ברצלונה רשמה אמש (חמישי) עוד תוצאה מאכזבת, 0:0 מול קאדיס בליגה הספרדית, והכיסא של רונלד קומאן נראה מעורער מאי פעם. עם זאת, התיקו השני ברציפות לא אמור לעלות למאמן ההולנדי במשרתו, ונותרו לו כפי הנראה עוד כמה ימי חסד. ב"ספורט" הקטלאני דווח שדירקטוריון ברצלונה החליט להשאיר אותו בתפקיד לעת עתה.
קומאן, בכל מקרה, לא ידריך את הקבוצה במשחק הבא מול לבאנטה ביום ראשון – זאת מפני שהורחק בסיום המשחק מול קאדיס. המאמן התרגז לאחר שהיו שני כדורים על המגרש וסרחיו בוסקטס בעט באחד מהם באופן שהפריע למהלך של קאדיס. במגרש פרצה מהומה וקומאן העיר במהלכה לשופט, ובתגובה ראה כרטיס אדום.
5 צפייה בגלריה
קומאן מורחק מול קאדיס
קומאן מורחק מול קאדיס
רונלד קומאן. לא הבין למה הורחק
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ממפיס על הדשא
ממפיס על הדשא
ממפיס על הדשא. ברצלונה בשפל
(צילום: EPA)
"זה לא היה בגלל עצבנות, זה מפני שהוא (בוסקטס) אמר לשופט הרביעי שיש כדור שני על המגרש והשופט צריך לעצור את המשחק במצב כזה. כולם חוץ מהשופט ראו שיש שני כדורים על המגרש", הסביר קומאן המתוסכל בסיום, "הם מרחיקים סתם, במדינה הזו מרחיקים אותך מהמגרש בלי סיבה. לא אומרים למה, רק אומרים שזו הגישה. רק פניתי אל השופט כרגיל והורחקתי".
בוסקטס, אגב, ספג ביקורת מכלי התקשורת במדריד על הדרך שבה חיבל בהתקפה של קאדיס כשהיא בעיצומה. ב"אס" וב"מארקה" נכתב שמדובר ב"מהלך לא ספורטיבי" ו"משחק לא הוגן", ואוהדים ברשתות החברתיות ביקרו את הקשר והשמיעו נגדו טענות דומות.
בספרד כבר עוסקים בשאלה מי יירש את קומאן בתפקיד אם וכאשר הוא יפוטר, ושמו של צ'אבי עלה שוב בדיווחים בכלי התקשורת כמי שהנהלת ברצלונה מעוניינת בו לתפקיד המאמן.
על המשחק עצמו אמר אתמול קומאן: "אני חושב שלא תמיד צריך להסתכל על התוצאה. אני חושב שצריך לנתח מה הקבוצה עשתה, את הגישה והמסירוּת, ואני לא יכול להתלונן על שום דבר בנוגע למשחק הזה. אני לא שמח, כי היו לנו ארבע או חמש הזדמנויות גדולות ולא הבקענו".
5 צפייה בגלריה
קומאן מול קאדיס
קומאן מול קאדיס
קומאן מול קאדיס
(צילום: AP)
ברצלונה סבלה מכך שפרנקי דה יונג הורחק בדקה ה-65 והשאיר את הקבוצה בעשרה שחקנים. "היה לנו קשה לשחק עם שחקן אחד פחות", ציין קומאן. "אני נשאר עם הגישה של השחקנים ולא עם המצב האישי שלי. אם אני מנצח אני ממשיך, אם אני מפסיד חייבים למצוא מאמן אחר... ככה זה בשבילכם".
בנוגע לציפיות מהמועדון אמר קומאן: "אמרתי כמה פעמים שתמיד צריך לנסות לנצח בכל משחק, ותמיד צריך לנסות לזכות בתארים, אבל צריך להיות מציאותי. צריך לראות מה הסגל שיש לנו, ואילו שחקנים חסרים לנו".
