אמש היה הלילה הרביעי למהומות ברחבי צרפת, שפרצו בעקבות ירי משטרתי שהרג נער אלג'יראי. עשרות אלפי שוטרים נשלחו לרחובות בניסיון להרגיע את האלימות והביזה, כשרק אתמול נעצרו כאלף בני אדם, חלקם חשודים באירועי אלימות שונים ובביזה של עסקים. נגד השוטר היורה, אגב, כבר הוגש כתב אישום על הריגה.
בין מיליוני הצרפתים שהביטו באירועים בדאגה, נמצא גם חלוץ פ.ס.ז' ונבחרת צרפת קיליאן אמבאפה, שהצטרף לקולות להרגיע את הרוחות. "כמו כל הצרפתים, היינו המומים ממותו האכזרי של הנער הצעיר", כתב השחקן בחשבון הטוויטר שלו. "ראשית, מחשבותינו יוצאות אליו ולמשפחתו, לה אנו שולחים את תנחומינו הכנים.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
"להשיב את השקט". אמבאפה
(צילום: AFP)
"ברור שאיננו יכולים להישאר חסרי רגישות לנסיבות שבהן התרחש המוות הבלתי מקובל הזה אבל לסבל הזה מתווסף סבל נוסף שהפך לחלק מהתהליך של הרס עצמי. אלימות לא פותרת דבר, בטח כשהיא מופנית כלפי אלה שיוצאים נגדה, משפחותיהם, יקיריהם ושכניהם".
אמבאפה המשיך לפנות לאלה שנוטלים חלק במהומות: "מדובר ברכוש שלכם שאתם הורסים, את השכונות שלכם, הערים שלכם, מקומות שבהם אתם מגשימים את עצמכם. במציאות של מתח קיצוני, איננו יכולים לשתוק והמצפון האזרחי שלנו מחייב אותנו לקרוא לפיוס, מודעות ואחריות.
2 צפייה בגלריה
משאית עולה באש בנאנט
משאית עולה באש בנאנט
משאית עולה באש בנאנט
(AFP)
"חייבים לפעול להשבת השקט לערים שלנו. ה'חיים המשותפים' שלנו ושל יקירינו בסכנה, ובאחריותנו לשמור עליהם", סיכם כוכב הנבחרת. "יש עוד דרכים שלוות ובונות לבטא את עצמנו, ובהן יש לרכז את האנרגיות והמחשבות שלנו. זמן האלימות חייב להסתיים כדי לפנות מקום לזה לאבל, לדיאלוג ולשיקום".