האם אוהדי ליברפול חזו אתמול (חמישי) במשחק האירופי האחרון של קבוצתם תחת יורגן קלופ? כנראה שכן. המייטירדס ספגו השפלה ביתית מהדהדת - 3:0 מאטאלנטה ברבע גמר הליגה האירופית ויגיעו לגומלין בשבוע בברגמו עם סיכויים קטנים מאוד לסנסציה. בטח לאור היכולת של השחקנים באדום על כר הדשא.
מדובר בהפסד הביתי הראשון של ליברפול באנפילד מאז פברואר 2023 - גם הוא היה באירופה (5:2 לריאל מדריד). "למרבה הצער, אין לי שום דבר חיובי לומר על המשחק", אמר קלופ בסיום. "האם אפשר יהיה להפוך את התוצאה בגומלין? אם נשחק טוב, זה אפשרי. ביכולת כזו, זה ממש לא יקרה".
4 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
ערב בלהות. סלאח
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)

גם קפטן ליברפול, וירג'יל ואן דייק, נשמע אופטימי בנוגע לסיכויים: "אם אין לך אמונה, אין שום סיבה לנסוע לאיטליה. יותר מדי טעויות אישיות שגרמו לאטאלנטה להעניש אותנו. אנחנו לא יכולים להתרסק ככה. ממחר נצטרך לעשות את השינוי במחשבה ולהשיג את התוצאות שאנחנו צריכים".
גם הפרשנים ברחבי הממלכה, כצפוי, היו המומים מהתוצאה וטענו כי מדובר בהפסד המשפיל ביותר בעידן של המנג'ר הגרמני. "זו ההופעה הגרועה ביותר של הקבוצה תחת קלופ", ניתח מגן העבר של הקבוצה, סטיבן וורנוק. "היא הייתה חלשה, בזבזה זמן בהחזקת כדור וביצעה כל-כך הרבה טעויות בהגנה".
4 צפייה בגלריה
לא היום שלו. קלופ
לא היום שלו. קלופ
לא היום שלו. קלופ
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול בהלם. כמו כולם
אוהדי ליברפול בהלם. כמו כולם
אוהדי ליברפול בהלם. כמו כולם
(צילום: AP Photo/Jon Super)
כוכב העבר של הקבוצה, סטיב מקמנמן, הודה: "הם נראו כמו קבוצה ששיחקה 56 משחקים בעונה ואפשר היה לראות רק שחקנים עייפים. ליברפול הייתה מדהימה השנה, אבל מול אטאלנטה - דבר כזה עוד לא ראיתי".
מהעבר השני, אטאלנטה חגגה ניצחון ענק. הקבוצה שמדורגת שישית בסרייה א' ורחוקה 32 נקודות מהמוליכה אינטר פשוט רקדה על המגרש. "זו תוצאה יוצאת דופן והיסטורית עבורנו", אמר המאמן המנצח, ג'אן פיירו גספריני. "זו הסיבה שאנחנו כל כך שמחים, שיחקנו באצטדיון היסטורי שמפורסם בכל אירופה".
4 צפייה בגלריה
שחקני אטאלנטה בטירוף. יספיק לגומלין?
שחקני אטאלנטה בטירוף. יספיק לגומלין?
שחקני אטאלנטה בטירוף. יספיק לגומלין?
(צילום: Darren Staples / AFP)
גספריני ביקש להישאר עם הרגליים על הקרקע: "אסור לחשוב שכבר עלינו. ברגע שליברפול מתחילה לתקוף ולהבקיע שערים, היא לא מפסיקה. אני עדיין זוכר את גמר ליגת האלופות המדהים כשמילאן הוליכה 0:3. נראה היה שיש תהום בין שתי הקבוצות, אבל תוך שש דקות הם השוו ל-3:3. זה נראה גם אז כבלתי אפשרי. זו הרוח של ליברפול, הם לא מוותרים".