצחון הביתי ה-15 ברציפות של וילה בליגה - אחד יותר משיא המועדון הקודם שהושג אי שם ב-1903 ו-1931. האמת, הכל הודות לאמרי. כשהספרדי נכנס אשתקד לתפקידו בווילה, היא הייתה במקום ה-14, רק שלוש נקודות מעל הקו האדום. הוא הוביל אותה לאירופה בסוף העונה שעברה; והיא ביצעה קפיצת מדרגה נוספת העונה.
הניצחון לפני שבוע וחצי על סיטי, לעומת זאת, העניק לה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מאז עונת 1980/81, בסיומה היא זכתה באליפות. אוהדים ותיקים התקשו לזכור הופעה של וילה באיכות, אינטנסיביות וארגון ברמה כל כך גבוהה.
3 צפייה בגלריה
מורטימר עם האליפות האחרונה של וילה ב-1981
מורטימר עם האליפות האחרונה של וילה ב-1981
מורטימר עם האליפות האחרונה של וילה ב-1981
(צילום: Duncan Raban/Allsport/Getty Images)
הכוכב הגדול של וילה הוא החלוץ אולי ווטקינס, שכבש 13 שערים ובישל שמונה נוספים ב-23 הופעות בכל המסגרות העונה. שחקנים בולטים נוספים הם אלוף העולם, השוער אמיליאנו מרטינס, הבלם פאו טורס, הקשר דאגלס לואיז ושחקני הכנף ביילי ומוסה דיאבי. אבל וילה היא קודם כל קבוצה, ויש לה עומק שלא היה מבייש גם מועדונים גדולים.