5 צפייה בגלריה
פרנקי דה יונג מול תומאס אלארקון
פרנקי דה יונג מול תומאס אלארקון
פרנקי דה יונג. הורחק במחצית השנייה
(צילום: רויטרס)
"אני חזק כמובן. אני לא יכול לנצח בקרב עם העיתונות", עוד אמר קומאן בנוגע למצבו, "אני משקיע את האנרגיה שלי בקבוצה ובעבודה עם השחקנים. אני עדיין רואה יחס פנטסטי של השחקנים, ומבחינתי זה הדבר החשוב ביותר. אני לא יכול לעצור את מה שכותבים בתקשורת. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד, זה התפקיד שלי".
בתקשורת בקטלוניה וגם במדריד לא ריחמו על בארסה. "לא טיקי ולא טאקה", נכתב בשער של "מארקה", "ברצלונה בצניחה חופשית ולא הצליחה לנצח אחרי מחצית ראשונה נוראה". בכותרת ה"אס" נכתב: "סבל – בארסה עם תיקו בעשרה שחקנים". ב"ספורט" הקטלאני נכתב: "תסכול – עוד תיקו עצוב אחרי מחצית ראשונה נוראה ושיפור במחצית השנייה".

פיקה וסרג'י רוברטו עוקצים ומסרבים להנמיך ציפיות

ג'רארד פיקה אמר אחרי המשחק: "כשאמרתי שזה מה שיש, התכוונתי שיש הרבה שחקנים שחסרים לנו עכשיו (קון אגוארו, אנסו פאטי, עוסמאן דמבלה, מרטין בריית'ווייט), אבל אמרתי שבסופו של דבר נתמודד על תארים. אני לא לובש את החולצה הזו כדי לסיים במקום השני או השלישי, אני כאן כדי לזכות ולהילחם על כל התארים. אני משוכנע לחלוטין, למרות התחלת העונה שלנו, שנצליח להתחרות על תארים. אנחנו צריכים שהאוהדים יישארו איתנו".
5 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה. "אני לא לובש את המדים האלה כדי לסיים שני או שלישי"
(צילום: רויטרס)
"במצבנו אנחנו זקוקים לניצחון, אבל אני גאה בדרך שבה הקבוצה התמודדה. היו לנו הזדמנויות לקחת את שלוש הנקודות. אני מקווה שנוכל לתת לאוהדים שמחה ביום ראשון", הוסיף הבלם המנוסה, וניסה לשדר אחדות: "אנחנו עוברים רגע שאנחנו לא רגילים אליו. היו למועדון כמה שנים סוערות. אני משוכנע שנתחיל לנצח והקבוצה תהיה תחרותית. שלא יהיה ספק בכך. בואו לא נחפש חיכוך, לא נחפש שני צדדים, זה לא עוזר לאף אחד. אנחנו נותנים הכל כדי לנסות לנצח במשחקים. השחקנים מרוכזים בניצחון, על מה שמחוץ למגרש אנחנו לא יכולים לשלוט".
פיקה מתח ביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות בליגה הספרדית בעקבות לוח הזמנים הצפוף: "למה שיבצו לנו משחק ביום שני אם אנחנו משחקים שוב ביום חמישי? האנשים שאחראים על זה בלה ליגה לא יכולים לראות את זה? אני לא מבין את זה. אחר כך ביום ראשון נשחק שוב וביום רביעי יש משחק בליגת האלופות. זה נשמע כמו ביקורת, אבל זה שיקוף של המציאות. אני רק רוצה להגיד שהשחקנים הם בני אדם, ואנחנו חייבים לנוח".
שחקן נוסף שסירב להנמיך ציפיות, אולי כעקיצה לדברים שאמר מוקדם יותר רונלד קומאן, הוא סרג'י רוברטו: "אנחנו צריכים לנסות ולזכות בלה ליגה. הרעיון הזה של 'זה בסדר לסיים ברביעייה הראשונה' לא עובד בשבילי. יש לנו קבוצה שיכולה להילחם על התואר בלה ליגה, ואני לא חושב שלמועדונים אחרים יש קבוצות טובות משלנו. אנחנו צריכים להשתפר ולהתחיל לנצח".