ברחבי העולם, וגם בישראל, מציינים היום (שני) את ה-1 באפריל - יום המתיחות הבינלאומי - והתופעה לא פסחה גם על עולם הספורט. לאורך השנים נרשמו ביום זה לא מעט מקרים משעשעים של הטרלות מצד קבוצות, אוהדים וגם אתרי תקשורת, שניסו - ובחלק מהמקרים גם הצליחו - להוליך שולל את קוראיהם.
עם השנים אוהדי הספורט התרגלו לניסיונות להפיל אותם בפח, אך הניסיונות להתל או סתם לשעשע ממשיכים. היום למשל, מכבי ר"ג הספיקה לפרסם פוסט בו "בישרה" על החתמתו של אחד הסנטרים הגדולים בשני העשורים הקודמים ב-NBA - דווייט הווארד.
דווייט הווארד מגיע לזיסמן?
לכבוד יום השקר החגיגי, אספנו עבורכם כמה מהמתיחות המוצלחות (תלוי איך מסתכלים על זה) ביותר לאורך השנים בעולם הספורט. תהנו, ואל תאמינו לכל מה שמספרים (או כותבים) לכם.

מסי וכריסטיאנו רונאלדו מקדמים קריקט

הדו-קרב הגדול ביותר בשנות ה-2000 בכדורגל העולמי בין לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הגיע לשיאו כשהשניים שיחקו בברצלונה וריאל מדריד. ב-1 באפריל 2016 פורסם ב'אס' כי בספרד החליטו לקדם את ענף הקריקט, שלא ממש זוכה לפופולריות במדינה, ולצורך כך גויסו שתי הקבוצות הגדולות והיריבות המרות. בין השאר, נכתב כי רונאלדו ומסי אוהבים מאוד את הענף כש'הפרעוש' תואר כחובט נהדר. כמובן ששום דבר מזה לא היה אמיתי.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי במדי ריאל מדריד וברצלונה
כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי במדי ריאל מדריד וברצלונה
קריקט?! כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי
(צילום: EPA)

ההוכחה המדעית לשער המריבה במונדיאל 1966

אחד מרגעי המחלוקת הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל נרשם בגמר מונדיאל 1966, בו נבחרת אנגליה ניצחה את גרמניה וזכתה בגביע העולם היחיד בתולדותיה לאחר 2:4 בתום הארכה. בשער של ג'ף הרסט שקבע 2:2, הכדור פגע במשקוף וירד לקרקע והשופט החליט שהוא עבר את קו השער במלוא היקפו, בעוד הגרמנים טוענים עד היום שהם קופחו ושהשער לא היה חוקי.
לפני מספר שנים עלתה "ידיעה" - ב-1 באפריל כמובן - בה נטען כי כדור המשחק נמסר לבדיקת מעבדה בה נמצא כי ישנו סימון של גיר על הכדור, מה שמוכיח שהוא לא עבר את הקו. עוד נכתב כי הגרמנים - שקיבלו את הכדור מההתאחדות האנגלית - החליטו לשמור אותו ולהציגו במוזיאון בגרמניה.

ההודעה "הדרמטית" של לברון ג'יימס

לברון ג'יימס הוא השחקן המבוגר ביותר כיום ב-NBA, אך גם בגיל 39 הוא עדיין אחד השחקנים הגדולים בליגה הטובה בעולם, וגם מהעמידים שבהם. לפני שנתיים החליט הכוכב הגדול למתוח את מיליוני עוקביו, כשפירסם ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי הוא גמר את העונה. ההטרלה הזו לא בדיוק עשתה רושם על הגולשים, שקלטו מיד את הבלוף של קינג ג'יימס.
(ההטרלה הגאונית של אוהדי ייל)

המינוי של ריו פרדיננד כמאמן מנצ'סטר יונייטד

מצבה העגום של מנצ'סטר יונייטד מאז עזיבתו של אלכס פרגוסון לא היה שונה גם לפני שמונה שנים. גם אז על הקווים של הקבוצה עמד הולנדי - לואי ואן חאל. לאור הדשדוש של השדים האדומים מעמדו של ואן חאל היה לא יציב, ומי שניצל זאת היה כוכב העבר של המועדון, ריו פרדיננד, שהעלה ברשתות החברתיות פוסט שלו על כר הדשא באולד טראפורד עם הכיתוב "פרק חדש, החוזה נחתם - מצפה בכיליון עיניים לקראת הכניסה שלי לעולם האימון בקיץ הקרוב". חלק מהגולשים בלעו את הפיתיון.

אוהדי מכללת ייל עם הטרלה גאונית לאוהדי הרווארד

אחת המתיחות המוצלחות והיצירתיות ביותר אי פעם נרשמה ב-2004 במשחק פוטבול מכללות בין ייל להרווארד. אוהדי ייל הסוו את עצמם כאוהדי היריבה, חילקו ביציע שלטים צבעוניים וטענו שכשיונפו ייווצר הכיתוב "קדימה הרווארד". בפועל, אוהדי הרווארד הניפו שלטים עם הכיתוב "אנחנו גרועים", כשאוהדי היריבה מנגד "אישרו" זאת בחדווה וקראו לעברם "אתם גרועים". בסופו של דבר הרווארד ניצחה בגדול במשחק, 3:35, אבל הניצחון הגדול של אוהדי ייל זכור עד היום.