שופט הקו, קונסטנטין חצידיקיס, ששלח מרפק לפניו של מגן ליברפול אנדי רוברטסון, לא ישובץ לאף משחק "עד למיצוי חקירת המקרה" - כך נמסר היום (שני) על-ידי איגוד השופטים האנגלי. האירוע הביזארי עלה כמובן אתמול (ראשון) לראש הכותרות בבריטניה בתום ה-2:2 הדרמטי בין ליברפול לארסנל באנפילד.
חצידיקיס נראה כל זווית אפשרית שולח מרפק - ספק במכוון, ספק בטעות - לפניו של רוברטסון לאחר שזה הגיע להתלונן בפניו בירידה להפסקה. על פי הנוכחים במקום, רוברטסון זעם לפני שירד לחדרי ההלבשה בהפסקה והגיע למחות בפני השופט הראשי פול טיירני. "הוא שלח לי מרפק לגרון!", טען בפניו, אך השופט בחר להוציא לו צהוב על המחאה במקום.
2 צפייה בגלריה
רוברטסון
רוברטסון
רוברטסון וחצידיקיס במהלך התקרית הביזארית
(צילום: EPA)
מכוון או בטעות?
איגוד השופטים האנגלי, כאמור, החל לחקור את האירוע - ובסיומו יוחלט אם ולכמה זמן יודעה: "נכון לעכשיו הוא לא ישובץ לאף משחק באף מפעל של ההתאחדות האנגלית". שופט העבר, מארק הייזלי, אמר: "אני לא יכול לחשוב למה שופט קו ישלח את הידיים שלו לעבר פנים של שחקן. מכל זווית זה לא נראה טוב. שמעתי אנשים שאומרים שזה סוף הקריירה של חצידיקיס, אבל, בדיוק כמו במקרה של אלכסנדר מיטרוביץ', זו העבודה שלו במשרה מלאה".
שופט עבר בכיר נוסף, מארק קלטנברג, שניהל את גמר ליגת האלופות בין ריאל לאתלטיקו מדריד ב-2016, הוסיף: "שחקנים יכולים לדחוף את השופטים עד הקצה. הם יכולים לעורר פרובוקציה, אבל בשום פנים ואופן לא צריך להגיב. בטח לא פיזית. חצידיקיס עשה זאת, ועכשיו תהיה צעקה להרחקתו. בהתחשב שמיטרוביץ' אמור להחמיץ שמונה משחקים בגלל שדחף את השופט כריס קבאנה בחודש שעבר, יהיה מעניין לראות איך איגוד השופטם יגיב לזה. זה כאב ראש לא פשוט עבורם".
2 צפייה בגלריה
אנדי רוברטסון
אנדי רוברטסון
קלופ דווקא סירב להגיב. רוברטסון ההמום בירידה להפסקה
(צילום" רויטרס)
כוכב העבר של בלקבורן וסלטיק וכיום פרשן ה-BBC, כריס סאטון, טען שחייבים להעניש את שופט הקו: "אני באמת לא יודע מה הוא חשב לעצמו. צריך להשעות אותו. הוא יצטרך לשבת בחוץ מספר משחקים. אני לא זוכר עוד מקרה כזה. לא היה תקדים לדבר כזה".
מי שדווקא סירב להתייחס לנושא הוא מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ. "מה יש לי להגיד על זה? כלום", אמר בעמדת הראיונות של "סקיי ספורטס". "אני יודע שזה קרה, אבל לא צפיתי בזה. אם זה התרחש - התמונות ידברו בעד עצמן".
פורסם לראשונה: 06:35, 10.04.23