ביום רביעי הקרוב תשחק ליברפול נגד סאות'המפטון בשמינית גמר הגביע האנגלי, בשבוע הבא תעלה למשחק ראשון מבין שניים בשמינית גמר הליגה האירופית נגד ספרטה פראג, ובמקביל היא תמשיך במאבק האליפות בפרמייר-ליג, אותה היא מוליכה כשמנצ'סטר סיטי וארסנל נושפות בעורפה (במרחק נקודה ושתי נקודות בהתאמה).
עם אילו מהתארים האלה היא תסיים את העונה? עוד לא ברור. בכל מקרה, הבוקר (שני) ואתמול הוקדשו לחגיגות בזכייה בגביע הליגה, הראשון מתוך ארבעה אפשריים, בדרך אולי לעונה היסטורית, שתהיה גם האחרונה של המאמן יורגן קלופ באנפליד.
5 צפייה בגלריה
יורגן קלופ וגביע הליגה
יורגן קלופ וגביע הליגה
קלופ, שחקני ליברפול וגביע הליגה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
החגיגות בדקה ה -118
החגיגות בדקה ה -118
החגיגות בדקה ה -118
(צילום: EPA/ANDY RAIN)
על הנייר, ליברפול הגיעה למעמד הגמר כפייבוריטית מול צ'לסי שמתקשה לשמור על יציבות בליגה, אי שם במקום ה-11. אבל בעקבות מכת הפציעות של האדומים - שכוללת בין היתר את מוחמד סלאח, דארווין נונייס, דייגו ז'וטה, דומיניק סובוסלאי, אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד וקרטיס ג'ונס - המצב היה נראה די עגום עבור האדומים, בטח כשבדקה ה-28 נאלץ ראיין חראפנברך לפנות את המגרש בעזרת אלונקה. בשריקת הסיום ממוצע הגילאים ב-11 של ליברפול על הדשא עמד על 22 (עם ארבעה שחקנים בני 20 ומטה) - הנתון שהפך את הניצחון, 0:1 בדקה ה-118 בוומבלי מנגיחה של ורג'יל ואן דייק, לסוג של סנסציה.
"הילדים של קלופ התעללו בקבוצת מיליארד הפאונד של צ'לסי", נכתב ב-BBC, כשהם מתכוונים למחליפים ג'יידן דאנס (18), בובי קלארק (19) וג'יימס מקונל (19), שהצטרפו להארווי אליוט (20) ובראדלי קונור (20), שפתחו בהרכב, עם עקיצה ברורה אל עבר הרכש חסר הרסן של הבלוז בקיץ ובחלון ההעברות בינואר.
"אלה אמנם החודשים האחרונים של קלופ בליברפול אבל הילדים, במשחק הזה, ייזכרו כרגע עצום שיסב לו הרבה גאווה", סיכם פרשן סקיי ספורט, גארי נוויל. "שחקני צ'לסי לא יישכחו את המשחק הזה כל כך מהר. משחקים כאלה לא נמחקים. אני חש קצת אמפתיה כלפיהם. זה היה מדהים לראות אותם פשוט נעלמים במהלך ההארכה, הם פשוט לא שיחקו, לא היו שם. אפשר להפסיד אבל לא ככה, לא מול חמישה ילדים של ליברפול".
5 צפייה בגלריה
"כל כך שמחים שיורגן אדום". האוהדים מתקשים להיפרד
"כל כך שמחים שיורגן אדום". האוהדים מתקשים להיפרד
"כל כך שמחים שיורגן אדום". האוהדים מתקשים להיפרד
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
"אם אי פעם היה משחק שהגדיר את קלופ כמאמן, זה היה המשחק הזה", הוסיף אקס ליברפול, ג'יימי רנדנאפ. "התשוקה, הרצון, מדהימים לחלוטין. איזה ניצחון. עכשיו כשהוא עוזב, קשה לראות מאמן שיהיה מסוגל להיכנס לנעליים שלו".
"הוא שינה את המועדון הזה לחלוטין", הוסיף אקס נוסף של ה"מייטי רדס", ג'יימי קראגר, "כשהוא הודיע שהוא עוזב אני אמרתי שהשחקנים האלה יעשו הכל כדי להיפרד ממנו ב'רעש גדול', ולדעתי הגביע הזה הוא התחלה טובה בדרך לשם".
פרשן BBC ספורט, המשיך לגמור את ההלל על המאמן הגרמני: "עם הניצחון הזה, קלופ חשף את השאיפה שלו לכתוב פרק נוסף בספר המופלא של ליברפול לפני שיצא לחופשה בתום העונה. זה סיפור אדיר, אפילו בסטנדרטים המדהימים שלו".
5 צפייה בגלריה
הכוכבים הפצועים ירדו לחגוג עם הילדים
הכוכבים הפצועים ירדו לחגוג עם הילדים
הכוכבים הפצועים ירדו לחגוג עם הילדים
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
המאמן עצמו אמר בסיום המשחק: "מה שקרה כאן היה מטורף לחלוטין, הדברים האלה לא אפשריים. קבוצה מלאת אופי, עם נוכחות של האקדימה שלנו. אני כל כך גאה שיכולתי להיות חלק מזה הערב".
"החלק הכי מטורף", המשיך המאמן שזוכה בגביע ליגה שני בקדנציה שלו במועדון, "זה שהגביע הזה הגיע לנו, הם לא עקצו אותו. היו לנו רגעי מזל והיו גם להם אבל השחקנים הופיעו למשחק, וזה היה ממש מגניב".
הקפטן וכובש שער הניצחון, ששער מוקדם שלו נפסל בטענת נבדל מעוררת מחלוקת, הוסיף: "זה היה מרגש, מדהים, אחרי משחק מאוד קשה. אבל עשינו את העבודה וזה היה מדהים ואני גאה בשחקנים. קלופ? אנחנו לא מדברים על זה שזאת העונה האחרונה שלו, וזה לא ישנה גם אם יהיו דיבורים. לחוות זכייה כזאת בידיעה שזה קורה – זה דבר טוב".

"נצטרך ללמוד מהמשחק הזה"

בצד של צ'לסי, מטבע הדברים, לקחו את ההפסד באופן קשה. "ואן דייק שבר את הלבבות הכחולים", המחישה הכותרת של ה"דיילי מייל".
5 צפייה בגלריה
פוצ'טינו
פוצ'טינו
הצרות לא נגמרות. פוצ'טינו
(צילום: AP Photo/Dave Shopland)
מאוריסיו פוצ'טינו, שטרם ברור האם ימשיך על הקווים בברידג' גם בעונה הבאה, אמר בסיום: "זה תמיד קשה כשאתה מפסיד בגמר. הפסדנו בדקות האחרונות של המשחק וזה כואב, אבל עכשיו אנחנו צריכים לקחת את הדברים החיוביים ולהמשיך. אנחנו צריכים להתקדם להשתמש במשחק הזה כדי ללמוד ולהיות טובים יותר, ותמיד להיות חיוביים".
ביום רביעי הקרוב מצפה לבלוז משחק שמינית גמר גביע נגד לידס מליגת המשנה, בתקווה להתאושש מהמכה, ובעיקר בשביל לשמור לעצמה סיכוי לתואר בעונה הנוכחית.